Toepassing verlaagde bronheffing van 12,8% ?
TIP
Toepassing verlaagde bronheffing van 12,8% ?
IK kreeg van Binck volgende mail en vroeg me af of je dit niet best standaard kan indienen ?
Bij uitkering van een dividend van een Frans bedrijf wordt er 2 keer belasting ingehouden (in totaal 51%):
Op het volledige bedrag wordt 30% Franse bronheffing ingehouden
Op het resterende bedrag wordt 30% Belgische roerende voorheffing ingehouden
Als Belg kan u aanspraak maken op een verlaagde bronheffing van 12,8%, waardoor de totale dividendbelasting nog 38,96% bedraagt, in plaats van 51%.
Deze verlaagde bronheffing kan echter niet automatisch worden toegepast, want onder andere de Franse belastingdienst vraagt hiervoor een aantal formaliteiten.
Hoe :
U kan bij BinckBank genieten van het verlaagde tarief van zodra u ons een geldig 'Fiscaal Woonplaatsattest' toestuurt en wij deze hebben kunnen verwerken.
Op basis van dit document blijft het verlaagde tarief van 12,8% Franse bronheffing voor 3 jaar geldig (onder voorbehoud van wijzigingen van de Franse fiscus).
Bij uitkering van een dividend van een Frans bedrijf wordt er 2 keer belasting ingehouden (in totaal 51%):
Als Belg kan u aanspraak maken op een verlaagde bronheffing van 12,8%, waardoor de totale dividendbelasting nog 38,96% bedraagt, in plaats van 51%.
Deze verlaagde bronheffing kan echter niet automatisch worden toegepast, want onder andere de Franse belastingdienst vraagt hiervoor een aantal formaliteiten.
Hoe :
U kan bij BinckBank genieten van het verlaagde tarief van zodra u ons een geldig 'Fiscaal Woonplaatsattest' toestuurt en wij deze hebben kunnen verwerken.
Op basis van dit document blijft het verlaagde tarief van 12,8% Franse bronheffing voor 3 jaar geldig (onder voorbehoud van wijzigingen van de Franse fiscus).
-
wachter
Re: Toepassing verlaagde bronheffing van 12,8% ?
karine schreef: ↑1 februari 2019, 11:09 IK kreeg van Binck volgende mail en vroeg me af of je dit niet best standaard kan indienen ?
Hoe :
Beste Karine,
Ik heb bij Binck nogal wat Amerikaanse aandelen en moet daarvoor eveneens éénmalig enkele documenten invullen die eveneens drie jaar geldig blijven, ik denk dat dit bij u ook het geval zal zijn.
Mvg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nakal schreef: ↑24 januari 2013, 12:13 Bronheffing voor Nederland is 15% Uitbetaling van dividend in nieuwe aandelen is in Ned belastingsvrij. Maar Nederlanders kennen ook een meerwaarde belasting bij verkoop van de aandelen.
Bronheffing voor Frankrijk is 30% er is een belastingsverdrag dat de dubbele belasting beperkt tot 15%
Het is niet bij elke bank even gemakkelijk om dit terug te krijgen of toe te passen. Soms zijn er kosten.
Na afhouding van de bronheffing is de RV voor België 25%. Ook als het dividend in nieuwe aandelen is.
zie Testaankoop.
http://www.test-aankoop.be/invest/dubbe ... 621774.htm
http://www.test-aankoop.be/invest/divid ... 621754.htm
Binck werkt met vertraging. Ik ben overgestapt naar Bollero omdat het niet mogelijk was om te genieten van de verminderde-franse-bronheffingNakal schreef: ↑29 juni 2018, 20:31Ik betaalde nochtans maar 12.8% dit op verschillende coupon van Franse aandelen.
Ook op het bonus dividend
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ividenden
Bij Bollero moest ik wel eenmalig €50 betalen om er van te kunnen genieten. Niet per aandeel 1 keer betalen voor verschillende aandelen. Dit was voor de vermindering van 30% naar 15%
Geen papieren moeten verzamelen.
Voor de vermindering naar 12.5% moest ik niets meer doen. Kon er van genieten van zodra de wet goedgekeurd was.
Gewoon invullen dus.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.