Termijndeposito « Paschi PREMIUM »
TIP
Termijndeposito « Paschi PREMIUM »
Interessant of niet?
Gemiddelde bruto rente: 4,40% op 5 jaar
jaar 1: 2%
jaar 2: 3,5%
jaar 3: 4,5%
jaar 4: 5,5%
jaar 5: 6,5%
Jaarlijkse uitbetaling rente
https://www.montepaschi.be/nl/01_partic ... remium.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gemiddelde bruto rente: 4,40% op 5 jaar
jaar 1: 2%
jaar 2: 3,5%
jaar 3: 4,5%
jaar 4: 5,5%
jaar 5: 6,5%
Jaarlijkse uitbetaling rente
https://www.montepaschi.be/nl/01_partic ... remium.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Termijndeposito « Paschi PREMIUM »
Of ga ik beter voor de nieuwe staatsbon van 5 jaar, coupon 4,00%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Van staatsbons zou ik heel ver afblijven. België gaat Griekenland en Italië achterna.
-
- VIP member
- Contacteer:
K denk dat er kredietwaardigere alternatieven zijn dan Paschi en consoorten 

--Onnodige quote! Het is niet nodig en bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Welke alternatieven zijn er dan zo al?
Welke alternatieven zijn er dan zo al?
Hier hou ik toch een andere mening op na... België ligt ongeveer tussen de 'goede' landen (Duitsland, Nederland, Finland, etc) en de 'slechte' landen (Griekenland, Italië, Spanje, etc) in, dus het lijkt me een aanvaardbare 'gok'. België gaat volgens mij nooit failliet, want de burgers hebben geld genoeg, lees: de spaarquota is hoog genoegYaris schreef:Van staatsbons zou ik heel ver afblijven. België gaat Griekenland en Italië achterna.

Dat zeiden ze ook van Italië!
Maar dit terzijde...de vraag stelt zich of deze bank die toch Italiaans is, met vestiging in België en onder Belgisch garantiefonds...haar geld niet doorsluist naar Italië. Wat als de banken daar in de problemen komen en wat is het Belgisch garantiefonds nog waard?
Ik heb er zelf ook geld staan , maar hoe veilig is het wel? Niet voor niets dat de titel 'veilige bank' vandaag meer waard is dan welke opbrengst ook! Ik denk dat onze graaicultuur stilaan bestraft wordt en we ons beter tevreden stellen met minder in ruil voor veilig.
Deze site heeft nog altijd als doel de traditionele spaarder te helpen in haar zoektocht naar goede opbrengsten in het huidige marktaanbod. Ik merk dat in de paar jaar dat ik hier nu kom er vreselijk veel veranderd is en ik mijn mening al dikwijls heb moeten bijstellen!
Maar dit terzijde...de vraag stelt zich of deze bank die toch Italiaans is, met vestiging in België en onder Belgisch garantiefonds...haar geld niet doorsluist naar Italië. Wat als de banken daar in de problemen komen en wat is het Belgisch garantiefonds nog waard?
Ik heb er zelf ook geld staan , maar hoe veilig is het wel? Niet voor niets dat de titel 'veilige bank' vandaag meer waard is dan welke opbrengst ook! Ik denk dat onze graaicultuur stilaan bestraft wordt en we ons beter tevreden stellen met minder in ruil voor veilig.
Deze site heeft nog altijd als doel de traditionele spaarder te helpen in haar zoektocht naar goede opbrengsten in het huidige marktaanbod. Ik merk dat in de paar jaar dat ik hier nu kom er vreselijk veel veranderd is en ik mijn mening al dikwijls heb moeten bijstellen!
Vandaag een OLO'tje gekocht, maart 2016, yield rond 4.00%
Kun je daar wat meer info over geven? Wat is het ISIN nummer ?
BE0000319286, risico is natuurlijk dat al di Rupo er niet in slaagt snel te landen (lees dit weekend), België nog meer richting de PIIGS gaat opschuiven en de rente van ons landje verder de hoogte in gaat, waardoor de koers van die obligatie nog kan dalen. Ik ben echter tevreden met dergelijke coupon (ruim 300 punten meer dan Duitsland, Bekaert betaalt minder op 5 jaar). Een rijk land als België gaat het nooit gedaan kunnen krijgen dat men een schuldherschikking toestaat, dus van een haircut à la Griekenland ben ik niet bang en verwacht 100% terug in 2016.
Heb dit ook maar voor een klein deel van m'n portefeuille gedaan. Als de yields nog hoger gaan stap ik misschien nog eens in.
Heb dit ook maar voor een klein deel van m'n portefeuille gedaan. Als de yields nog hoger gaan stap ik misschien nog eens in.
OLO = Belgische Staatsobligatie (Obligation Lineaire/Lineaire Obligatie), langere looptijden ook mogelijk
Lange looptijden en Belgische Staatswaarborg... dat is nu echt eens iets dat niet samengaat. Een "faling" en "Belgie" zijn 2 woorden die wel heel dicht bij elkaar liggen.
Ik zie onze premier nog een Letermeke doen voor hij definitief op zijn "lauweren" gaat rusten bij de Oeso. Met aandelen Nationale Bank zou ik op langere termijn niet meer gerust zijn....
Ik zie onze premier nog een Letermeke doen voor hij definitief op zijn "lauweren" gaat rusten bij de Oeso. Met aandelen Nationale Bank zou ik op langere termijn niet meer gerust zijn....
Ik vraag me af welke banken nog "veilig" zijn... de kwotering van AAA naar iets anders is in één pennetrek gewijzigd.... en dan heb je nog het domino-effect...
Spreiden is de boodschap, doch ik geloof niet in het waarborgfonds... vroeger hadden we ook zoiets als een zilverfonds in Belgie... denk echter niet dat er nog veel "zilverlingen" in dit fonds zitten... de één start het op, de ander melkt het leeg...
Alles wat naar Spanje, Italië, Griekenland of Ierland verwijst... banken met roots daar... laat ik toch terzijde... Kaupting is toch nog niet vergeten hé?
Spreiden is de boodschap, doch ik geloof niet in het waarborgfonds... vroeger hadden we ook zoiets als een zilverfonds in Belgie... denk echter niet dat er nog veel "zilverlingen" in dit fonds zitten... de één start het op, de ander melkt het leeg...
Alles wat naar Spanje, Italië, Griekenland of Ierland verwijst... banken met roots daar... laat ik toch terzijde... Kaupting is toch nog niet vergeten hé?
-
- VIP member
- Contacteer:
@Luc: dat bedoelde ik dus ook toen ik schreef dat er kredietwaardigere alternatieven zijn.
Het is echt compleet maar dan ook compleet fout om in deze turbulente tijden waarin zelfs landen omver vallen te zoeken naar het hoogste rendement op je spaargeld.
Liever wat minder rendement en goed slapen dan m'n geld in een (weliswaar oude) bank onderbrengen maar die ten eerste italiaans is en ten tweede waar je toch weinig van weet?
Kaupthing is idd al vergeten, dat zie je ook hoe men zit af te geven op Rabo omdat hun tarieven naar de zin van velen te laag zijn (wat eigenlijk betekent dat ze spaargeld genoeg hebben en ze geen nieuw spaargeld moeten aantrekken als buffer wat je juist een goed gevoel moet geven als spaarder) en dan maar zitten te zoeken bij andere banken en de dagen zitten af te tellen tot wanneer die nieuwe nederlandse speler op de markt komt.
Hoe meer rente hoe beter en allen daarheen!! Er is nog niks veranderd
Het is echt compleet maar dan ook compleet fout om in deze turbulente tijden waarin zelfs landen omver vallen te zoeken naar het hoogste rendement op je spaargeld.
Liever wat minder rendement en goed slapen dan m'n geld in een (weliswaar oude) bank onderbrengen maar die ten eerste italiaans is en ten tweede waar je toch weinig van weet?
Kaupthing is idd al vergeten, dat zie je ook hoe men zit af te geven op Rabo omdat hun tarieven naar de zin van velen te laag zijn (wat eigenlijk betekent dat ze spaargeld genoeg hebben en ze geen nieuw spaargeld moeten aantrekken als buffer wat je juist een goed gevoel moet geven als spaarder) en dan maar zitten te zoeken bij andere banken en de dagen zitten af te tellen tot wanneer die nieuwe nederlandse speler op de markt komt.
Hoe meer rente hoe beter en allen daarheen!! Er is nog niks veranderd

Ik krijg ook graag de hoogste intrest... wie niet? Doch ik sta ook volledig achter uw mening.... 100 % correct.
Nu wachten op een volgende "bom"...
Nu wachten op een volgende "bom"...