Termijnrekeningen bij verschillende banken.
TIP
Termijnrekeningen bij verschillende banken.
Laatst was ik gewoon eens aan het surfen, om voor mijn kids een termijnrekening te openen op 4 jaar. En eens te vergelijken met de rentes op spaarrekeningen anderzijds enzovoort.
Ik kan nu niet nalaten het volgende te melden: Ik vroeg gewoon een termijnrekening met filter op 4 jaar, en wie was allerlaatste.... Rabobank.
Mij is het echt een raadsel waarom Rabo zich in spaarrekeningen nog wel "toont", doch in termijnrekeningen totaal niet meer meedoet, ja zichzelf tgo de grootbanken belachelijk maakt met zijn rentes.
Dit was enkele jaren totaal anders... Rabo stond toen steeds 1 of 2 bij de termijnrekeningen.
Eigenaardig hoe een bank zijn visie/aanpak/marketingstrategie kan wijzigen....
Rabobank is één van mijn voorkeurbanken door hun duidelijkheid en correctheid... doch ergens kan ik het niet vatten wat ze aan het uitspoken zijn.
Deze vraag is eigenlijk pure nieuwsgierigheid en niet van levensbelang....
Ik kan nu niet nalaten het volgende te melden: Ik vroeg gewoon een termijnrekening met filter op 4 jaar, en wie was allerlaatste.... Rabobank.
Mij is het echt een raadsel waarom Rabo zich in spaarrekeningen nog wel "toont", doch in termijnrekeningen totaal niet meer meedoet, ja zichzelf tgo de grootbanken belachelijk maakt met zijn rentes.
Dit was enkele jaren totaal anders... Rabo stond toen steeds 1 of 2 bij de termijnrekeningen.
Eigenaardig hoe een bank zijn visie/aanpak/marketingstrategie kan wijzigen....
Rabobank is één van mijn voorkeurbanken door hun duidelijkheid en correctheid... doch ergens kan ik het niet vatten wat ze aan het uitspoken zijn.
Deze vraag is eigenlijk pure nieuwsgierigheid en niet van levensbelang....

Re: Termijnrekeningen bij verschillende banken.
Het contrast bij Rabobank.be is inderdaad erg groot, maar goed, dat weten we ondertussen natuurlijk al
Bij Rabobank.be zit je uitstekend voor een spaarrekening, maar een termijnrekening afsluiten of er aan pensioensparen doen is gewoon niet interessant.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik blijf het zuur vinden dat Nederlanders bij Rabobank Nederland wel interessante termijnrekeningen kunnen afsluiten, en wij Belgen een aalmoes krijgen.
Mijn Belgische Euro's zijn toch evenveel waard als Nederlandse Euro's !
Rabobank was enkele jaren geleden bij de top voor termijnrekeningen, vandaag bij de hekkensluiters.
En dat voor een internetbank met weinig personeelskosten, en kantoren die handenvol geld kosten.
Om beschaamd te zijn.
Mijn Belgische Euro's zijn toch evenveel waard als Nederlandse Euro's !
Rabobank was enkele jaren geleden bij de top voor termijnrekeningen, vandaag bij de hekkensluiters.
En dat voor een internetbank met weinig personeelskosten, en kantoren die handenvol geld kosten.
Om beschaamd te zijn.
Waarom zou pensioensparen bij Rabobank niet interessant zijn? Rabobank en Argenta zijn op dit forum juist de twee meest populaire banken om aan pensioensparen te doen.
Heb zo een stil vermoeden dat ze de rente op spaar - termijn en kasbon zo ontmoedigen om de klanten naar andere beleggingen te loodsen, waaraan voor de bank méér verdiend en minder risico is.... ( instapkosten - uitstapkosten - beheerkosten - transactiekosten, en wat nog allemaal )
Heb trouwens ergens gelezen dat onlangs het tarief verhoogd is op tak 21 of 23 bij opvraging op 60 jaar, en je meer moet betalen dan op je 65 jaar. Misschien om te ontmoedigen dat je op 60 stopt met werken, omdat ze geen geld hebben om je pensioen uit te betalen misschien
?
Heb trouwens ergens gelezen dat onlangs het tarief verhoogd is op tak 21 of 23 bij opvraging op 60 jaar, en je meer moet betalen dan op je 65 jaar. Misschien om te ontmoedigen dat je op 60 stopt met werken, omdat ze geen geld hebben om je pensioen uit te betalen misschien

Het is niet omdat het één van de meest populaire is dat het ook een goeie is toch?Yaris schreef:Waarom zou pensioensparen bij Rabobank niet interessant zijn? Rabobank en Argenta zijn op dit forum juist de twee meest populaire banken om aan pensioensparen te doen.

EDIT: Ik heb ondertussen zelf even onderzoek gedaan, ik heb me inderdaad vergist, pensioensparen bij Rabobank.be is prima