termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
TIP
termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
krijg net een aanbod van de KBC : termijnrekening = tijdelijk 3.5% rente op 3 1/2 jaar, dus 2.398% netto, met halfjaarlijkse uitkering. Kon me wel niet zeggen hoe lang dit aanbod geldig is.
Is dit als "tussenstop" mee te nemen? Of toch beter op een spaarrekening plaatsen wachten tot
?
Is dit als "tussenstop" mee te nemen? Of toch beter op een spaarrekening plaatsen wachten tot
Re: rente termijnrekeningen
Volgens moet dat 2,975 % netto zijn.....maar 3,5 jaar lijkt me toch lang.lili schreef:krijg net een aanbod van de KBC : termijnrekening = tijdelijk 3.5% rente op 3 1/2 jaar, dus 2.398% netto, met halfjaarlijkse uitkering. Kon me wel niet zeggen hoe lang dit aanbod geldig is.
Is dit als "tussenstop" mee te nemen? Of toch beter op een spaarrekening plaatsen wachten tot?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Met halfjaarlijkse uitkering ligt je netto nog wat hoger dan die 2.975% zelfs
Mag ik vragen hoe je dit aanbod hebt verkregen ? (mail, telefoon ?)lili schreef:krijg net een aanbod van de KBC : termijnrekening = tijdelijk 3.5% rente op 3 1/2 jaar, dus 2.398% netto, met halfjaarlijkse uitkering. Kon me wel niet zeggen hoe lang dit aanbod geldig is.
Is dit als "tussenstop" mee te nemen? Of toch beter op een spaarrekening plaatsen wachten tot?
vg,
Pol
Het zou mij niet verbazen moest dat 1 van hun step-up termijnrekeningen zijn, waarbij de rente om de 6 maand wordt uitbetaald en ook elke 6 maand 0.25 % stijgt. Zowel de hoge rente (voor KBC) als de ietwat aardige termijn doen mij dat denken.
De rente die je krijgt op het einde van de zo'n step-up termijnrekening lijkt dan wel aanlokkelijk, maar de lage beginrente 'compenseert' dat ruimschoots. Als ze dan starten aan 1.75% en elke 6 maand 0.25 er bij doen komt je na 42 maanden aan 3.5%...
Moest het echt een 'gewone' termijnrekening zijn met 3.5% over de gehele termijn, dan zouden ze aan de top staan in vergelijking met andere banken (wat mij sterk lijkt).
De rente die je krijgt op het einde van de zo'n step-up termijnrekening lijkt dan wel aanlokkelijk, maar de lage beginrente 'compenseert' dat ruimschoots. Als ze dan starten aan 1.75% en elke 6 maand 0.25 er bij doen komt je na 42 maanden aan 3.5%...
Moest het echt een 'gewone' termijnrekening zijn met 3.5% over de gehele termijn, dan zouden ze aan de top staan in vergelijking met andere banken (wat mij sterk lijkt).
-
spaardertje
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb op deze termijnrekening ingeschreven.
Het is GEEN step-up rekening.
Voor de relatief korte periode van 3 jaar 6 maanden is dit op dit moment het beste aanbod op de markt (bijna 3 % netto).
Bovendien krijg je halfjaarlijks intresten.
Het is wel enkel voor vers geld (dus niet voor al bij de bank aanwezige tegoeden).
Voor de relatief korte periode van 3 jaar 6 maanden is dit op dit moment het beste aanbod op de markt (bijna 3 % netto).
Het is wel enkel voor vers geld (dus niet voor al bij de bank aanwezige tegoeden).
Op de hoogste spaarrekening krijg je 2,7%, ik zie het nut niet in van je geld jaren vast te zetten aan een percentage dat amper hoger ligt...spaardertje schreef:Ik heb op deze termijnrekening ingeschreven.
2,7 %Maarten schreef:Op de hoogste spaarrekening krijg je 2,7%, ik zie het nut niet in van je geld jaren vast te zetten aan een percentage dat amper hoger ligt...spaardertje schreef:Ik heb op deze termijnrekening ingeschreven.
Re: termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
Deutsche Bank E-Fidelity account 1,20% 1,50% 2,70%pol schreef:2,7 %Maarten schreef: Op de hoogste spaarrekening krijg je 2,7%, ik zie het nut niet in van je geld jaren vast te zetten aan een percentage dat amper hoger ligt...? waar
?
Ik weet het, het is deutsche bank, maar als je je tevreden stelt met 2,5% heb je een dozijn andere mogelijkheden.
Mij hebben ze ook gebeld. Bij mij spraken ze van 2.98% netto. Het is natuurlijk een gok he. Wat gaat de rente doen? Het is perfect mogelijk dat binnen een jaar een of andere rabo- of DB rekening rond de 3.5% zit of nog hoger en dan doe je dus wel fors verlies. 2.5 jaar geleden spaarde ik immers nog aan 6% netto.
Ik denk dat ik wel ga bijten, maar slechts voor een klein bedrag. Men zei mij dat instappen al kon vanaf 1000 EUR dus waarom niet
Ik denk dat ik wel ga bijten, maar slechts voor een klein bedrag. Men zei mij dat instappen al kon vanaf 1000 EUR dus waarom niet
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Weinig commercieel. Bestaande klanten worden (alweer eens) miskend. Men moedigt het bankhoppen gewoon aan.spaardertje schreef:
Aanbod is ook geldig voor bestaand geld
Dit is het antwoord dat we kregen van KBC hoofdkantoor
Het is inderdaad zo dat KBC op dit ogenblik een termijnrekening aanbiedt aan 3,5% bruto op 3,5 jaar met een minimum inleg van 1.000 EUR, zonder inteken- of beheerskosten.
Deze termijnrekening is een commercieel aantrekkelijk product voor cliënten (aantrekkelijk rendement) en voor kantoren (middel om nieuw spaargeld aan te trekken). Uiteraard worden verzoeken van klanten die met ‘bestaand’ spaargeld willen intekenen op dit product , niet uitgesloten.
Meer informatie over dit product kan verkregen worden in ieder KBC bankkantoor.
We ontvingen ook de productfiche, ze is te downloaden in bijlage (vereist registratie)
Groeten,
Kristof
Dit is het antwoord dat we kregen van KBC hoofdkantoor
Het is inderdaad zo dat KBC op dit ogenblik een termijnrekening aanbiedt aan 3,5% bruto op 3,5 jaar met een minimum inleg van 1.000 EUR, zonder inteken- of beheerskosten.
Deze termijnrekening is een commercieel aantrekkelijk product voor cliënten (aantrekkelijk rendement) en voor kantoren (middel om nieuw spaargeld aan te trekken). Uiteraard worden verzoeken van klanten die met ‘bestaand’ spaargeld willen intekenen op dit product , niet uitgesloten.
Meer informatie over dit product kan verkregen worden in ieder KBC bankkantoor.
We ontvingen ook de productfiche, ze is te downloaden in bijlage (vereist registratie)
Groeten,
Kristof
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hoe komt het dat de site van KBC hierover niets zegt?
ze maken daar wel reclame voor een step-up van 2 J 6 M, maar die brengt maar 2,5 % op bruto
als ik de productfiche lees kun je nochtans al intekenen sinds 21 dec?
ze maken daar wel reclame voor een step-up van 2 J 6 M, maar die brengt maar 2,5 % op bruto
als ik de productfiche lees kun je nochtans al intekenen sinds 21 dec?
Inderdaad Josa dat vraag ik mij af.
Waarom wordt er geen reclame gemaakt voor die termijnrekening?
Het is toch hun bedoeling vers geld aan te trekken, dus...
Waarom wordt er geen reclame gemaakt voor die termijnrekening?
Het is toch hun bedoeling vers geld aan te trekken, dus...
inderdaad,
en ik ben al 30 jaar klant bij KBC en zeer regelmatige bezoeker van hun website, dus ik ben zeker dat het er gewoon niet opgestaan heeft
en ik ben al 30 jaar klant bij KBC en zeer regelmatige bezoeker van hun website, dus ik ben zeker dat het er gewoon niet opgestaan heeft