Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Ik ben algemeen gezien wel postitief ingesteld, maar Europa heeft het nog niet onder controle.Kevva schreef: ↑31 maart 2020, 08:11Meer landen het grondgebied sluiten? Dat moet een artikel van 3 weken geleden zijn neem ik aan?criticus schreef: ↑31 maart 2020, 07:32 Econoom Marc Friedrich: "Ik koop niet. Dit is een bear market rally, getriggerd door de gigantische liquiditeit van de centrale bank (FED). Maar zodra meer staten en de hele VS een sluiting aankondigen, is de party zo voorbij."
Het is voorheen nog al gebeurd dat aandelen kelderen en dan plots een korte periode snel herstellen, om dan helemaal het vertrouwen van iedereen te verliezen en dat voor een veel langere tijd. De historische grafiek ervan vind ik niet meer.
De landen doen weer hun deur open. Europa heeft het onder controle zeggen ze. In Azië draait alles terug. Het is enkel nog de VS maar daar gaat economie voor op gezondheid.
Nu is er een afvlakking bezig, maar alles is wel dicht, en mensen bewegen minimaal.
Doe de deuren terug open, en de grafieken stijgen terug (covid).
De VS heeft het helemaal niet onder controle, daar gaat de grote klap nog komen.
Ik zit nog even stil, en hou wat cash aan de kant.
Sluiting is inmiddels aangekondigd maar de markten kijken vooruit en rekenen er op dat het binnen enkele weken achter de rug is. Vraag zal zijn of dat niet te optimistisch is. Wat China gelukt is gaat in de rest van de wereld niet meer lukken, zij hadden het voordeel om helemaal in het begin van de epidemie een verregaande lockdown te doen waardoor het virus lokaal (voorlopig?) weg is. Er is ook groot optimisme wat betreft een vaccin tegen begin 2021, ook daar kan het nog mis gaan, tegen dan is het virus een jaar oud, de kans dat er mutaties ontstaan waartegen het vaccin niet of onvoldoende werkt neemt toe met de tijd. Ook de reële economische schade moet nog in zicht komen, indien we over een maand mits wat voorzorgen kunnen hervatten zal het nog wel meevallen maar mocht een tweede of derde lockdown nodig zijn, zijn we nog niet aan de vroege patatten. Eenmaal de koopkracht aangetast (hoog aantal werklozen) duurt het jaren eer we herstellen.
Vandaag in Fagron, Aedifica & Shell gestapt.
Momenteel 40% aandelen, 60% cash.
Shell had ik liever wat lager terug aangekocht na eerder al een mooie rally te hebben behaald.
Fagron had ik al eerder begin dit jaar.
Wil geleidelijk wat aankopen in verschillende sectoren maar toch voldoende cash opzij houden moest er zich een dip voordoen. Hoop anderzijds de weg naar boven niet te missen.
Voorlopige portefeuille:
Technologie: Umicore & Alfen
Financieel: KBC & ING
Vastgoed: Aedifica
Grondstoffen: Fagron, Shell
Medisch: Euromedis, Intrasense
Shell had ik liever wat lager terug aangekocht na eerder al een mooie rally te hebben behaald.
Wil geleidelijk wat aankopen in verschillende sectoren maar toch voldoende cash opzij houden moest er zich een dip voordoen. Hoop anderzijds de weg naar boven niet te missen.
Voorlopige portefeuille:
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
En al die andere aandelen in je portefeuille? Al verkocht?BDE86 schreef: ↑31 maart 2020, 10:51 Vandaag in Fagron, Aedifica & Shell gestapt.
Voorlopige portefeuille:
Gekocht, verkocht, ...LaCucaracha schreef: ↑31 maart 2020, 11:09En al die andere aandelen in je portefeuille? Al verkocht?BDE86 schreef: ↑31 maart 2020, 10:51 Vandaag in Fagron, Aedifica & Shell gestapt.
Voorlopige portefeuille:
Iets nauwer in de gaten houdend deze tijd.
Ga niet elke dag mijn onderschrift aanpassen
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Posten à volonté, maar je onderschrift aanpassen: ho maar.
Allez man, dat is toch een kleine moeite.
Allez man, dat is toch een kleine moeite.
@ Troglodytes: inderdaad uw link bevestigt de vele kortstondige beurswinsten na een eerste crash. Thanks a lot!
@ Kevva. Het gaat over de USA-staten en niet over de landen van de EU.
Diegene die zeggen dat het nu goed gaat met China, moeten dit wat relativeren.
In Peking werkt nog maar 50% van de bedienden en arbeiders en zijn de restaurants en bars leeg. (op film bevestigd)
Een Chinese exploitante zei dat ze voor februari geen huur moesten betalen, maar dat wel moeten voor maart en ze heeft nog geen inkomsten omdat de arbeiders bang zijn.
Heel wat andere restaurants bleven gesloten omdat de heropstart te duur is en ze te weinig cash achter de hand hebben.
Dat zal in de EU niet anders zijn, vrees ik want Peking had zogezegd heel weinig doden t.o.v. Wuhan.
Ja ik ben voor het eerst een doemdenker. Liever jullie wat bang te maken, dan dat jullie 100% voor aandelen gaan. Hebzucht is heel menselijk, maar kan soms verkeerd uitdraaien.
Econoom Daniel Lacalle: 'Moody's schat dat ongeveer 22% van de niet-investment-grade schuldenaars in Europa hun schulden niet zal kunnen afbetalen, tegenover 1,5% aan het begin van het jaar (Bloomberg)."
@ Kevva. Het gaat over de USA-staten en niet over de landen van de EU.
Diegene die zeggen dat het nu goed gaat met China, moeten dit wat relativeren.
In Peking werkt nog maar 50% van de bedienden en arbeiders en zijn de restaurants en bars leeg. (op film bevestigd)
Een Chinese exploitante zei dat ze voor februari geen huur moesten betalen, maar dat wel moeten voor maart en ze heeft nog geen inkomsten omdat de arbeiders bang zijn.
Heel wat andere restaurants bleven gesloten omdat de heropstart te duur is en ze te weinig cash achter de hand hebben.
Dat zal in de EU niet anders zijn, vrees ik want Peking had zogezegd heel weinig doden t.o.v. Wuhan.
Ja ik ben voor het eerst een doemdenker. Liever jullie wat bang te maken, dan dat jullie 100% voor aandelen gaan. Hebzucht is heel menselijk, maar kan soms verkeerd uitdraaien.
Econoom Daniel Lacalle: 'Moody's schat dat ongeveer 22% van de niet-investment-grade schuldenaars in Europa hun schulden niet zal kunnen afbetalen, tegenover 1,5% aan het begin van het jaar (Bloomberg)."
Ik ben alleszinds gestopt met het proberen timen van dips. Ik cost average nu gewoon een ETF, indien alles blijft dalen of stijgen zou dan niet zo mogen uitmaken op termijn, veronderstel ik.
Nee, meer landen doen de deur op slot. In EU incl. België is het nog helemaal niet onder controle, het moet nog pieken. In de USA zal het nog veel erger worden vooraleer ze het onder controle zullen krijgen, voorlopig slagen ze er nog niet in om quarantaine te doen naleven of zelfs social distancing. Flattening the curve is daar nog niet eens aan de orde de komende 2 weken. In China, Zuid-Korea, Taiwan en ev. ook Japan hebben ze het blijkbaar onder controle en komt het leven incl. industrie stap voor stap terug op gang, maar het is nog verre van business as usual.Kevva schreef: ↑31 maart 2020, 08:11Meer landen het grondgebied sluiten? Dat moet een artikel van 3 weken geleden zijn neem ik aan?criticus schreef: ↑31 maart 2020, 07:32 Econoom Marc Friedrich: "Ik koop niet. Dit is een bear market rally, getriggerd door de gigantische liquiditeit van de centrale bank (FED). Maar zodra meer staten en de hele VS een sluiting aankondigen, is de party zo voorbij."
Het is voorheen nog al gebeurd dat aandelen kelderen en dan plots een korte periode snel herstellen, om dan helemaal het vertrouwen van iedereen te verliezen en dat voor een veel langere tijd. De historische grafiek ervan vind ik niet meer.
De landen doen weer hun deur open. Europa heeft het onder controle zeggen ze. In Azië draait alles terug. Het is enkel nog de VS maar daar gaat economie voor op gezondheid.
Nog wat IUSN (world small cap ETF) bijgekocht.
: schuldenzeepbel-staat-op-springen-t10295.html#p84831
Hier 100% aandelen btw.
Je was anders precies toch ook al aardig aan het doemdenken in 2011
Hier 100% aandelen btw.
2011 is een eeuw geleden hé :-)

Hij heeft dus de bull run van 2011 tot eind 2019 gemist.ignition schreef: ↑31 maart 2020, 12:19 Nog wat IUSN (world small cap ETF) bijgekocht.
Je was anders precies toch ook al aardig aan het doemdenken in 2011: schuldenzeepbel-staat-op-springen-t10295.html#p84831
Hier 100% aandelen btw.
Uwen bankier, tja, daar moet je nu op verdergaan... goe zot
Zelfs als je op sterven ligt proberen ze je nog te pluimen...