Turkse Lira
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Turkse Lira
Is het niet de moment eens een gokje te wagen op de Turkse Lira?
Wat is de meest eenvoudige manier om dit te doen?
Wat is de meest eenvoudige manier om dit te doen?
Re: Turkse Lira
Turkse lira kopen gewoon via je broker? 
EUR.TRL verkopen, eigenlijk
Ik had er ook aan gedacht, maar als je ziet dat Erdogan maar verder blijft gaan in zijn economische visie, ik weet het niet, het ego van een dictator is doorgaans nogal sterk...

EUR.TRL verkopen, eigenlijk
Ik had er ook aan gedacht, maar als je ziet dat Erdogan maar verder blijft gaan in zijn economische visie, ik weet het niet, het ego van een dictator is doorgaans nogal sterk...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Bolero precies niet mogelijk.
Aankopen de dag vooraleer ze Erdogan het hoekje om sturen. Dat zal de beste moment zijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Het zal interessant zijn om te zien welke invloed de tuimelende lira en de inflatie zullen hebben op de machtspositie van Erdogan. Zal hij stand kunnen houden met zijn omgekeerde doctrine (inflatie bestrijden met renteverlagingen), zal hij zijn politiek moeten wijzigen of wordt het zijn ondergang?
Zoals elke dictator in de geschiedenis zal erdogan verdwijnen als volk teveel honger heeft.
Met prijzen van turks brood die bijna dagelijks stijgen komt dat steeds dichterbij.
Met prijzen van turks brood die bijna dagelijks stijgen komt dat steeds dichterbij.
Om toch te antwoorden op de vraag:
Als je broker het niet verkoopt (wat ik eigenlijk vreemd vind, maar bon)
Dan kan je ook gewoon naar je bank gaan of een wisselkantoor en daar wat euro's wisselen voor lira's
Het is minder gemakkelijk en duurder vermoed ik, maar het werkt ook
Als je broker het niet verkoopt (wat ik eigenlijk vreemd vind, maar bon)
Dan kan je ook gewoon naar je bank gaan of een wisselkantoor en daar wat euro's wisselen voor lira's
Het is minder gemakkelijk en duurder vermoed ik, maar het werkt ook
Heb vorig jaar wel eens gelezen dat de Turkse lira naar 0,02 euro zou kunnen zakken in 2022.
Enkele jaren geleden op reis naar Turkije geweest. Prachtig land. Mensen werden er liever met euro's betaald. Zegt al genoeg. Als ik mij trouwens herinner kon je fysiek de munt enkel in Turkije zelf kopen.
Russische roebel kan ook een interessante zijn als je dan toch speculeert op munten.
-
- Verbannen Gebruiker
Alleen kan je geen roebels aankopen met een EU-, US of VK-zichtrekening. De Russische banken maken geen deel van swift meer uit. Kan zijn dat JPM, Goldman of BNY nog rap hun roebels droppen naar retail klanten.