Termijnrekening op Credit Europe
TIP
Re: Termijnrekening op Credit Europe
Al eens een mail gestuurd naar CE..??
Krijg je uitleg met dt fouten en ij of ie fouten in....
Wie hebben ze daar achter de PC gezet?
Vertrouw geen bank die geen deftige mail met uitleg kan terugzenden....
-
nomoney
Het begon al goed mijn geboortedatum was verkeerd.. Denk da'k mijn papieren ni ga opsturen. Zolang ik niets getekend heb kunnen ze mij toch niets doen he ??
Sorry, maar als je op dit forum alle mensen die dt-(of andere)fouten schrijvenLuc B. schreef: Al eens een mail gestuurd naar CE..??
zou moeten wantrouwen, dan blijft er bijna niemand meer over.
Toch ben ik er zeker van dat hier, voor wat bankzaken betreft, heel knappe
koppen tussen zitten.
Gevoel voor cijferwerk en gevoel voor taal gaan nu eenmaal zelden samen.
Op gebied van bankzaken heb ik bij credit europe nog geen klagen gehad.
Ik ben er cliënt sinds april 2007.
Op alle mails kreeg ik onmiddellijk vriendelijk en correct antwoord,
(met of zonder taalfouten).
Laatst gewijzigd door Nefertari op 22 december 2008, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Äuros
Mag ik u er vriendelijk en beleefd op attenderen dat, volgens Het Groene Boekje je pc met kleine letters en niet met hoofdletters schrijft zoals u?Luc B. schreef: Al eens een mail gestuurd naar CE..??
Ik ontving steeds correct en snel antwoord van CE; voor mijn part mogen ze het zelf ondersteboven schrijven, hun service is buitengewoon goed en zo ook hun condities.
-
pol
Just (staat dat woord ook in dat vervelend boekje€uros schreef:Mag ik u er vriendelijk en beleefd op attenderen dat, volgens Het Groene Boekje je pc met kleine letters en niet met hoofdletters schrijft zoals u?Luc B. schreef: Al eens een mail gestuurd naar CE..??
Ik ontving steeds correct en snel antwoord van CE; voor mijn part mogen ze het zelf ondersteboven schrijven, hun service is buitengewoon goed en zo ook hun condities.
Ivm taalfouten: Mag ik wijzen op de huisregels:
https://www.spaargids.be/sparen/huisregels.html
Taalfouten
Niemand is perfect. Op spaargids.be worden taalfouten getolereerd. Gelieve mensen die taalfouten maken er niet op aan te spreken.
dus geen discussies over taalfouten aub
https://www.spaargids.be/sparen/huisregels.html
Taalfouten
Niemand is perfect. Op spaargids.be worden taalfouten getolereerd. Gelieve mensen die taalfouten maken er niet op aan te spreken.
dus geen discussies over taalfouten aub
Ik twijfel ook sterk om met de dalende intresten en de nieuwe spaarregeling binnenkort om een termijnrekening te openen bij Credit Europe.
- Worden de intresten gekapitaliseerd of worden ze jaarlijks uitgekeerd op de spaarrekening?
- Stel dat CE failliet gaat, is het volledige bedrag tot 100 000 euro dan gegarandeerd op een termijnrekening?
Alvast bedankt.
- Worden de intresten gekapitaliseerd of worden ze jaarlijks uitgekeerd op de spaarrekening?
- Stel dat CE failliet gaat, is het volledige bedrag tot 100 000 euro dan gegarandeerd op een termijnrekening?
Alvast bedankt.
-
janverf
Je kan kiezen kapitaliseren of niet. De garantieregeling geldt ook voor termijnrekeningen. De officiële site van de Nederlandse garantieregeling vind je op : www.dnb.nl waar je alle info kan vinden.Campzie schreef: Ik twijfel ook sterk om met de dalende intresten en de nieuwe spaarregeling binnenkort om een termijnrekening te openen bij Credit Europe.
Alvast bedankt.
Hoe zit het eigenlijk met de intrest? Is die ook gegarandeerd door het fonds? Als ik nu 50.000 Euro op een termijnrekening zet bij CE voor 6 maand. En CE gaat binnen 3 maand al failliet. Zie ik dan enkel die 50.000 Euro terug, of ook de intrest die ik tot dan toe heb behaald?
Ik heb nu nog een goede 50.000 staan op een internetrekening. Van zodra ik mijn intrest ontvangen heb zou ik graag inschrijven op een termijnrekening van CE. Maar heel erg lang zal CE die intrest ook niet meer geven, vrees ik.
Ik heb nu nog een goede 50.000 staan op een internetrekening. Van zodra ik mijn intrest ontvangen heb zou ik graag inschrijven op een termijnrekening van CE. Maar heel erg lang zal CE die intrest ook niet meer geven, vrees ik.
Je intresten zal je pas op 01/01 krijgen en ik vrees dat de tarieven voor de termijnrekeningen slechts geldig zijn tot 31/12/08ozzy schreef: Hoe zit het eigenlijk met de intrest? Is die ook gegarandeerd door het fonds? Als ik nu 50.000 Euro op een termijnrekening zet bij CE voor 6 maand. En CE gaat binnen 3 maand al failliet. Zie ik dan enkel die 50.000 Euro terug, of ook de intrest die ik tot dan toe heb behaald?
Eerder deze maand heb ik CE de vraag nog gesteld per e-mail, het huidige aanbod aan 5.75% voor 2 jaar blijft normaalgesproken geldig tot 31 december. Heb me er ook net eentje geopend.ozzy schreef: Hoe zit het eigenlijk met de intrest? Is die ook gegarandeerd door het fonds? Als ik nu 50.000 Euro op een termijnrekening zet bij CE voor 6 maand. En CE gaat binnen 3 maand al failliet. Zie ik dan enkel die 50.000 Euro terug, of ook de intrest die ik tot dan toe heb behaald?
Laatst gewijzigd door phase op 24 december 2008, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Centiempje83
Ik heb ook zopas nog een termijnrekening geopend voor een jaar bij Credit Europe en ik heb er vandaag per brief de bevestiging van gekregen. Er is me wel iets niet helemaal duidelijk. In de brief staat het volgende:
Wanneer wij van u geen andersluidende aanwjzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen.
Wanneer u hiermee niet akkoord gaat, verzoeken wij u contact met ons op te nemen en het contractnummer te vermelden. De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum.
Ik wil niet dat die termijnrekening na een jaar automatisch verlengd wordt voor nog eens een jaar. Het is voor mij de eerste keer dat ik een termijnrekening open dus misschien is het een domme vraag, maar wat moet ik nu precies doen? Even bellen naar Credit Europe of mailen bijvoorbeeld om te zeggen dat ik die verlenging niet wil? Of is hier misschien een aangetekend schrijven voor nodig? En wat bedoelen ze precies met 'de termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum'? Bedoelen ze 10 dagen nadat ik die rekening geopend heb, wat dus eigenlijk al binnen een paar dagen is. Of 10 dagen na de ingangsdatum van de verlenging van de rekening, eind 2009 dus pas?
Wanneer wij van u geen andersluidende aanwjzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen.
Wanneer u hiermee niet akkoord gaat, verzoeken wij u contact met ons op te nemen en het contractnummer te vermelden. De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum.
Ik wil niet dat die termijnrekening na een jaar automatisch verlengd wordt voor nog eens een jaar. Het is voor mij de eerste keer dat ik een termijnrekening open dus misschien is het een domme vraag, maar wat moet ik nu precies doen? Even bellen naar Credit Europe of mailen bijvoorbeeld om te zeggen dat ik die verlenging niet wil? Of is hier misschien een aangetekend schrijven voor nodig? En wat bedoelen ze precies met 'de termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum'? Bedoelen ze 10 dagen nadat ik die rekening geopend heb, wat dus eigenlijk al binnen een paar dagen is. Of 10 dagen na de ingangsdatum van de verlenging van de rekening, eind 2009 dus pas?
je had die termijnrekening beter online geopend. Dan had je zelf kunnen aanduiden dat je geen verlenging wil. best eens een mailtje sturen of eens bellen. Denk niet dat het een probleem zal zijn.Centiempje83 schreef: Ik heb ook zopas nog een termijnrekening geopend voor een jaar bij Credit Europe en ik heb er vandaag per brief de bevestiging van gekregen. Er is me wel iets niet helemaal duidelijk. In de brief staat het volgende:
Waiting for the financial meltdown...
-
Centiempje83
Ik heb die termijnrekening online geopend, maar ik ben nergens iets tegengekomen van verlenging of niet. Ik heb gewoon een bepaald bedrag kunnen ingeven, dan de duur (in mijn geval 12 maanden), en dan wanneer dat de renteuitkering moest gebeuren (jaarlijks of bij vervaldatum, maar voor een periode van 12 maanden kon uiteraard alleen de tweede optie). En daarna kreeg ik enkel een overzichtje van al de kenmerken van de termijnrekening en moest ik gewoon nog bevestigen.
Wanneer kon jij dan aanduiden dat je dit niet automatisch wil laten verlengen (is misschien goed om weten voor als ik er nog eentje zou openen)?
Wanneer kon jij dan aanduiden dat je dit niet automatisch wil laten verlengen (is misschien goed om weten voor als ik er nog eentje zou openen)?
Ik heb daar geen bevestigingsbrief van gekregen, ik heb er 2 genomen om 17/11.Centiempje83 schreef: Ik heb die termijnrekening online geopend, maar ik ben nergens iets tegengekomen van verlenging of niet. Ik heb gewoon een bepaald bedrag kunnen ingeven, dan de duur (in mijn geval 12 maanden), en dan wanneer dat de renteuitkering moest gebeuren (jaarlijks of bij vervaldatum, maar voor een periode van 12 maanden kon uiteraard alleen de tweede optie). En daarna kreeg ik enkel een overzichtje van al de kenmerken van de termijnrekening en moest ik gewoon nog bevestigen.
Als ik nu de simulatie opnieuw uitvoer zie ik ook nergens een optie om te zeggen dat die niet automatisch moet verlengd worden.