Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Tijd om te kopen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
733 berichten
  • Pagina 27 van 49
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • …
  • 49
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

Re: Tijd om te kopen

• Citeer

Bericht door ignition » 9 april 2020, 12:17

Yaris schreef: ↑9 april 2020, 10:38
sintorama schreef: ↑9 april 2020, 09:56 Wat je wel kunt, is vermijden dat je dezelfde fout steeds opnieuw maakt. Koop regelmatig een stukje. Ook nu dus.
Ik heb in het verleden de fout gemaakt bij te kopen in een dalende markt die na de aankoop nog verder bleef dalen. Ik wil vermijden dezelfde fout opnieuw te maken dus wacht tot de epidemie achter de rug is. Ik zal dan wel het beste aankoopmoment gemist hebben maar ik zal waarschijnlijk niet vlak voor een nieuwe correctie kopen.
Toch vreemd. Je kocht wel regelmatig bij aan de hogere koersen van een paar maand geleden maar niet aan de huidige koersen die een stuk lager staan? Lijkt me niet echt logisch.

cpnx
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer cpnx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cpnx » 9 april 2020, 12:37

Ik heb afgelopen weken een aantal keren ETFs gekocht en zit nu op 60% IWDA en 40% EMIM. Dat is duidelijk voor de lange termijn. Wat meer EMIM dan gepland, maar dat is omdat China en Zuid-Korea zich aan het herstellen zijn en de epidemie in de USA zijn piek nog niet bereikt heeft. Eventueel koop ik later nog wat IWDA bij. Zou het wel nog willen aanvullen met wat sector-specifieke ETFs, maar door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet. Goudmijnen, cybersecurity, biotechnologie, voeding, gezondheid, ...? Ben er mee bezig, suggesties welkom.

Voor de korte termijn, 1 à 2 jaar, zou ik wat aandelen willen kopen van bedrijven die zich hoogstwaarschijnlijk gaan herstellen na de crisis. Basic Fit lijkt me hierin te passen. Bij immobiliën weet ik het niet goed: er gaan waarschijnlijk kmo's failliet gaan met leegstand als gevolg en afhankelijk van de uiteindelijke tol kunnen er ook meer woningen op de markt komen. Rond de farmaceutische industrie is er momenteel veel te veel hype. Waarnaar kijken jullie?

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 9 april 2020, 12:51

ignition schreef: ↑9 april 2020, 12:17 Toch vreemd. Je kocht wel regelmatig bij aan de hogere koersen van een paar maand geleden maar niet aan de huidige koersen die een stuk lager staan? Lijkt me niet echt logisch.
Wel logisch. Omdat de vooruitzichten nu veel slechter zijn.

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 9 april 2020, 13:19

cpnx schreef: ↑9 april 2020, 12:37 Ik heb afgelopen weken een aantal keren ETFs gekocht en zit nu op 60% IWDA en 40% EMIM. Dat is duidelijk voor de lange termijn. Wat meer EMIM dan gepland, maar dat is omdat China en Zuid-Korea zich aan het herstellen zijn en de epidemie in de USA zijn piek nog niet bereikt heeft. Eventueel koop ik later nog wat IWDA bij. Zou het wel nog willen aanvullen met wat sector-specifieke ETFs, maar door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet. Goudmijnen, cybersecurity, biotechnologie, voeding, gezondheid, ...? Ben er mee bezig, suggesties welkom.

Voor de korte termijn, 1 à 2 jaar, zou ik wat aandelen willen kopen van bedrijven die zich hoogstwaarschijnlijk gaan herstellen na de crisis. Basic Fit lijkt me hierin te passen. Bij immobiliën weet ik het niet goed: er gaan waarschijnlijk kmo's failliet gaan met leegstand als gevolg en afhankelijk van de uiteindelijke tol kunnen er ook meer woningen op de markt komen. Rond de farmaceutische industrie is er momenteel veel te veel hype. Waarnaar kijken jullie?
CNDX en WTCH

NTO
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door NTO » 9 april 2020, 13:37

Yaris schreef: ↑9 april 2020, 12:51
ignition schreef: ↑9 april 2020, 12:17 Toch vreemd. Je kocht wel regelmatig bij aan de hogere koersen van een paar maand geleden maar niet aan de huidige koersen die een stuk lager staan? Lijkt me niet echt logisch.
Oei, ik hoop niet dat het door mij komt. Ik ben ervan overtuigd dat we tegen het eind van het jaar 60% lager staan omdat er nog heel veel slecht nieuws zal komen dat niet in de koersen zit, maar ik kan me vergissen, en dan is het mijn eigen dikke fout.

NTO
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door NTO » 9 april 2020, 13:43

De (relatieve) eenheid van de EU wordt weer zwaar getest. Binnenkort hebben we weer dezelfde discussie als in 2011: Noord tegen Zuid; euro splitsen in een "sterke" euro en een "zwakke" euro.

Het goede nieuws: de rente in euro gaat dan weer kortstondig pijlsnel de hoogte inschieten; goede gelegenheid om obligaties en termijnrekeningen aan te vullen, nu de hoogrentende exemplaren bijna allemaal op vervaldag gekomen zijn.

troglodytes
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer troglodytes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door troglodytes » 9 april 2020, 13:45

“With this understanding we know that it is unexpected events (which by definition are unpredictable) that are the major factor driving future stock prices. Thus, it doesn’t even matter whether future news is good or bad. What matters is whether it is better or worse than already expected.”

https://www.evidenceinvestor.com/the-ec ... -the-same/

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 9 april 2020, 13:45

NTO schreef: ↑9 april 2020, 13:37
Oei, ik hoop niet dat het door mij komt. Ik ben ervan overtuigd dat we tegen het eind van het jaar 60% lager staan omdat er nog heel veel slecht nieuws zal komen dat niet in de koersen zit, maar ik kan me vergissen, en dan is het mijn eigen dikke fout.
Ik volg jou hierin, totaal geen positieve vooruitzichten om nu weer een bull market in te gaan.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 9 april 2020, 13:57

Het is juist omdat de vooruitzichten slechter zijn dat het nu een beter moment is om aan te kopen... Je weet met zekerheid dat je aankopen nu op lange termijn meer gaan opbrengen (of minder verliezen) dan je aankopen van een paar maanden geleden. Dat is 1 van de voordelen van gespreid aankopen door de pieken en de dalen. Soms koop je duur, soms goedkoop. Over de jaren heen zal je een gemiddelde prijs betalen.

Of we het ergste achter de rug hebben of dat de beurzen nog verder gaan dalen weet niemand met zekerheid. Je bent nu aan het speculeren op een verdere daling. We'll see. Ik ben blij dat ik gewoon aan mijn plan kan vasthouden en niet hoef te speculeren.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 9 april 2020, 14:01

Ik heb afgelopen maanden ook bijgekocht.
Voor de crisis kocht ik maandelijks een bepaald bedrag bij.
Nu zorg ik dat de waarde van mijn portefuille ook nog maandelijks met dat bedrag stijgt. M.a.w. bij dalingen koop ik dat deel extra bij.
Ik heb nog wat cash aan de zijlijn staan, dat ik er kan bijsteken.

Tekto
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Tekto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tekto » 9 april 2020, 14:23

Vandaag toch besloten wat winstnemingen te doen. Ik zat 90% in aandelen, 10% cash. Ik kan nu moeilijk zeggen of er nog een daling gaat volgen, maar dat alles van hieruit een rechte lijn omhoog gaat maken lijkt me sterk. Dan heb ik liever wat extra cash achter de hand om te profiteren als er toch weer wat neerwaarts momentum komt of interessante koopjes zich voordoen.

Zit nu op 20% cash maar wil nog hoger gaan. 30-35% liefst. Heb voor die eerste 10% nu de aandelen verkocht waar ik minder in geloof en al mooie winst op heb genomen, maar nog 10-15% extra wordt moeilijk. Dan moet ik al aandelen van de hand doen waar ik nog in geloof. Moeilijke keuzes. Zo zit ik bij Basic-Fit bijvoorbeeld aan 25% winst, maar geloof ik er ook in dat die winst binnen 2-5 jaar nog veel groter gaat zijn. Vraag is of het in tussentijd terug gaat zakken of niet. Stijging lijkt me iets te snel zijn gegaan maarja, ik doe niet graag sterke aandelen van de hand. Zelfde met Volkswagen en ArcelorMittal.

Men S&P500 ETF lag er dan weer snel uit en ik twijfel om te volgen met men IWDA en VWCE. De s&p staat amper 15% lager dan op het hoogtepunt van de Bull Market in Februari. Dat vind ik niet realistisch..

Verder houd ik vast aan mijn olie aandelen vanwege de mooie dividenden (op termijn althans - schrapping of niet is nog onzeker maar er zijn al bepaalde oliebedrijven die bekend maakten het dividend te willen handhaven en dan zullen de oil majors wel de trend volgen - zeker als OPEC+ vandaag positief resultaat op levert)

Wat een ongelukkige timing dat OPEC+ plaats vindt net voordat de beurzen een lang weekend dicht gaan. Dat gaat zo'n grote impact hebben op de olie aandelen en intussen kan de VS doorhandelen terwijl wij allemaal vast zitten.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 9 april 2020, 14:37

criticus schreef: ↑8 april 2020, 23:52
Leerrijk zijn deze filmpjes en uitleg:

https://archive.is/ONUmi
Hmm. Interessant.
Ik heb een te hoge hematocriet.
Ben ik dan minder of juist meer vatbaar?
Het artikel suggereert dat het virus rode bloedcellen nodig heeft. Daar heb ik er teveel van.
Als ik dat negatief interpreteer, heb ik meer ´gastheren´ voor het virus in mijn lijf.
Als ik het positief bekijk, heb ik bij een besmetting met x aantal virussen, meer vrije rode bloedcellen die nog voor zuurstoftransport kunnen instaan, waardoor organen minder snel zuurstof tekort hebben en uitvallen.

Welk vd 2 pistes is het meest logisch?
Intussen via Google gaan zoeken naar de correlatie tussen covid19 en jak2, en men blijkt inderdaad onderzoeken te doen medicatie voor jak2 die werkzaam blijkt bij covid.
(Wat positief is langs 1 kant, maar langs de andere kant lijkt te suggereren dat ik me dus meer zorgen moet maken)

doorwinterd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer doorwinterd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door doorwinterd » 9 april 2020, 14:46

Boeiend grafiekje uit De Tijd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreamy » 9 april 2020, 15:25

ignition schreef: ↑9 april 2020, 13:57 Het is juist omdat de vooruitzichten slechter zijn dat het nu een beter moment is om aan te kopen... Je weet met zekerheid dat je aankopen nu op lange termijn meer gaan opbrengen (of minder verliezen) dan je aankopen van een paar maanden geleden. Dat is 1 van de voordelen van gespreid aankopen door de pieken en de dalen. Soms koop je duur, soms goedkoop. Over de jaren heen zal je een gemiddelde prijs betalen.
Mee eens. Wel regelmatig bijkopen zolang de zaken goed gaan en niet als de zaken slecht gaan, lijkt mij geen goede strategie. Ikzelf probeer de markt enigzins te timen door bij te kopen als er een correctie of een crisis is, volgens de theorrie zou je rustig moeten blijven bijkopen in goede én in slechte tijden, maar wél kopen als de koersen hoog staan en niét als de koersen laag staan lijkt me zo'n beetje de slechtste strategie om geld op de beurs te verdienen.

Dit zou volgens mij alleen zin hebben als er nu een echte depressie aankomt, maar dat lijkt mij zeker niet het meest waarschijnlijke scenario. (alhoewel ik wel geld achter de hand hou voor het geval er nog een zware crash aankomt)

edward
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer edward
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door edward » 9 april 2020, 15:32

TrX schreef: ↑9 april 2020, 13:45
NTO schreef: ↑9 april 2020, 13:37
Ik volg jou hierin, totaal geen positieve vooruitzichten om nu weer een bull market in te gaan.
Opgelet! De FED gooit er weeral $2.300.000.000.000 tegen aan. De aandelenkoersen MOETEN stijgen. De herverkiezing van Trumpke hangt ervan af. Dus shop until you drop!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

733 berichten
  • Pagina 27 van 49
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • …
  • 49
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy