termijnrekening bij KBC
TIP
termijnrekening bij KBC
Is het het moment niet om in te tekenen bij KBC?Ze geven hoge rentes op een termijnrekening,moet wel vers geld zijn en voor langere tijd kunnen missen!Maar volgens mij toch wel een goede opbrengst voor 'deze' tijd
Re: termijnrekening bij KBC
ik ga alvast intekenen voor 6 jaar. 5% bruto vind ik wel schappelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ga zeker ook intekenen voor 6 jaar met kapitalisatie dan brengt het na 6 jaar netto 4,816% per jaar op iets wat me enorm veel lijkt in deze tijd en dat voor een product zonder enig risico. Enige voorwaarde : je moet je geld de ganse tijd kunnen missen natuurlijk.
je hebt toch 4,25 netto,wat bedoel je met kapitalisatie?
als je voor 6j intekent,kan je dan kiezen of je de rente jaarlijks laat uitbetalen of dat je ze laat staan??Wat zijn de voor/nadelen bij beiden?
dit klinkt heel interessant hoor, als het wel bij het waarborgfonds zit natuurlijk...
zelfs als ge maar 1000 euro kunt missen
maar moet ge dan ook geen zichtrekening bij KBC hebben? en dat is toch ook betalend? of kunt ge dat omzeilen?
maar moet ge dan ook geen zichtrekening bij KBC hebben? en dat is toch ook betalend? of kunt ge dat omzeilen?
je kan ook een spaarrekening openen bij KBC, die kost niks, en die laten koppelen aan je effectenrekening (alle zo werkt het bij mij toch, want ik heb wel een gezamenlijke zichtrekening bij KBC maar geen apparte, en ik moest een rekening koppelen aan mijn effectenrekening die alleen op mijn naam stond).svparijs schreef: dit klinkt heel interessant hoor, als het wel bij het waarborgfonds zit natuurlijk...
volgens mij kan je bij KBC een spaarrekening openen zonder kosten ook al heb je er geen zichtrekening.
eigenlijk kan je beter gewoon naar het dichtsbijzijnde kantoor bellen of mailen naar hun telecenter ofzo. die mensen zullen je juiste info bezorgen.
bij kapitalisatie laat je de bruto intresten ieder jaar bij het kapitaal storten, en die bruto intresten brengen dan ook weer intrest op (vóórdat ze belast worden).fazizi schreef: je hebt toch 4,25 netto,wat bedoel je met kapitalisatie?
Pas helemaal op het einde moet je belasting betalen. Dat komt iets voordeliger uit.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ga nog wachten;als ze er éénmaal mee beginnen zullen de andere banken niet willen onderdoen. althans zo denk ik erover. mvgnieuw
-
- Newbie
- Contacteer:
surfte net even rond op de site van KBC, en de 5% is natuurlijk voor aftrek van de roerende voorheffing. Geen probleem. Maar daar staat achter (momenteel 15%), en ik vind die momenteel zo vreemd... Maar het kan ook aan mijn achterdocht liggen natuurlijk
. Zit daar een verandering aan te komen, of maak ik me zorgen om niets?

Re: KBC vraagteken
Ik vind dat interessant. Is een termijnrekening gedekt door het deposito-garantiestelsel? Indien wel zou ik durven intekenen voor 6jaar, of zijn er addertjes onder het gras?
Termijnrekeningen en kasbons vallen inderdaad ook onder het garantiefonds.fiston schreef: Ik vind dat interessant. Is een termijnrekening gedekt door het deposito-garantiestelsel? Indien wel zou ik durven intekenen voor 6jaar, of zijn er addertjes onder het gras?
Denk dat die 15% er enkel voor de informatie achterstaat.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
De rente op de spaarrekeningen wordt bij normale banken grotendeels beinvloed door de kortetermijnrente, en dus onrechtstreeks door de ECB.pol schreef: Op hun spaarrekening geven ze 1,25 +0,75 rente.
Op hun termijnrekening (6 jaar kapitalisatie) 4,82 netto.....
Enige raad gevraagd hoe dit kan !!!!!
vg,
Pol
De rente op een termijnrekening van 6 jaar (of nog langer) wordt beinvloed door de marktrente - bijvoorbeeld de huidige rente op overheidsobligaties met looptijd 6 jaar. Deze twee rentes (ECB rente en rente op 6 jaar) liggen momenteel redelijk ver uit elkaar, vandaar het verschil. Daar is helemaal niks verdacht aan, is zelfs de meest voorkomende situatie.
Vergeet niet dat de rente op de spaarrekeningen weer mee gaat stijgen als de ECB, eens de crisis voorbij, haar rente weer optrekt; terwijl je op je termijnrekening wel voor 6 jaar vastzit aan hetzelfde tarief.
Enjoy the party, but dance near the door
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien toch ook nog even toevoegen dat het in dit geval wel om een klantenwerving truc gaat: enkel voor nieuw geld en een rendement dat hoger is dan wat andere grootbanken momenteel op die looptijd bieden.
Maar ze scheuren er dus heus hun broek niet aan, zie mijn discours hierboven over de steile rentecurve.
Maar ze scheuren er dus heus hun broek niet aan, zie mijn discours hierboven over de steile rentecurve.
Enjoy the party, but dance near the door