Termijnrekening 3jr of niet???
TIP
Termijnrekening 3jr of niet???
Naar jaarlijkse gewoonte plaats ik begin december een stukje kapitaal weg in een iets langere formule.
Mijn gedacht staat op onder andere een termijnrekening van 3jaar bij NIBC, maar eerlijk gezegd twijfel ik een beetje.
Graag dan ook jullie mening.
De gewone spaarrekening bied nu 1,90% + 0.40% wat 2,30% geeft, zonder rente garantie weliswaar.
Als ik nu inteken op een termijnrekening van 3jaar geeft mij dat een netto rente van 2,17%, iets lager dus...
Wat zouden jullie doen? Letwel, het gaat hem om geen hoog bedrag.
Maar wat met de RV, de wijziging vanaf 1/01/2013 dat die 25% word?
Gaat die pas in werking voor 'contracten' afgesloten vanaf 1/01/2013 of heeft die ook betrekking op eerder aangegane 'contracten'?
Mijn gedacht staat op onder andere een termijnrekening van 3jaar bij NIBC, maar eerlijk gezegd twijfel ik een beetje.
Graag dan ook jullie mening.
De gewone spaarrekening bied nu 1,90% + 0.40% wat 2,30% geeft, zonder rente garantie weliswaar.
Als ik nu inteken op een termijnrekening van 3jaar geeft mij dat een netto rente van 2,17%, iets lager dus...
Wat zouden jullie doen? Letwel, het gaat hem om geen hoog bedrag.
Maar wat met de RV, de wijziging vanaf 1/01/2013 dat die 25% word?
Gaat die pas in werking voor 'contracten' afgesloten vanaf 1/01/2013 of heeft die ook betrekking op eerder aangegane 'contracten'?
Re: Termijnrekening 3jr of niet???
De Rv is deze van toepassing op het ogenblik van het aanbieden van je coupon, ongeacht de datum van aankoop of op de markt brengen van je effekt. Uitzonderingen zoals Leterme- staatsbon niet te na gesproken.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus dan moet ik al rekening houden met een RV van 25%?
Want de 1ste coupon zou maar zijn voor in december 2013...
Die RV van 25% (op termijnrekening) is voor iedereen van toepassing waarschijnlijk hé, het is niet dat die maar 'actief' komt boven een bepaald bedrag aan intresten/spaargelden...
Want de 1ste coupon zou maar zijn voor in december 2013...
Die RV van 25% (op termijnrekening) is voor iedereen van toepassing waarschijnlijk hé, het is niet dat die maar 'actief' komt boven een bepaald bedrag aan intresten/spaargelden...
Ben je dat zeker ?
moet er geen heel jaar tussenzitten ?
moet er geen heel jaar tussenzitten ?
ik heb die aangekocht in 2005
alles is nu aan 25%
Schande !!
alles is nu aan 25%
Schande !!
Zoals ik heb ondervonden dit met de verhoging van 15 naar 21% met een looptijd van 5 jaar....op 3 maanden voor de einddatum. Op hetgeheel dus 21 % moeten afstaan.Yaris schreef:Het is vooral een tegenslag voor eigenaars van kapitalisatiebons. Die betalen 25% op de rente van de hele looptijd.
En nu dubbel "prijs" op een termijn rekening bij KBC (5 jaar) bruto 5%
netto eerste 2 jaar 4,25% (15 % rv)
dit jaar 3,95 % (rv 21 %)
volgend jaar 3,75 % (rv 25 %)
het laatste jaar

En dan doet ge zoal iets met uw spaarcenten om het lage pensioen te kompenseren hé.
Dus minder uitgeven is de enige boodschap.
Dus ook voor alle dividenden zoals die van ecopower.
Word je jaarlijks uitbetaald bij een termijnrekening?
Of worden de rentes gekapitaliseerd?
Dikwijls krijgt men bij intekening de keuze tussen met of zonder kapitalisatie.
Kiest men zonder kapitalisatie dan wordt de rente gestort onmiddellijk na iedere termijn op een rekening naar keuze bij de bank. Een termijn is meestal 1 jaar. bv: Als de intekening startte op 3 mei dan zal de rente gestort worden op 3 of 4 mei van het jaar daarop.Kiest men echter met kapitalisatie dan wordt de rente pas gestort na verloop van alle termijnen.
Als men nu, vandaag intekent dan zal later een taks op de rente worden ingehouden. Dit betekent dat de bank sowieso 25% roerende voorheffing van de rente zal inhouden en om ze direct door te storten aan de fiscus. Die taks van 25% moet altijd betaald worden. Men hoeft de inkomsten nadien niet meer aangeven. Hou daar rekening mee !
In de toekomst kan de taks van 25% verhogen of verlagen naargelang wie in de regering de plak zwaait.
zie ook http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor uitleg
mvg
Kiest men zonder kapitalisatie dan wordt de rente gestort onmiddellijk na iedere termijn op een rekening naar keuze bij de bank. Een termijn is meestal 1 jaar. bv: Als de intekening startte op 3 mei dan zal de rente gestort worden op 3 of 4 mei van het jaar daarop.Kiest men echter met kapitalisatie dan wordt de rente pas gestort na verloop van alle termijnen.
Als men nu, vandaag intekent dan zal later een taks op de rente worden ingehouden. Dit betekent dat de bank sowieso 25% roerende voorheffing van de rente zal inhouden en om ze direct door te storten aan de fiscus. Die taks van 25% moet altijd betaald worden. Men hoeft de inkomsten nadien niet meer aangeven. Hou daar rekening mee !
In de toekomst kan de taks van 25% verhogen of verlagen naargelang wie in de regering de plak zwaait.
zie ook http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor uitleg
mvg
Even terug on-topic nu.
Zouden jullie een termijnrekening van 3jaar openen?
Graag jullie mening...
Zouden jullie een termijnrekening van 3jaar openen?
Graag jullie mening...
Aan welk bedrag had je gedacht?
Maar eerlijk gezegd, ongeacht het bedrag zou ik niets vastzetten op 3 jaar. In vgl met hoogrentende spaarrekeningen is het rendement hiervan te laag.
Maar eerlijk gezegd, ongeacht het bedrag zou ik niets vastzetten op 3 jaar. In vgl met hoogrentende spaarrekeningen is het rendement hiervan te laag.
Laatst gewijzigd door vlo op 2 december 2012, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Al aan een RV vrij alternatief gedacht, een driejarig spaarboekje bij VDK of het Landbouwkrediet, de rente is gegarandeerd, en stijgt in de tijd, bovendien, je geld is steeds beschikbaar.
Dividenden uit coöperatieve vennootschappen zijn vrijgesteld van RV tot een bedrag van 180 euro per jaar (2012).Jhn schreef:Dus ook voor alle dividenden zoals die van ecopower.
Kheb even getwijfeld, maar dan toch ingetekend op eentje van 3jr, weliswaar voor een klein bedrag...