Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Was vandaag een voorbode van misschien hetzelfde scenario in februari ... vrolijk stijgende beurs terwijl overal in de wereld een beestje zich aan het verspreiden was en de wereld plat werd gelegd ... waarna de beleggers "plots" wel wakker werden en er een crash volgde ... waarna weer een feestje zonder ook maar enig moment rekening te houden met de economische gevolgen van het beestje ... zijn de beleggers "wakker" geworden en volgt er weer crash of een salamicrash ?
En is het dus geen "tijd om te verkopen" ? ... time will tell ...
En is het dus geen "tijd om te verkopen" ? ... time will tell ...
it may be an overreaction, longtime analyst says
De beurzen overdrijven altijd, in de twee richtingen.
Aangepast
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Afgelopen jaar met Alfen al goed verdiend. Zou ze wel al terugkopen op 25euro. Ligt wel een bodem. En toekomstgericht goud waard.
Melexis was vorig jaar zeer goed voor me. Verschillende keren aan- en verkocht. Alleen laatste verkoop was mis. Steeg nog goed door. Vandaar dat het zo lang duurde vooraleer ik ze opnieuw aankocht.
Zal morgen de cijfers eens in men boekhouding zetten en al kooporders inzetten -15% tov verkoopkoers nu.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dan heb je heel wat verlies genomen? Want onlangs nog grotendeels ingestapt dacht ik?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
11 posities die gisteren buiten gingen zijn met winst verkocht. Zij het tussen 5 en 30%. Uiteraard lager dan vorige vrijdag.
En staan sommige van die aandelen nu alweer niet hoger dan wat jij ervoor gekregen hebt ? Ik vind het lastig om te beslissen om winst te nemen 
als het tijd is om te kopen, dan is toch ook iemand anders die denkt dat het tijd is om te verkopen?
Daarom dat het nodig is om een duidelijke beleggingsstrategie te hebben. Met duidelijke regels voor aan en verkoop.
Je beleggingen laten leiden door emoties is nefast, en het zal lijden worden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.