Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Idem hier. Eén (1) cijfertje ontbrak van het nummer van mijn ID kaart, verplicht alles opnieuw in te geven via een nieuwe aanvraag. Nochtans werd mij het juiste nummer zelfs meegedeeld in de betreffende mail (dus afgelezen van de kopie van mijn ID kaart).Dekay schreef:Nog steeds geen bevestiging , durf echt mijn spaarbedrag niet overmaken zonder validatie
Hopelijk wordt er nu geen nieuwe rekening aangemaakt, want dan wordt het helemaal hopeloos.
Nu vrees ik opnieuw een wachttijd "wegens drukte", intussen is januari reeds zeer ver gevorderd en mag ik binnenkort naar mijn getrouwheidspremie voor 2013 fluiten. In dat geval mag Moneyou het vergeten.
De grote achterstand is uiteraard niet goed te keuren... Aan de hand van wat ik hier lees, dien ik echter te concluderen dat veel mensen 'gewacht' hebben tot na 1 januari 2013 om een aanvraag tot opening van rekeningen bij Moneyou in te dienen, dit waarschijnlijk om reden dat nog steeds de meeste mensen op voornoemde datum hun getrouwheidspremie van het afgelopen jaar hebben verworven (veel mensen hebben door de spaarregeling uit het verleden immers nog steeds voor een groot gedeelte van hun spaargeld 1 januari als vervaldag). Deze toevloed van aanvragen was enerzijds wel te voorspellen... doch ik snap niet dat veel mensen hun aanvraag reeds niet in december 2012 deden, ook al verwierven ze grotendeels de getrouwheidspremie pas op 1 januari...
Ik deed mijn aanvraag tot opening rekeningen in de eerste helft van december 2012 (niettegenstaande ook bij mij een redelijk deel van de getrouwheidspremie verworven is op 1 januari) en op nog geen 48 uur waren mijn eerste rekeningen actief... Vervolgens heb ik gewacht tot begin januari 2013 om geld over te schrijven op mijn Moneyou-rekeningen. Door het feit dat Moneyou de 11-maandenregel nog toepast (waarschijnlijk laatste jaar), blijft bovendien de vervaldag van mijn getrouwheidspremie op 1 januar 2014.
Ik dacht dat meer spaargidsers vooruitziender waren...
Ik deed mijn aanvraag tot opening rekeningen in de eerste helft van december 2012 (niettegenstaande ook bij mij een redelijk deel van de getrouwheidspremie verworven is op 1 januari) en op nog geen 48 uur waren mijn eerste rekeningen actief... Vervolgens heb ik gewacht tot begin januari 2013 om geld over te schrijven op mijn Moneyou-rekeningen. Door het feit dat Moneyou de 11-maandenregel nog toepast (waarschijnlijk laatste jaar), blijft bovendien de vervaldag van mijn getrouwheidspremie op 1 januar 2014.
Ik dacht dat meer spaargidsers vooruitziender waren...

Volkomen terechte opmerking TK14 ... en dan vooral je laatste zin
.
Edoch, bij sommige internetbanken, zoals Fortuneo, kan je om goed voorbereid te zijn, al jaren voordien de nodige stappen ondernemen om dan uiteindelijk vast te stellen dat alles in de soep gelopen is.
Wel ben ik er, ook door persoonlijke ervaring, zeker van dat Moneyou uiteindelijk alles op het goede spoor zal krijgen
.

Edoch, bij sommige internetbanken, zoals Fortuneo, kan je om goed voorbereid te zijn, al jaren voordien de nodige stappen ondernemen om dan uiteindelijk vast te stellen dat alles in de soep gelopen is.
Wel ben ik er, ook door persoonlijke ervaring, zeker van dat Moneyou uiteindelijk alles op het goede spoor zal krijgen

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Hier kan ik min of meer inkomen, waar ik ECHT van gruwel is echter het minutenlang aan de telefoon hangen eer er één van de (een paar ?) mensen kan opnemen. Als dat zolang moet duren dan zit je daar met veel te weinig mensen.
Wanneer men een rekening wil openen is een persoonlijke keuze, men doet dit als de opportuniteit zich voor doet (zeg maar als men geld ter beschikking heeft) en NIET als er een nieuwe bank komt. Ik veronderstel dat jij toch ook geen nieuwe auto koopt telkens als er een nieuw model uitkomt maar als uwe oude versleten is!Yaris schreef:MoneYou is al vier maanden actief maar de meeste mensen hebben blijkbaar tot nu gewacht om een rekening te openen en willen dan dat het op een dag geregeld is. Eerst zelf treuzelen en dan kunnen anderen niet snel genoeg voor hen werken. Egoïstisch en kortzichtig.
Dat het begin van het nieuwe jaar zo'n periode is waar veel mensen geld ter beschikking hebben wegens intresten en andere was te voorzien en dan moeten wij daar geen maatregelen voor nemen maar wel de bank die dit kon verwachten. Bovendien wacht ik nu al 16 dagen op de activering van mijn rekening wat naar alle normen VEEL te lang is, zelfs in de tijd dat er nog geen computers waren ging dit sneller. Zelf heb ik nog niet gebeld of gemaild, maar de reacties die ik op dit forum lees duiden toch op een zekere klantonvriendelijkheid.
Even update: het waren 2 cijfertjesNete schreef:Idem hier. Eén (1) cijfertje ontbrak van het nummer van mijn ID kaart, verplicht alles opnieuw in te geven via een nieuwe aanvraag. Nochtans werd mij het juiste nummer zelfs meegedeeld in de betreffende mail (dus afgelezen van de kopie van mijn ID kaart).Dekay schreef:Nog steeds geen bevestiging , durf echt mijn spaarbedrag niet overmaken zonder validatie
Hopelijk wordt er nu geen nieuwe rekening aangemaakt, want dan wordt het helemaal hopeloos.
Nu vrees ik opnieuw een wachttijd "wegens drukte", intussen is januari reeds zeer ver gevorderd en mag ik binnenkort naar mijn getrouwheidspremie voor 2013 fluiten. In dat geval mag Moneyou het vergeten.

Men kan bij MY, na verificatie van de kopie van de ID kaart, zo'n nummer blijkbaar WEL zelf aanpassen, nieuwe aanvraag was dus overbodig.
De rekening zou nu tegen vanavond actief moeten zijn. Ik hou het in de gaten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik wacht al 22 dagen, dat begint toch wel heel lang te worden
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Toeval of niet maar ik heb juist een mail ontvangen dat alles in orde is
Idem hier bij mij, maar mijn 100 euro die tot gisteren op de niet geactiveerde rekening stond is verdwenen. 
Ze kunnen echt niet beter bezig zijn om alle vertrouwen bij hun klanten te verliezen.

Ze kunnen echt niet beter bezig zijn om alle vertrouwen bij hun klanten te verliezen.

Mijn geld was ook "verdwenen"....net eens gebeld en blijkbaar komt dit door die activatie/omschakeling (naar wat ik verstaan heb)
Hadden al veel mensen voor gebeld zei ze,maar normaal zou dit rap trg zichtbaar moeten zijn,....ze waren er mee bezig.
Hadden al veel mensen voor gebeld zei ze,maar normaal zou dit rap trg zichtbaar moeten zijn,....ze waren er mee bezig.
OK, maar dit is in 2013 eigenlijk te gek voor woorden. Een rekening in afwachting van activatie bevat 100 euro, diezelfde rekening activeren zorgt ervoor dat dat geld in rook opgaat, hopelijk tijdelijk. Werken ze daar met computers of met rekenmachientjes ?
Ik krijg echt wel schrik om mijn geld aan hen toe te vertrouwen.
Ik heb dit hier op Spaargids al meerdere keren gelezen, als men daar iets zou aan doen dan kregen ze al een heel pak minder telefoons te verwerken.
Nee, ze zijn niet goed bezig, om het zacht uit te drukken.
Ik krijg echt wel schrik om mijn geld aan hen toe te vertrouwen.
Ik heb dit hier op Spaargids al meerdere keren gelezen, als men daar iets zou aan doen dan kregen ze al een heel pak minder telefoons te verwerken.
Nee, ze zijn niet goed bezig, om het zacht uit te drukken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat is blijkbaar de regel dat geld verdwijnt eens de rekening geactiveerd is. Toch raar, niet?
Het moet dan toch deel uitmaken van de activatieprocedure als zoveel mensen dit meemaken?
Het moet dan toch deel uitmaken van de activatieprocedure als zoveel mensen dit meemaken?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Inderdaad, een paar uur later en Oeps, geld terug op de rekening. Als dat na een paar uur kan, waarom niet na een paar seconden ?
Of moet dat allemaal handmatig gebeuren ? Wat me het meest irriteert is dat men dit blijkbaar normaal vind.
Onze contactman hier is blijkbaar vermist.
Of moet dat allemaal handmatig gebeuren ? Wat me het meest irriteert is dat men dit blijkbaar normaal vind.
Onze contactman hier is blijkbaar vermist.
Als dat zo is, dan verander je toch gewoon die procedure in plaats van honderden, zoniet duizenden verontruste telefoonoproepen te genereren ?Spruitekop schreef: Het moet dan toch deel uitmaken van de activatieprocedure als zoveel mensen dit meemaken?
Intussen wel gebeld geweest door Moneyou ivm een mail die ik stuurde over de probleempjes.
Da's dus wel positief.
Da's dus wel positief.