Trouw giften storten op gezamenlijke rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Trouw giften storten op gezamenlijke rekening
Wij zijn zonet getrouwd en hebben grote giften gekregen een kleine 40000€. Nu is het zo dat die uit enveloppen komen, ik weet dat er best niet meer gestort word op een rekening dan een aanzienlijk kleiner bedrag dan dit als dit cash gebeurd. Wordt dit dan doorgegeven aan cel van financiën als ik dit toch stort of stort ik best 3000€ per maand een jaar lang? Indien dit doorgegeven word aan cel van financiën zie ik geen mogelijkheid dit aan te tonen vanwaar dat bedrag komt? Wij kunnen enkel bewijzen dat we zojuist getrouwd zijn.
Heeft iemand ervaring hiermee? Tips?
Met Vriendelijke Groeten;
Heeft iemand ervaring hiermee? Tips?
Met Vriendelijke Groeten;
Re: Trouw giften storten op gezamenlijke rekening
een trouw is toch het beste bewijs vanwaar dat komt ? envelopjes zijn de meeste courante vorm van cadeaus en dat weten zij ook wel.
Wij hebben dat gewoon gestort en daar is nooit iemand iets over komen vragen.
Wij hebben dat gewoon gestort en daar is nooit iemand iets over komen vragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hadden jullie dan ook 40.000€ als trouwcadeau?!?
(Ik voel me een enorme sukkelaar.

@TS
Zijn jullie klant bij verschillende banken?
In jouw situatie zou ik bij meerdere banken 9.000€ cash storten op de zichtrekening.
Ik denk dat ze pas vanaf 10.000€ een meldingsplicht hebben.
Het op verschillende banken storten is op zichzelf al verdacht te noemen.TNTim schreef: ↑30 mei 2017, 13:31Hadden jullie dan ook 40.000€ als trouwcadeau?!?
(Ik voel me een enorme sukkelaar.)
@TS
In jouw situatie zou ik bij meerdere banken 9.000€ cash storten op de zichtrekening.
Het is de bank die beslist of ze een " verdachte " storting melden ongeacht het bedrag.
Als je ooit later die 40.000 euro wil gebruiken voor een grote aankoop, ( huis ) en je dus minder moet gaan lenen, zou het ook wel eens kunnen dat ze vragen waar die 40.000 euro vandaan komt.
Beter in een keer bij één bank storten, dat is dat al genoteerd waar die vandaan komen, in geval van.
Als je verhaal geloofwaardig is, zullen ze geen melding daarvan doen, maar het wel intern noteren.
ludo schreef: ↑30 mei 2017, 13:38Het op verschillende banken storten is op zichzelf al verdacht te noemen.TNTim schreef: ↑30 mei 2017, 13:31
Hadden jullie dan ook 40.000€ als trouwcadeau?!?
(Ik voel me een enorme sukkelaar.)
@TS
Probeer dat maar eens paar jaar later uit te leggen aan iemand van de witwascel..
Het is de bank die beslist of ze een " verdachte " storting melden ongeacht het bedrag.
Als je ooit later die 40.000 euro wil gebruiken voor een grote aankoop, ( huis ) en je dus minder moet gaan lenen, zou het ook wel eens kunnen dat ze vragen waar die 40.000 euro vandaan komt.
Beter in een keer bij één bank storten, dat is dat al genoteerd waar die vandaan komen, in geval van.
Als je verhaal geloofwaardig is, zullen ze geen melding daarvan doen, maar het wel intern noteren.
Helaas :-( Maar daar gaat het niet om, al kreeg je 100K als cado, het is een cado van heel veel verschillende mensen er is een aantoonbare reden (de trouw) een aantoonbare uitgave ( de kosten van het feest, door het koppel of de ouders betaald)
Waar ben je toch bang voor? Als het geld inderdaad van trouwcadeau's komt, heb je hoegenaamd niks te vrezen. Zeker geen verdachte dingen beginnen doen zoals gespreid storten of andere pogingen doen om detectie te vermijden. Het zou best kunnen dat er vragen vanuit de bank komen - je kan deze dan gewoon naar waarheid beantwoorden. Ik ga er van uit dat je niet elke maand gaat trouwen?
Hij kan toch bij al die banken zeggen dat het een huwelijkscadeau was, zij weten het toch niet van mekaar hoeveel hij in totaal stortte bij alle banken samen?ludo schreef: ↑30 mei 2017, 13:38Het op verschillende banken storten is op zichzelf al verdacht te noemen.
Vanaf 10.000€ is er, zoals ik vernam van een bankmedewerker, een meldingsplicht. Bij een bedrag eronder niet. Ik denk nu ook niet dat bankmedewerkers zoveel tijd teveel hebben tegenwoordig dat ze kunnen detective spelen voor de overheid, dan nog in het nadeel van hun eigen cliënten.
dit gebeurt natuurlijk allemaal automatisch, screening op frequentie, hoogte, ...TNTim schreef: ↑30 mei 2017, 17:33
Vanaf 10.000€ is er, zoals ik vernam van een bankmedewerker, een meldingsplicht. Bij een bedrag eronder niet. Ik denk nu ook niet dat bankmedewerkers zoveel tijd teveel hebben tegenwoordig dat ze kunnen detective spelen voor de overheid, dan nog in het nadeel van hun eigen cliënten.
U werkt bij een bank?
Kan u dan aub even uitleggen wanneer er melding gemaakt wordt en wanneer niet?
Een paar jaar terug vertrouwde een bankmedewerker me namelijk toe dat er vanaf 10.000€ melding gemaakt wordt, eronder niet.
De drempel voor meldingsplicht is bij de banken intern lager gelegd dan vroeger. Het probleem is anderzijds nog relatief klein omdat je het geld dat uit de envelopjes komt, zomaar direct kan gebruiken om naar de kapster of een restaurant te gaan. Vroeger was het probleem veel groter, namelijk bij het dematerialiseren van allerlei papieren effecten die in envelopjes zaten (al dan niet als trouwcadeau). Toen was er ook een drempel voor meldingsplicht en met die papieren effecten kon je niet naar het restaurant trekken...
Maar ik begrijp het probleem en vind het verstandig dat jullie er eerst over nadenken. Want zo een pak geld is wat veel om naar Colruyt, kapster en restaurant te gaan, dat begrijp ik ook wel.
Maar ik begrijp het probleem en vind het verstandig dat jullie er eerst over nadenken. Want zo een pak geld is wat veel om naar Colruyt, kapster en restaurant te gaan, dat begrijp ik ook wel.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Eerst en vooral direkt en onmiddelijk, huur een kluis in de bank en leg dat geld erin laat het niet thuis rondslingeren!
Pas daarna heb je rustig tijd om forums te lezen en na te denken wat je ermee gaat doen.
Ik persoonlijk zou af en toe overdag een sommetje uit de safe halen en direkt storten via de Self, het veiligst en het gemakkelijkst.
Pas daarna heb je rustig tijd om forums te lezen en na te denken wat je ermee gaat doen.
Ik persoonlijk zou af en toe overdag een sommetje uit de safe halen en direkt storten via de Self, het veiligst en het gemakkelijkst.
"overdag een sommetje uit de safe halen en direkt storten via de Self"
als je dat regelmatig doet,gaan er bij de banken ook wel een aantal flikkerlichten branden
banken zijn ook niet van gisteren
als je dat regelmatig doet,gaan er bij de banken ook wel een aantal flikkerlichten branden
banken zijn ook niet van gisteren
Veiligheid eerst is mijn persoonlijke reactie.
Ik zou geen oog meer dicht doen met zo iets in huis,
Ik zou geen oog meer dicht doen met zo iets in huis,
Bel gewoon je bank morgen en vertel je 'zorgen', die zullen je wel kunnen geruststellen. Of bel gewoon je belastingambtenaar. Die meldingsplicht is er om bv zwartgeld etc te kunnen opsporen, dit is verdorie simpelweg een (grote hoop) trouwcado's.
Je gaat toch geen kluis huren...
Je gaat toch geen kluis huren...