Tijdelijke stopzetting verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Tijdelijke stopzetting verzekering
Mobilhome is een verplaatsbare stacaravan.
Of bedoelt ge uw motorhome verzekering waar ge 150 € wegen taks betaald per jaar.
Er zijn er veel die meer wegentaks per jaar betalen en die nu ook stilstaan.
Is dan ook nog geen luxe product maar noodzakelijk voor bvb woon werk verkeer.
Estate Guru believer.
het gaat om de VERZEKERING en niet WEGENTAKS... Een mobilhome is geen stacaravan: het is net de bedoeling van een "mobil"home om zich te verplaatsen... indien dit kan. Gezien echter alles "plat" ligt staat hij nu op de oprit.platin schreef: ↑19 april 2020, 09:29Mobilhome is een verplaatsbare stacaravan.
Of bedoelt ge uw motorhome verzekering waar ge 150 € wegen taks betaald per jaar.
Er zijn er veel die meer wegentaks per jaar betalen en die nu ook stilstaan.
Is dan ook nog geen luxe product maar noodzakelijk voor bvb woon werk verkeer.
Mobly doet het wel, is een spinoff van Baloise.
https://mobly.be/nl/oplossingen/autoverzekering/
Geen idee wel of hun service goed is.
Denk dat die Km prijs redelijk duur is in verhouding tot een gewone jaarlijkse premie zonder km beperking.
Ik betaal per jaar onbeperkt Km. voor mijn Ba - bonus malus -2 - ( mondeo clipper 2017 Euro6- benzine 1498cc - 8Fis.pk - 118kW ) per jaar 252 euro.. alle taxen incl.
Ik betaal per jaar onbeperkt Km. voor mijn Ba - bonus malus -2 - ( mondeo clipper 2017 Euro6- benzine 1498cc - 8Fis.pk - 118kW ) per jaar 252 euro.. alle taxen incl.
Ik betaal rond de 200 euro voor de BA op een iets lichtere wagen bij ING. 130 pk, BM 0, max 30.000 km per jaar. Ik zit al op 0 gedurende vele jaren.
Waar zit jij met je verzekering Ludo ? Het lijkt me een zeer goede prijs.
Maar ik neem er nog rechtsbijstand en premiebescherming bij als opties.
@NS2SN : Thanks voor de info. Daar ga ik zeker eens naar kijken. Enig idee hoe ze die km stand controleren en wat dat aan de klant kost jaarlijks ?
@NS2SN : Thanks voor de info. Daar ga ik zeker eens naar kijken. Enig idee hoe ze die km stand controleren en wat dat aan de klant kost jaarlijks ?
Yuzzu, de nieuwe naam van Touring Verzekeringenhaelewyn schreef: ↑19 april 2020, 11:59 Ik betaal rond de 200 euro voor de BA op een iets lichtere wagen bij ING. 130 pk, BM 0, max 30.000 km per jaar. Ik zit al op 0 gedurende vele jaren.
https://www.yuzzu.be/nl/contact/?Source ... gddCpYaQH4
Voor mijn omnium betaal ik 545/jaar met engelse vrijstelling 750 euro. Is de herstelkost meer dan die 750 betaald de verzekering alles,ook de vrijstelling.
Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid 252,72 euro/jaar
Full Omnium 544,80 euro/jaar
Rechtsbijstand 46,44 euro/jaar
Bestuurdersverzekering 50,04 euro/jaar
Al twee ongevallen gehad, en best tevreden van de verzekering.
1 in rechte en 1 in fout omnium géén tegenparty- spiegel kapot met achteruit rijden.
Beide perfekt afgehandeld en niets moeten betalen bij de garage,die sturen faktuur naar de verzekering.
Bij eigen schade omnium gaat je B.Malus in BA ook niet stijgen.
Ik denk met een dongle. Principe van een connected car. Touring, AG en anderen testen daar ook volop mee. Kun je gebruik en rijgedrag volledig screenen en idee is om een tarief met meer segmentatie aan te bieden. Aangezien de voorzichtige chauffeurs nu teveel moeten meebetalen voor de brokkenpiloten.haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 11:59 Ik betaal rond de 200 euro voor de BA op een iets lichtere wagen bij ING. 130 pk, BM 0, max 30.000 km per jaar. Ik zit al op 0 gedurende vele jaren.
Met een Dongle, inderdaad. Dat zegt ook hun website.
Ik heb wel gevonden dat hun kilometerverzekering minimum >144 euro per jaar kost.
0 km is dan nog steeds 144 euro per jaar. Tenzij jij een ander aanbod gezien hebt ?
Ze hebben ook nog pechverhelping, enkel betalen per pechgeval, en garantieverzekering. Interessant aanbod voor sommigen.
@ludo : thanks voor de info! Na eerdere ervaringen met Touring verzekeringen heb ik een persoonlijke ban uitgesproken, levenslang, tegen dat bedrijf. Ik ga ze daarom niet kunnen gebruiken... Maar het is goed om weten.
Ik heb wel gevonden dat hun kilometerverzekering minimum >144 euro per jaar kost.
0 km is dan nog steeds 144 euro per jaar. Tenzij jij een ander aanbod gezien hebt ?
Ze hebben ook nog pechverhelping, enkel betalen per pechgeval, en garantieverzekering. Interessant aanbod voor sommigen.
@ludo : thanks voor de info! Na eerdere ervaringen met Touring verzekeringen heb ik een persoonlijke ban uitgesproken, levenslang, tegen dat bedrijf. Ik ga ze daarom niet kunnen gebruiken... Maar het is goed om weten.
Ik betaal voor die verzekering (inderdaad Corona) een basisprijs + 3000 km ... rij je meer betaal je extra, rij je minder krijg je terug ... ik mag al serieus wat km. rijden voor ik dezelfde prijs betaal als bij een gewone BA-verzekering.
En hoeveel is dat dan die basisprijs en hoeveel per extra Km???
Denk dat het verschil Km verzekering, en gewone verzekering de sop de kool ni waard is..
Toch wel procentueel gezien, zo'n 50 % minder ... in euro's zo'n 100-125 euro ... is dat veel geld ? Ja en nee maar waarom zou je 100-125 euro meer betalen bij een andere verzekering als je diezelfde basis-burg.aanspr. krijgt voor zoveel minder.
@geebee
Dus als ik je goed begrijp betaal jij maar 125 euro/jaar om 3000 km te rijden, en boven de 3000 betaal je extra per Km.??
Dus als ik je goed begrijp betaal jij maar 125 euro/jaar om 3000 km te rijden, en boven de 3000 betaal je extra per Km.??
Grofweg (ik zou mijn archief moeten doorzoeken als je exacte cijfers wil maar daar heb ik nu even geen goesting voor
)
Vorige verzekering : 300 euro (onbeperkte km.)
Corona : 200 euro (3000 km.)
Wiskundig kan je het op verschillende manieren interpreteren maar als ik van Corona (200) zou overstappen naar mijn vorige verzekering (300 euro) zou ik 100 meer moeten betalen dus 50 %.
Het bijbetalen bovenop die 3000 is trouwens ook miniem, ik denk dat je al bijna 15000 km. erbovenop moet rijden om aan dezelfde prijs te geraken. Als je vooraf inschat dat je met die auto bv. 20000 km. zal rijden dan blijf je uiteraard beter bij die eerste verzekering. Voor ons was dat een tweede wagen (die ik liever nooit had gekocht, maar dat is een andere discussie) waarvan ik me het eerste jaar een verzekering heb laten lappen bij de autohandelaar (voor een beetje korting) maar waar ik het tweede jaar ben overgestapt naar de kilometerverzekering.
Alle kleintjes helpen zei de mug en hij deed een plasje in de zee

Vorige verzekering : 300 euro (onbeperkte km.)
Corona : 200 euro (3000 km.)
Wiskundig kan je het op verschillende manieren interpreteren maar als ik van Corona (200) zou overstappen naar mijn vorige verzekering (300 euro) zou ik 100 meer moeten betalen dus 50 %.
Het bijbetalen bovenop die 3000 is trouwens ook miniem, ik denk dat je al bijna 15000 km. erbovenop moet rijden om aan dezelfde prijs te geraken. Als je vooraf inschat dat je met die auto bv. 20000 km. zal rijden dan blijf je uiteraard beter bij die eerste verzekering. Voor ons was dat een tweede wagen (die ik liever nooit had gekocht, maar dat is een andere discussie) waarvan ik me het eerste jaar een verzekering heb laten lappen bij de autohandelaar (voor een beetje korting) maar waar ik het tweede jaar ben overgestapt naar de kilometerverzekering.
Alle kleintjes helpen zei de mug en hij deed een plasje in de zee