Toch maar starten met beleggen...
TIP
Re: Toch maar starten met beleggen...
Wacht maar tot er opnieuw een periode aanbreekt zoals de jaren '70. 1 grote ellende.
Reden van toen: voorthollende inflatie en bijgevolg stijgende rente (Hulst of couponnetjestrein naar Luxemburg).
Dividend van 14% op Intercom ! 36% op termijnrekening in Ffr bij KBLux enz
Nu onmogelijk ? 'The impossible is not possible' (slagzin van IBM).
Reden van toen: voorthollende inflatie en bijgevolg stijgende rente (Hulst of couponnetjestrein naar Luxemburg).
Wel stel dat dit ooit gebeurt!SparSpaar schreef: ↑16 januari 2021, 11:46 Wacht maar tot er opnieuw een periode aanbreekt zoals de jaren '70. 1 grote ellende.
Er wordt nu geleend aan 1%!!
Sparen aan 36%
Ga snel nog wat meer lenen, want dat is een groot lot!
Banken gaan nogal afzien
Denk groot gelijk zich nu in schulden te steken. Nieuw reddingsplan voor de banken op komst ?Jhn schreef: ↑16 januari 2021, 12:58Wel stel dat dit ooit gebeurt!SparSpaar schreef: ↑16 januari 2021, 11:46 Wacht maar tot er opnieuw een periode aanbreekt zoals de jaren '70. 1 grote ellende.
Er wordt nu geleend aan 1%!!
Sparen aan 36%
Ga snel nog wat meer lenen, want dat is een groot lot!
Banken gaan nogal afzien![]()
Ook belangrijk voor de beleggers:
- de koersen van aandelen als Intercom daalden in de jaren '70 met 75% als ik me niet vergis
- na de devaluatie en terugkeer naar normale rentevoeten kwamen ze terug van waar ze gekomen waren (Intercom x 4 ?)
Iemand die weet wat hij doet kan inderdaad zeer simpel losse aandelen opkopen en minder risico lopen en een beter rendement krijgen dan met IWDA . Geen haar op mijn hoofd die er nu zou aan denken om te beleggen in een ETF ,DonDraper schreef: ↑16 januari 2021, 11:24Het is dus veiliger om in individuele aandelen te handelen dan IWDA volgens jou?lop schreef: ↑16 januari 2021, 01:20 Waarom neem je De giro niet om in ETF's te handelen is gratis voor de kernselectie .
Als je rekent op 12 keer een transactiekost van 10€ spaar je hiermee al 120€ op jaarbasis uit .
Dat is al 1% rendement dat je op zak op je inleg van 12000€ op jaarbasis zonder iets te doen .
Iedereen kent mijn mening over etf's op dit moment en dat is afblijven !
Zeker van iwda en degelijke 8 van de 10 bedrijven in de top tien zijn overgewaardeerd .
En toch wil iedereen nu beleggen in eft's![]()
Bekijk eens de cijfers van de top 10 bedrijven en kijk zelf eens als het een goed idee is om hierin te beleggen .![]()
Tesla is nu de 4de grootste positie in IWDA en ik denk ook dat Tesla overgewaardeerd is. Maar als Tesla in elkaar zakt, dan zal er een ander bedrijf zijn plaats in IWDA innemen.
En als er 8 bedrijven in die top 10 zakken, zullen er misschien wel andere honderden stijgen en zal de daling beperkt zijn in de etf.
Isabel Alders weet net zo min als de spaargidsers hier wat de markt gaat doen de komende maanden.
Isa-belle Albers, we nemen je op je woord !
Volgens mij is er nog altijd de gouden regel om te spreiden zowel ivm tijd als ivm verschillende soorten markten.
Zelf ben ik mijn eerste stappen aan het zetten met traden.
De eerste twee weken van dit jaar waren alvast héél positief.
Zelf ben ik mijn eerste stappen aan het zetten met traden.
De eerste twee weken van dit jaar waren alvast héél positief.
THE POWER OF COMPOUNDING
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
Inderdaad.
Ik zou je vooral aanraden om niet teveel naar de doemdenkers te luisteren of de waan van de dag te volgen.
Dat het een slecht moment is om in te stappen horen we al 10 jaar.
Bekijk het omgekeerd, elke dag is een slecht moment om niet belegd te zijn, want gemiddeld genomen stijgt de beurs jaarlijks met ongeveer 7%.
Je plan om stapsgewijs in te stappen in VWCE of IWDA lijkt me een goed plan.
Mocht de beurs tussentijds crashen dan is er nog geen man overboord, want dan koop je de volgende schijven aan voordeligere prijzen. Het belangrijkste waaraan je je absoluut moet kunnen houden is volgens mij dat je niet panikeert bij koersdalingen. Laat het allemaal op zijn beloop en binnen tien jaar sta je hoogstwaarschijnlijk mooi in de plus.
Praktisch: keytrade of binck maakt waarschijnlijk geen heel groot verschil als je je schijven driemaandelijks aankoopt.
Het is daarom dat de beste belegger allemaal grote cash posities hebben opgebouwd nujvdc schreef: ↑18 januari 2021, 11:47Inderdaad.
Ik zou je vooral aanraden om niet teveel naar de doemdenkers te luisteren of de waan van de dag te volgen.
Dat het een slecht moment is om in te stappen horen we al 10 jaar.
Bekijk het omgekeerd, elke dag is een slecht moment om niet belegd te zijn, want gemiddeld genomen stijgt de beurs jaarlijks met ongeveer 7%.
Je plan om stapsgewijs in te stappen in VWCE of IWDA lijkt me een goed plan.
Mocht de beurs tussentijds crashen dan is er nog geen man overboord, want dan koop je de volgende schijven aan voordeligere prijzen. Het belangrijkste waaraan je je absoluut moet kunnen houden is volgens mij dat je niet panikeert bij koersdalingen. Laat het allemaal op zijn beloop en binnen tien jaar sta je hoogstwaarschijnlijk mooi in de plus.
Praktisch: keytrade of binck maakt waarschijnlijk geen heel groot verschil als je je schijven driemaandelijks aankoopt.
De beurs is nog nooit zo duur geweest als op heden . Als je niet kunt beleggen met een veiligheidsmarge blijf weg van de beurs . Iemand die wil beleggen via een ETF heeft duidelijk geen kennis van zaken .
De shiller PE ratio staat op 34,26% terwijl een gewone waardering 16 is .
Iemand die nu wil beleggen moet aan stock picking doen anders laat je je geld beter op een spaarboekje staan .
De risicopremie is gewoon veel te klein geworden de verwachte rendementen liggen nog op amper 3,3% op 15 jaar in de vs , In Europa iets hoger . De vraag is wil jij risico lopen voor een rendement van hooguit 4% ?
Het was in maart dat je moest kopen nu ben je te laat op het feestje . Zoals ik hier volmondig in maart heb verkondigd KOOP , de reactie was toen overduidelijk op dit forum " de beurs ging nog VEEL meer dalen "
Nu zeg ik blijf weg ervan of zoek naar ondergewaardeerde bedrijven .
En wat met fondsen? Is daar ook het advies om af te blijven nu?
Fondsen doen het even goed of slecht als hun onderliggende aandelen.
Midden maart gaan we volgens mij heel veel reclame zien van allerlei instrumenten die komen stoefen met hun 1 jarig rendement! Dat zal in vele gevallen zeer hoog zijn!
Let daar mee op, als je begint te beleggen!
Zoek andere en langere referentie punten
Let daar mee op, als je begint te beleggen!
Zoek andere en langere referentie punten