Keyplan arbitrage
TIP
Keyplan arbitrage
Mijn huidig (niet zelf samengesteld) keyplan is
15% carmignac patrimoine a
19% threadneedle investment funds global bond fund 1
10% invesco funds invesco balanced risk allocation fund A (cap)
15% ethna-aktiv T
20% dnca invest eurose A
20% first eagle amundi international fund AE (qdis)
Na hier de arbitrage te hebben laten lopen wordt volgende voorgesteld
Verkopen 2,24% van uw invesco funds invesco balanced risk allocation fund A (cap), 0,73% van uw ethna-aktiv T, 0,73% van uw dnca invest eurose, 2,75% van uw first eagle amundi. Orders zullen uitgevoerd worden op, 15 juni. Vrqag is, volg ik best dit advies op of niet?
15% carmignac patrimoine a
19% threadneedle investment funds global bond fund 1
10% invesco funds invesco balanced risk allocation fund A (cap)
15% ethna-aktiv T
20% dnca invest eurose A
20% first eagle amundi international fund AE (qdis)
Verkopen 2,24% van uw invesco funds invesco balanced risk allocation fund A (cap), 0,73% van uw ethna-aktiv T, 0,73% van uw dnca invest eurose, 2,75% van uw first eagle amundi. Orders zullen uitgevoerd worden op, 15 juni. Vrqag is, volg ik best dit advies op of niet?
Re: Keyplan arbitrage
Wat zal er aangekocht worden? Zijn er kosten?
Wat is de beleggingsstrategie?
Wat zijn de doelpercentages, wat zijn de huidige percantages? hoe zijn deze geëvolueerd sinde het begin van je belegging?
Wat vind je van de beleggingsstrategie en komen deze bewegingen overeen met de beleggingsstrategie?
Wat is de beleggingsstrategie?
Wat zijn de doelpercentages, wat zijn de huidige percantages? hoe zijn deze geëvolueerd sinde het begin van je belegging?
Wat vind je van de beleggingsstrategie en komen deze bewegingen overeen met de beleggingsstrategie?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Men kan de % toch zelf aanpassen voor volgende aankopen.bartman schreef: ↑23 mei 2018, 14:25 Mijn huidig (niet zelf samengesteld) keyplan is
Waarom dan arbritage.( kosten

De enige reden zou kunnen zijn dat de balans aankoop , en huidige waarde afwijkt.
Dus zal een excell worden om te kijken wat onder of over gewaardeerd.
En op een site is zo een excell te downladen. (balans als zoek opdracht)
Mits wat aanpassing is over of onder waardering op te maken.
En wat die balans of arbritage uitmaakt 10.000 of 100.000 € in portefeuille is voor het een te verwaarlozen , voor het andere al te overwegen.
Binnen 6 maand kan het wel al een heel andere balans zijn.
succes
Estate Guru believer.
De percentages die je opgeeft, zijn diegene die afkomstig zijn van een evenwichtig Keyplan.
Zoals Platin al aanhaalt, waarom zou je arbitreren ? Wat de toppers zijn vandaag, kunnen over een half jaar de verliezers zijn.
Arbitreren kost sowieso geld. Niet alleen wordt er een del verkocht, je betaald daarop ook nog eens beurstaks. Daarnaast zal het correct aangeven van uw volgende belastingaangifte ook nog wat ingewikkelder worden, aangezien je van Ethna en Carmignac niet alleen met aankopen maar ook met tussentijdse verkopen zit.
De vraag is of het sop de kolen waard is
Zoals Platin al aanhaalt, waarom zou je arbitreren ? Wat de toppers zijn vandaag, kunnen over een half jaar de verliezers zijn.
Arbitreren kost sowieso geld. Niet alleen wordt er een del verkocht, je betaald daarop ook nog eens beurstaks. Daarnaast zal het correct aangeven van uw volgende belastingaangifte ook nog wat ingewikkelder worden, aangezien je van Ethna en Carmignac niet alleen met aankopen maar ook met tussentijdse verkopen zit.
De vraag is of het sop de kolen waard is

Met dergelijke kleine verschillen doe je dat best niet.
Het is een beetje als wedden op de paarden, en het geld dat staat op het winnende paard naar beneden aanpassen, en meer inzetten op de achterliggers.
Het is een beetje als wedden op de paarden, en het geld dat staat op het winnende paard naar beneden aanpassen, en meer inzetten op de achterliggers.
Je vraagt aan een computersysteem een arbitragevoorstel ... wat doet dit systeem ? Het kijkt waar jouw portefeuille afwijkt van de ingegeven norm en stelt je dus de correcties voor. In deze zijn die zo klein dat het sop de kool niet waard is, en dat je vooral nutteloze kosten maakt.
Heb je persoonlijk een reden om te arbitreren ? Indien ja, zal die wellicht anders zijn dan het voorstel dat het systeem je geeft. Indien niet zou ik zeker niets veranderen. Als je binnen 3 maand nog is een voorstel vraagt kunnen de cijfers weer anders liggen en zou je misschien dingen bijkopen die je nu gaar afbouwen.
Bepaal voor jezelf de norm wanneer je wil arbitreren, bv ... 20 % afwijking voor een fonds ten opzichte van mijn initiële portefeuille. Eens je die hebt kan je kijken wanneer je dat in een voorstel ziet staan en dan overgaan tot actie.
Heb je persoonlijk een reden om te arbitreren ? Indien ja, zal die wellicht anders zijn dan het voorstel dat het systeem je geeft. Indien niet zou ik zeker niets veranderen. Als je binnen 3 maand nog is een voorstel vraagt kunnen de cijfers weer anders liggen en zou je misschien dingen bijkopen die je nu gaar afbouwen.
Bepaal voor jezelf de norm wanneer je wil arbitreren, bv ... 20 % afwijking voor een fonds ten opzichte van mijn initiële portefeuille. Eens je die hebt kan je kijken wanneer je dat in een voorstel ziet staan en dan overgaan tot actie.
Belastingaangifte?? Wie geeft of waar vind ik de gegevens die ingevuld moeten worden?
Voor je belasting aangifte vind je tools op de sites van Carmignac, Ethnea, Flossbach v Storch waarmee je kan gaan rekenen. Op mijn kapitaal is er ook jaarlijks een update omtrent de fiscaliteit van deze fondsen.
En als je deze in een keyplan hebt vrees ik idd voor heel wat rekenwerk om dit correct te becijferen. Good luck !
PS ... zelf vind ik dat minder interessante fondsen voor gespreide aankoop, wegens weinig volatiel. Die zou ik los aankopen, desnoods 2 keer per jaar om zo je posities in die fondsen op te bouwen. Ieder zijn keuze, maar mijn keyplan is vrij dynamisch, juist vanwege de gespreide aankoop.
En als je deze in een keyplan hebt vrees ik idd voor heel wat rekenwerk om dit correct te becijferen. Good luck !
PS ... zelf vind ik dat minder interessante fondsen voor gespreide aankoop, wegens weinig volatiel. Die zou ik los aankopen, desnoods 2 keer per jaar om zo je posities in die fondsen op te bouwen. Ieder zijn keuze, maar mijn keyplan is vrij dynamisch, juist vanwege de gespreide aankoop.
Elke aankoop ? Verkoop hoe klein , hoe groot moet men in calculator ingeven.
Ook steeds als eerste wat (aantal ) in bezit op 31/12.
Zelf hou ik elke aankoop bij in een exell.
Voorkomt veel tijd en op zoekwerk bij invullen calculators.
Estate Guru believer.
en als ik mij van de domme houd en gewoon niks invul? als Keyplan daarna de gegevens dan doorstuurt naar de fiscus, ja dat betekent dan dat zij ze hebben dus waarom moet je die dan zelf nog invullen? De fiscus krijgt toch ook de loongegevens van je wrkgever of het sociaal secretariaat?
U van de domme houden zou u wel eens heel zuur kunnen opbreken. ( vroeg of laat )bartman schreef: ↑25 mei 2018, 00:21 en als ik mij van de domme houd en gewoon niks invul? als Keyplan daarna de gegevens dan doorstuurt naar de fiscus, ja dat betekent dan dat zij ze hebben dus waarom moet je die dan zelf nog invullen? De fiscus krijgt toch ook de loongegevens van je wrkgever of het sociaal secretariaat?
Dan nog wetende dat het meer werk is om in te geven in calculator.
Het aan te geven bedrag peanuts zijn.
Maar ja risico is aan u.
Voor flosbach is er een alternatief voorhanden , helaas niet in een keyplan.
Koopt ge dat aan bent ge meer aan kosten kwijt , dan het aan te geven bedrag alvast al bij keytrade.
Estate Guru believer.
Waar vind ik die calculator want een google zoektocht op keytrade keyplan calculator leverde niets bruikbaar opplatin schreef:Elke aankoop ? Verkoop hoe klein , hoe groot moet men in calculator ingeven.
Ook steeds als eerste wat (aantal ) in bezit op 31/12.
Zelf hou ik elke aankoop bij in een exell.
Voorkomt veel tijd en op zoekwerk bij invullen calculators.
Het keyplan werd gestart op 1/9/2017 met een startbedrag en daarna maandelijkse stortingen. Bij de historiek zie ik telkens de datum van storting en de verschillende aankopen. Type C en A en af eb toe is er een type CPS. Verkopen nog niet geweest toch geen waar ik bewust van ben. Dien ik enkel rekening te houden met de gegevens van 2017 of ook 2018?
https://www.flossbachvonstorch.be/nl/Pa ... /Simulatorbartman schreef: ↑25 mei 2018, 10:45 Het keyplan werd gestart op 1/9/2017 met een startbedrag en daarna maandelijkse stortingen. Bij de historiek zie ik telkens de datum van storting en de verschillende aankopen. Type C en A en af eb toe is er een type CPS. Verkopen nog niet geweest toch geen waar ik bewust van ben. Dien ik enkel rekening te houden met de gegevens van 2017 of ook 2018?
https://www.carmignac.be/nl/fiscale-simulator
http://www.ethna-calculator.be/
Dus start is 31/12 AANTAL
dan per maand de aankopen.
Estate Guru believer.
Bij de simulator van carmignac, het in te vullen aantal deelbewijzen zijn dat de cijfers met komma uit de kolom Hoeveelheid bij de historiek van de portefeuille?
Ik heb dit dus gedaan voor alle aankopen van dat carmignac Patrimoine fonds en dit is het resultaat
Aan het einde van het jaar 2017 was u in het bezit van 3,61831 stukken Carmin...
Het bedrag in dividenden waargenomen in 2017 is 1,344€
Het bedrag in vastrentende... Is 0,00€
Ik heb dit dus gedaan voor alle aankopen van dat carmignac Patrimoine fonds en dit is het resultaat
Aan het einde van het jaar 2017 was u in het bezit van 3,61831 stukken Carmin...
Het bedrag in dividenden waargenomen in 2017 is 1,344€
Het bedrag in vastrentende... Is 0,00€