Termijnrekening rente onder druk?
TIP
Termijnrekening rente onder druk?
Ik ben van plan om elke maand een termijnrekening te starten, maar nu viel mij op dat Fortuneo zijn rente serieus heeft laten zakken.
Zijn er tekenen dat de andere (NIBC - Credit Europe - ...) gaan volgen?
Re: Termijnrekening rente onder druk?
Termijnrekeningen zijn out.
Gelezen in http://netto.tijd.be/dossier/sparen/Waa ... 0-2087.art" onclick="window.open(this.href);return false; :
" "Door de recente wijziging van de roerende voorheffing van 15 naar 21 procent en de lage rentestand komen termijnrekeningen op vlak van het nettorendement niet in aanmerking", zegt Patricia Boydens van Rabobank.be."
Gelezen in http://netto.tijd.be/dossier/sparen/Waa ... 0-2087.art" onclick="window.open(this.href);return false; :
" "Door de recente wijziging van de roerende voorheffing van 15 naar 21 procent en de lage rentestand komen termijnrekeningen op vlak van het nettorendement niet in aanmerking", zegt Patricia Boydens van Rabobank.be."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
kan ik begrijpen als iemand van rabobank dit schrijft!
bij rabobank zijn de termijnrekeningen om te huilen.
maar er zijn nog banken die iets meer geven: 3.56% netto
bij rabobank zijn de termijnrekeningen om te huilen.
maar er zijn nog banken die iets meer geven: 3.56% netto
Overal zitten er serieuze verlagingen aan te komen.
Kijk maar eens naar die OLO's van de laatste weken, de banken moeten mee.
Goed voor de mensen op zoek naar een lening, zeker met Batibouw in aantocht, maar jammer voor de spaarders.
Kijk maar eens naar die OLO's van de laatste weken, de banken moeten mee.
Goed voor de mensen op zoek naar een lening, zeker met Batibouw in aantocht, maar jammer voor de spaarders.
@Jhn: wat zijn dat dan voor banken? De kredietwaardigheid van een bank en de rente die ze geven zijn omgekeerd evenredig.
rabobank geeft nochtans een mooie rente op hun spaar en getrouwheidsrekeningen ... hoe rijm je dat met uw qoute?
Dit draadje gaat over de rente op termijnrekeningen.
Huidige rente bij Fortuneo voor termijnrekening op 5 jaar = 2,78 %Jhn schreef: maar nu viel mij op dat Fortuneo zijn rente serieus heeft laten zakken.
Huidige rente bij Fortuneo voor een getrouwheidsspaarrekening = 1,25 +1,50 = 2,75 %
Wat moeten we daar van denken ?
Is al een heel eindje zo dat de termijnrekeningen bij rabobank ook niks meer opbrengen.
Als je verglijkt
spaarrekeningen 2,75 %
spaarrekening zonder hoge getrouwheidspremie 2,35%
Termijnrekening 10 jaar 3,70 % is dan NETTO 2,92%
Termijnrekening 5 jaar 2,60% NETTO 2,05 %
Hun redenering dat termijnrekeningen niet meer intersant zijn door de verhoging van de roerende voorheffingen naar 21% is ook grote zever. Ze zijn gewoon niet meer aantrekkelijk omdat ze niks meer geven qua rendement.
Als je verglijkt
spaarrekeningen 2,75 %
spaarrekening zonder hoge getrouwheidspremie 2,35%
Termijnrekening 10 jaar 3,70 % is dan NETTO 2,92%
Termijnrekening 5 jaar 2,60% NETTO 2,05 %
Hun redenering dat termijnrekeningen niet meer intersant zijn door de verhoging van de roerende voorheffingen naar 21% is ook grote zever. Ze zijn gewoon niet meer aantrekkelijk omdat ze niks meer geven qua rendement.
Banken kunnen er niets aan doen dat er 21% RV afgehouden wordt van een termijnrekening, hé.
De klant vergelijkt de NETTO bedragen, maar de bank moet wel de BRUTO bedragen ophoesten natuurlijk.
Niet de banken hebben termijnrekeningen oninteressant gemaakt, maar in mijn ogen de fiscus.
De klant vergelijkt de NETTO bedragen, maar de bank moet wel de BRUTO bedragen ophoesten natuurlijk.
Niet de banken hebben termijnrekeningen oninteressant gemaakt, maar in mijn ogen de fiscus.
NIBC en credit europ brengen netto toch nog 3.56 op (10 jaar) en op 5 jaar 3.16. Dit is tocht niet slecht ?
Een tak 21 brengt toch niet meer op, rekening houdend met instap, beheerskosten en de 1.1 % afhouding ? en je bent zeker van je interest.
Heb ik het mis ?
Een tak 21 brengt toch niet meer op, rekening houdend met instap, beheerskosten en de 1.1 % afhouding ? en je bent zeker van je interest.
Heb ik het mis ?
Bij een TAK 21 heb je nog kans op winstdeelname bovenop het gegarandeerd rendement. Toegegeven, de laatste jaren was er niet veel winst te verdelen maar als de aandelenmarkten de komende jaren weer goede prestaties neerzetten is dat mooi meegenomen.
Ik heb ook tak21 producten, maar je moet leng wachten tot je iets van je geld terug ziet, op zich niet erg gewoon een item om te onthouden. Een termijnrekening geeft je na elke 12 maand een inkomen, dat vind ik een pluspunt. Off topic: verder hoop ik net als zovele andere dat de politiek geen rv gaat opleggen in de komende jaren op tak21 producten.
Maak gewoon eens een berekening met de tools hier vooraan qua termijnrekeningen.
Termijnrekening over 4 jaar: Over alle Banken.... de hoogste is 2.97 % netto...
Ik denk dat een 4 jaar een redelijke termijn is om te beleggen en dit net nog aanvaardbaar is, doch de 2.97 % netto maakt het gewoon onmogelijk. Eigenlijk beter te laten staan op een spaarrekening met hoog rendement....
Enige vraagteken is natuurlijk wanneer de intresten dalen...
Ik beschik momenteel door de verkoop van een woning over wat cash, doch zou het ook niet mee weten wat ermee te doe qua beleggen... alles is gewoon zooooo zielig. Dit ging over een middelgrote woning van 30 jaar oud, die ik omwille van onderhoud en te ver eigenlijk verkocht.
Mijn dochter zoekt nu een moderne woning... doch onder de 300.000 euro nog niks gevonden.... (zonder kosten gerekend)
Vastgoed is zeer duur, vooral nieuwbouw. Ik begrijp niet hoe jonge mensen zich zo'n kast kunnen veroorloven... 300 tot 400.000 euro voor een moderne woning is blijkbaar héél normaal..... slik. (de wijken die we bezochten waren geen residenties, doch gewoon mooie grote moderne nieuwbouwwoningen....) en dan nog in een streek in Wvl waar de gronden en panden vrij goedkoop zijn. (grensstreek)
Hotel mama zal blijven bestaan denkt ik...
Termijnrekening over 4 jaar: Over alle Banken.... de hoogste is 2.97 % netto...
Ik denk dat een 4 jaar een redelijke termijn is om te beleggen en dit net nog aanvaardbaar is, doch de 2.97 % netto maakt het gewoon onmogelijk. Eigenlijk beter te laten staan op een spaarrekening met hoog rendement....
Enige vraagteken is natuurlijk wanneer de intresten dalen...
Ik beschik momenteel door de verkoop van een woning over wat cash, doch zou het ook niet mee weten wat ermee te doe qua beleggen... alles is gewoon zooooo zielig. Dit ging over een middelgrote woning van 30 jaar oud, die ik omwille van onderhoud en te ver eigenlijk verkocht.
Mijn dochter zoekt nu een moderne woning... doch onder de 300.000 euro nog niks gevonden.... (zonder kosten gerekend)
Vastgoed is zeer duur, vooral nieuwbouw. Ik begrijp niet hoe jonge mensen zich zo'n kast kunnen veroorloven... 300 tot 400.000 euro voor een moderne woning is blijkbaar héél normaal..... slik. (de wijken die we bezochten waren geen residenties, doch gewoon mooie grote moderne nieuwbouwwoningen....) en dan nog in een streek in Wvl waar de gronden en panden vrij goedkoop zijn. (grensstreek)
Hotel mama zal blijven bestaan denkt ik...
Op welke termijnen wenst je in te tekenen, ik vermoed op 10 jaar?Jhn schreef:Ik ben van plan om elke maand een termijnrekening te starten, maar nu viel mij op dat Fortuneo zijn rente serieus heeft laten zakken.
Indien zo heeft de hoogst gerangschikte termijnrekeningen boven alle spaarproducten (ref. lijst spaargids) nog altijd het beste rendement ongeacht wat hierboven wordt verteld.
Nibc direct en Credit Europe zullen gezien de dalende trend van de rente vermoedelijk ook dalen. Wel zijn het juist deze banken dit eenmaal een tarief vastgelegd deze het langst aanhouden (vooral CE). Misschien ook niet onbelangrijk Nibc Nederland heeft in eigen land op een termijnrekening van 10 jaar een nog hoger procent dan in België.