Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan MoneYou
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

MoneYou geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
112 berichten
  • Pagina 2 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 20 januari 2013, 23:54

Dekay schreef:Nog steeds geen bevestiging , durf echt mijn spaarbedrag niet overmaken zonder validatie :-\
Idem hier. Eén (1) cijfertje ontbrak van het nummer van mijn ID kaart, verplicht alles opnieuw in te geven via een nieuwe aanvraag. Nochtans werd mij het juiste nummer zelfs meegedeeld in de betreffende mail (dus afgelezen van de kopie van mijn ID kaart).
Hopelijk wordt er nu geen nieuwe rekening aangemaakt, want dan wordt het helemaal hopeloos.
Nu vrees ik opnieuw een wachttijd "wegens drukte", intussen is januari reeds zeer ver gevorderd en mag ik binnenkort naar mijn getrouwheidspremie voor 2013 fluiten. In dat geval mag Moneyou het vergeten.
Omhoog

Gebruikersavatar
landethk
Hero Member
Hero Member
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 jun 2008
Contacteer:
Contacteer landethk
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door landethk » 21 januari 2013, 01:01

De grote achterstand is uiteraard niet goed te keuren... Aan de hand van wat ik hier lees, dien ik echter te concluderen dat veel mensen 'gewacht' hebben tot na 1 januari 2013 om een aanvraag tot opening van rekeningen bij Moneyou in te dienen, dit waarschijnlijk om reden dat nog steeds de meeste mensen op voornoemde datum hun getrouwheidspremie van het afgelopen jaar hebben verworven (veel mensen hebben door de spaarregeling uit het verleden immers nog steeds voor een groot gedeelte van hun spaargeld 1 januari als vervaldag). Deze toevloed van aanvragen was enerzijds wel te voorspellen... doch ik snap niet dat veel mensen hun aanvraag reeds niet in december 2012 deden, ook al verwierven ze grotendeels de getrouwheidspremie pas op 1 januari...
Ik deed mijn aanvraag tot opening rekeningen in de eerste helft van december 2012 (niettegenstaande ook bij mij een redelijk deel van de getrouwheidspremie verworven is op 1 januari) en op nog geen 48 uur waren mijn eerste rekeningen actief... Vervolgens heb ik gewacht tot begin januari 2013 om geld over te schrijven op mijn Moneyou-rekeningen. Door het feit dat Moneyou de 11-maandenregel nog toepast (waarschijnlijk laatste jaar), blijft bovendien de vervaldag van mijn getrouwheidspremie op 1 januar 2014.
Ik dacht dat meer spaargidsers vooruitziender waren... ;)
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door vlo » 21 januari 2013, 04:08

Volkomen terechte opmerking TK14 ... en dan vooral je laatste zin 8) .
Edoch, bij sommige internetbanken, zoals Fortuneo, kan je om goed voorbereid te zijn, al jaren voordien de nodige stappen ondernemen om dan uiteindelijk vast te stellen dat alles in de soep gelopen is.
Wel ben ik er, ook door persoonlijke ervaring, zeker van dat Moneyou uiteindelijk alles op het goede spoor zal krijgen :) .
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 08:51

Hier kan ik min of meer inkomen, waar ik ECHT van gruwel is echter het minutenlang aan de telefoon hangen eer er één van de (een paar ?) mensen kan opnemen. Als dat zolang moet duren dan zit je daar met veel te weinig mensen.
Omhoog

paul1948
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer paul1948
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door paul1948 » 21 januari 2013, 09:37

Yaris schreef:MoneYou is al vier maanden actief maar de meeste mensen hebben blijkbaar tot nu gewacht om een rekening te openen en willen dan dat het op een dag geregeld is. Eerst zelf treuzelen en dan kunnen anderen niet snel genoeg voor hen werken. Egoïstisch en kortzichtig.
Wanneer men een rekening wil openen is een persoonlijke keuze, men doet dit als de opportuniteit zich voor doet (zeg maar als men geld ter beschikking heeft) en NIET als er een nieuwe bank komt. Ik veronderstel dat jij toch ook geen nieuwe auto koopt telkens als er een nieuw model uitkomt maar als uwe oude versleten is!
Dat het begin van het nieuwe jaar zo'n periode is waar veel mensen geld ter beschikking hebben wegens intresten en andere was te voorzien en dan moeten wij daar geen maatregelen voor nemen maar wel de bank die dit kon verwachten. Bovendien wacht ik nu al 16 dagen op de activering van mijn rekening wat naar alle normen VEEL te lang is, zelfs in de tijd dat er nog geen computers waren ging dit sneller. Zelf heb ik nog niet gebeld of gemaild, maar de reacties die ik op dit forum lees duiden toch op een zekere klantonvriendelijkheid.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 09:39

Nete schreef:
Dekay schreef:Nog steeds geen bevestiging , durf echt mijn spaarbedrag niet overmaken zonder validatie :-\
Idem hier. Eén (1) cijfertje ontbrak van het nummer van mijn ID kaart, verplicht alles opnieuw in te geven via een nieuwe aanvraag. Nochtans werd mij het juiste nummer zelfs meegedeeld in de betreffende mail (dus afgelezen van de kopie van mijn ID kaart).
Hopelijk wordt er nu geen nieuwe rekening aangemaakt, want dan wordt het helemaal hopeloos.
Nu vrees ik opnieuw een wachttijd "wegens drukte", intussen is januari reeds zeer ver gevorderd en mag ik binnenkort naar mijn getrouwheidspremie voor 2013 fluiten. In dat geval mag Moneyou het vergeten.
Even update: het waren 2 cijfertjes :-\ . Vanmorgen MoneYou gebeld, na 10 seconden iemand aan de lijn: Prima !
Men kan bij MY, na verificatie van de kopie van de ID kaart, zo'n nummer blijkbaar WEL zelf aanpassen, nieuwe aanvraag was dus overbodig.
De rekening zou nu tegen vanavond actief moeten zijn. Ik hou het in de gaten.
Omhoog

christofgh
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 mar 2010
Contacteer:
Contacteer christofgh
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door christofgh » 21 januari 2013, 10:05

Ik wacht al 22 dagen, dat begint toch wel heel lang te worden
Omhoog

christofgh
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 mar 2010
Contacteer:
Contacteer christofgh
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door christofgh » 21 januari 2013, 10:30

Toeval of niet maar ik heb juist een mail ontvangen dat alles in orde is
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 13:15

Idem hier bij mij, maar mijn 100 euro die tot gisteren op de niet geactiveerde rekening stond is verdwenen. >:(

Ze kunnen echt niet beter bezig zijn om alle vertrouwen bij hun klanten te verliezen. >:( >:( >:(
Omhoog

Mister B.
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2009
Contacteer:
Contacteer Mister B.
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Mister B. » 21 januari 2013, 13:28

Mijn geld was ook "verdwenen"....net eens gebeld en blijkbaar komt dit door die activatie/omschakeling (naar wat ik verstaan heb)
Hadden al veel mensen voor gebeld zei ze,maar normaal zou dit rap trg zichtbaar moeten zijn,....ze waren er mee bezig.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 13:35

OK, maar dit is in 2013 eigenlijk te gek voor woorden. Een rekening in afwachting van activatie bevat 100 euro, diezelfde rekening activeren zorgt ervoor dat dat geld in rook opgaat, hopelijk tijdelijk. Werken ze daar met computers of met rekenmachientjes ?
Ik krijg echt wel schrik om mijn geld aan hen toe te vertrouwen.
Ik heb dit hier op Spaargids al meerdere keren gelezen, als men daar iets zou aan doen dan kregen ze al een heel pak minder telefoons te verwerken.
Nee, ze zijn niet goed bezig, om het zacht uit te drukken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Spruitekop
VIP member
VIP member
Berichten: 5977
Lid geworden op: 07 apr 2008
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Spruitekop » 21 januari 2013, 13:44

Dat is blijkbaar de regel dat geld verdwijnt eens de rekening geactiveerd is. Toch raar, niet?
Het moet dan toch deel uitmaken van de activatieprocedure als zoveel mensen dit meemaken?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 15:49

Inderdaad, een paar uur later en Oeps, geld terug op de rekening. Als dat na een paar uur kan, waarom niet na een paar seconden ?
Of moet dat allemaal handmatig gebeuren ? Wat me het meest irriteert is dat men dit blijkbaar normaal vind.
Onze contactman hier is blijkbaar vermist.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 15:51

Spruitekop schreef: Het moet dan toch deel uitmaken van de activatieprocedure als zoveel mensen dit meemaken?
Als dat zo is, dan verander je toch gewoon die procedure in plaats van honderden, zoniet duizenden verontruste telefoonoproepen te genereren ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen

  • Citeer

Bericht door Nete » 21 januari 2013, 16:30

Intussen wel gebeld geweest door Moneyou ivm een mail die ik stuurde over de probleempjes.
Da's dus wel positief.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

112 berichten
  • Pagina 2 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan MoneYou”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy