Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen
Re: Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen
Voorzie gewoon wat stopkontakten rechtstreeks op de omvormer van je zonnepanelen en sluit de electriekmeter af! Met de overschot aan geproduceerde electriek verwarm je het zwembad en om je te wassen put je water uit het zwembad.Jhn schreef: ↑16 januari 2021, 18:40Ok dat snap ik, maar hoe gaat dat dan in de praktijk in zijn werk?
De zon schijnt, het is warm, hoe u weet uw airco dat er dan genoeg pv opbrengst is?
Dat wordt plannen, wanneer wassen, wanneer drogen, tegelijkertijd of na elkaar, wanneer mag de airco aan, piek opbrengst is van 10 tot 19 uur? Dus geen airco tussen 19 en 10 ? Wat heb je daar aan s nachts? Dan heb je nog sowieso je continue verbruik, van lampen, ijskast diepvries, electro allerlei, ...
Misschien schijnt de zon meer s morgens!
Minder opbrengst in de namiddag.
Ik zie het voor mij, meter in de gaten houden en dan anticiperen en rondlopen, aan dan weer uit, stekker in stekker uit![]()
Het enige wat kan is: meer investeren!!!
Een batterij om 1 dag zon op te vangen en die dan terug vrij te geven door de dag heen.
Sturing van apparaten door ze intelligent te maken of ze moesten het zelf al zijn, maar terug investeren!
Controle krijgen over je stopcontacten, verbruik meten en beheren en het dan sturen.
Volgens mij zie je het veel te simpel.
Mocht ik een airco hebben dan zet ik hem aan overdag, maar zeker ook s nachts!
Zie jij ook het probleem?
Je wassen met (cloor)water uit je zwembad?
Zwembad wordt verwarmd met warmtepomp.
Warmte pompboiler zou een beter idee zijn denk ik.
Als we toch geld uitgeven: soort domoticasysteem organiseren:
-warmtepomp of elektrische verwarming
-Infraroodverwarming of elektrische convector voor in de niet zomer bij te warmen. Ook al ben je niet thuis.
- ... .
Je kan ook met tijdschakelaars werken. Bv boiler, diepvries, ... laten werken van 11u tot 17u bv. Diepvries dan op -32 graden zetten, die houdt normaal zijn koelte wel 36uur, als je een modern toestel hebt toch.
Zwembad wordt verwarmd met warmtepomp.
Warmte pompboiler zou een beter idee zijn denk ik.
Als we toch geld uitgeven: soort domoticasysteem organiseren:
-warmtepomp of elektrische verwarming
-Infraroodverwarming of elektrische convector voor in de niet zomer bij te warmen. Ook al ben je niet thuis.
- ... .
Je kan ook met tijdschakelaars werken. Bv boiler, diepvries, ... laten werken van 11u tot 17u bv. Diepvries dan op -32 graden zetten, die houdt normaal zijn koelte wel 36uur, als je een modern toestel hebt toch.
1.200 euro om woede over zonnepanelen te temperen
Amper een dag nadat het Grondwettelijk Hof het principe van de terugdraaiende elektriciteitsmeter heeft vernietigd, komt Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) al met een compensatie. Goed nieuws zou je denken, maar die premie zal de belastingbetaler uiteindelijk wel een half miljard euro kosten.
Amper een dag nadat het Grondwettelijk Hof het principe van de terugdraaiende elektriciteitsmeter heeft vernietigd, komt Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) al met een compensatie. Goed nieuws zou je denken, maar die premie zal de belastingbetaler uiteindelijk wel een half miljard euro kosten.
ludo schreef: ↑16 januari 2021, 19:15 1.200 euro om woede over zonnepanelen te temperen
Wie weet gaat het Grondwettelijk Hof zich binnen een jaartje weer uitspreken over die 1200 euro en die ook ongrondwettelijk verklaren
Die terugdraaiende teller is dat ook voor ARCO.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Voor die ene keer dat we een mening delen toch maar eens citeren.
Nog aan toevoegen:
- als de staat er zich moet mee bemoeien om iets rendabel te krijgen dan is het niet rendabel.
- het oog wil ook wat. Die huizen vol zonnepanelen doen pijn aan mijn op esthetiek gestelde ogen. Als ze dat dan leggen op één van die ugly belgian houses tot daar aan toe, maar soms zie je die ook op een waarlijk mooie woning liggen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Vlaamse belastingbetaler als ik mij niet vergis.ludo schreef: ↑16 januari 2021, 19:15 1.200 euro om woede over zonnepanelen te temperen
Sorry, vergissing van mij.
Hier in straat staat een werkelijk mooi huis. Net op de kruising waardoor je de hele tijd zicht hebt op dit huis. Sinds begin december liggen daar 32 zwarte, blauwe en paarse zonnepanelen op, aan de voorkant uiteraard. Het doet mij echt pjjn aan de ogen. Ik hoop dat hij deze nooit betaald heeft. Zie dat niet meer wegtrekken.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 19:42 - het oog wil ook wat. Die huizen vol zonnepanelen doen pijn aan mijn op esthetiek gestelde ogen.
Nuja die mensen hebben wel een zwembad, dus die zullen er wel blijven liggen.
Dat is mijn punt!anonymous schreef: ↑16 januari 2021, 18:56 Als je al hele dagen moet gaan plannen en rekenen wanneer je wel of niet elektriciteit kan gaan verbruiken is de lol er snel af. Allee voor mij toch. Misschien dat er mensen bestaan die dat leuk vinden maar ik doe toch liever andere dingen in mijn vrije tijd. En dat allemaal om een paar euro's per maand te besparen. Voor den deze geen zonnepanelen. Nu niet en waarschijnlijk nooit.
Nu als je elk jaar die pro consumenten Tarief niet meer moet betalen van bvb 700 euro en en je krijgt voor je eigen electriek een 200 euro.
Voor 1000 euro electriek is toch al een pak, toch!
Voor 1000 euro electriek is toch al een pak, toch!
Het gaat frustrerend zijn dat je zelf 25cent en meer per kWh gaat moeten betalen en je slechts 3cent per kWh gaat ontvangen.
Om maar te zwijgen in de lente/ zomer in weekenden. Niet gezegd dat we niet gaan moeten betalen om den overschot op het net te kunnen zetten...
Om maar te zwijgen in de lente/ zomer in weekenden. Niet gezegd dat we niet gaan moeten betalen om den overschot op het net te kunnen zetten...
Zeker weten voodoo
Variabele tarieven zijn het antwoord!
Geen zon, geen overschot, iedereen betaalt hoge prijs!
Veel zon, veel overschot maar aan mega lage prijs, de rest betaalt nog steeds veel dankzij taxen en zo.
Conclusie, iedereen genaaid
Zeker zij met warmtepompen!
Lang leve gas
Eens kijken of de vaatwasser en wasmachine op de cv kunnen aangesloten worden.
Variabele tarieven zijn het antwoord!
Geen zon, geen overschot, iedereen betaalt hoge prijs!
Veel zon, veel overschot maar aan mega lage prijs, de rest betaalt nog steeds veel dankzij taxen en zo.
Conclusie, iedereen genaaid
Zeker zij met warmtepompen!
Lang leve gas

Eens kijken of de vaatwasser en wasmachine op de cv kunnen aangesloten worden.
Laatst gewijzigd door Jhn op 16 januari 2021, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens de tariefkaart engie een 4,45 eurocent voor jou energie, maar je moet ook nog de netwerkkosten betalen , die naargelang de distributienetwerkbeheerder tot 14,99 eurocent bedragen
https://www.engie.be/api/ebl/b2c/public ... language=N
https://www.engie.be/api/ebl/b2c/public ... language=N
Laatst gewijzigd door anonymous op 16 januari 2021, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.