Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Man, wat een BS.criticus schreef: ↑8 april 2020, 23:52 De militair (medische tak) is onzichtbaar maar hij legt verrassende verklaringen af.
Deze verkregen een Engels onderschrift.
Er zou geen vaccin mogelijk zijn tegen dit virus. Deze die dit beloven zijn leugenaars, zegt hij.
Hij raadt gezonde voeding aan en supplementen die de immuniteit versterken zodat het uiterst besmettelijk virus niet ten volle kan toeslaan.
Zelfs mensen die ervan genezen zijn, worden niet immuun. Integendeel hun lichaam blijft verzwakt.
Laatst gewijzigd door sintorama op 9 april 2020, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zat eigenlijk ook te wachten om te kopen, maar blijkbaar heb ik te lang gewacht
Nu durf ik al niet meer (alhoewel dat natuurlijk dom is).
Ik ga wachten op een volgende grote daling, komt ze niet, dan blijft m'n cash staan denk ik.

Nu durf ik al niet meer (alhoewel dat natuurlijk dom is).
Ik ga wachten op een volgende grote daling, komt ze niet, dan blijft m'n cash staan denk ik.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je mag het jezelf niet kwalijk nemen. Niemand, dus ook jij niet, kon of kan het dieptepunt inschatten. Wat je wel kunt, is vermijden dat je dezelfde fout steeds opnieuw maakt. Koop regelmatig een stukje. Ook nu dus.
Dit is inderdaad een heel interessante bijdrage en ik hoop dat achter de schermen onze onderzoekers daar ook mee bezig zijn en de therapie gaan aanpassen! Misschien niet voor iedereen even verstaanbaar, maar het is wel degelijk een heel plausibele uitleg! Dus we hebben hier niet alleen virologen nodig, maar ook moleculair biologen die de puntjes op de i zetten!criticus schreef: ↑8 april 2020, 23:52 Leerrijk zijn deze filmpjes en uitleg:
https://archive.is/ONUmi
Een daling gaat ooit nog komen. Dat is een zekerheid. Of het dan lager als vandaag gaat worden, sommige aandelen wel, andere niet. Vermoed ik toch.
Ik heb in het verleden de fout gemaakt bij te kopen in een dalende markt die na de aankoop nog verder bleef dalen. Ik wil vermijden dezelfde fout opnieuw te maken dus wacht tot de epidemie achter de rug is. Ik zal dan wel het beste aankoopmoment gemist hebben maar ik zal waarschijnlijk niet vlak voor een nieuwe correctie kopen.
Idem: ik heb recent AB Inbev 2x bijgekocht nadat het sterk gedaald was, om enkel vast te stellen dat het daarna nogmaals catastrofaal naar beneden ging. Staat vandaag nog altijd een pak onder mijn recente aankoopkoersen (en een fortuin onder mijn GAK).Yaris schreef: ↑9 april 2020, 10:38Ik heb in het verleden de fout gemaakt bij te kopen in een dalende markt die na de aankoop nog verder bleef dalen. Ik wil vermijden dezelfde fout opnieuw te maken dus wacht tot de epidemie achter de rug is. Ik zal dan wel het beste aankoopmoment gemist hebben maar ik zal waarschijnlijk niet vlak voor een nieuwe correctie kopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De beurs was te snel gedaald dus moest ze tussentijds even stijgen. 

Laatst gewijzigd door doorwinterd op 9 april 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De beurs loopt altijd voor. Wanneer de epidemie achter de rug is, staat de beurs reeds lang terug (te) hoog. Je zal niet alleen gegarandeerd het beste aankoopmoment missen, je zal na de correctie ook aan een veel hogere prijs kopen dan aan het prille begin van een dalende markt.Yaris schreef: ↑9 april 2020, 10:38 Ik heb in het verleden de fout gemaakt bij te kopen in een dalende markt die na de aankoop nog verder bleef dalen. Ik wil vermijden dezelfde fout opnieuw te maken dus wacht tot de epidemie achter de rug is. Ik zal dan wel het beste aankoopmoment gemist hebben maar ik zal waarschijnlijk niet vlak voor een nieuwe correctie kopen.
Het is niet omdat het heel plausibele klinkt voor een leek dat het geen bullshit is hé. Ben ook geen medicus maar de uitleg dat het virus zich aan hemoglobine hechtmouche schreef: ↑9 april 2020, 10:19Dit is inderdaad een heel interessante bijdrage en ik hoop dat achter de schermen onze onderzoekers daar ook mee bezig zijn en de therapie gaan aanpassen! Misschien niet voor iedereen even verstaanbaar, maar het is wel degelijk een heel plausibele uitleg! Dus we hebben hier niet alleen virologen nodig, maar ook moleculair biologen die de puntjes op de i zetten!criticus schreef: ↑8 april 2020, 23:52 Leerrijk zijn deze filmpjes en uitleg:
https://archive.is/ONUmi

Of misschien juist wel wanneer duidelijk wordt wat de economische schade is.Yaris schreef: ↑9 april 2020, 10:38Ik heb in het verleden de fout gemaakt bij te kopen in een dalende markt die na de aankoop nog verder bleef dalen. Ik wil vermijden dezelfde fout opnieuw te maken dus wacht tot de epidemie achter de rug is. Ik zal dan wel het beste aankoopmoment gemist hebben maar ik zal waarschijnlijk niet vlak voor een nieuwe correctie kopen.
Ik wacht in ieder geval tot begin mei voor:
- de ontwikkelingen in de VS
- de bedrijfsresultaten over het eerste kwartaal
- het banenrapport over de maand april
- ik koop voor, tijdens en na de crisis in de US.
- De bedrijfsresultaten van 1 enkel kwartaal (dat dan nog eens compleet scheefgetrokken zit door een kunstmatige lockdown) interesseren mij niet.
- het bananenrapport heeft geen enkele relevantie op lange termijn.