TV en/of internet op tweede verblijf aan de kust
TV en/of internet op tweede verblijf aan de kust
Spaargidsers,
Wij hebben een appartement aan de kust gekocht. Nu ben ik aan het rondneuzen naar een interessante TV en/of internetformule. In principe is een TV-oplossing voldoende.
Aangezien we er slechts enkel in het weekend zullen zijn, is een volledig abonnement een beetje zinloos.
Mijn oog viel op op antenne TV van TV Vlaanderen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er betere oplossingen?
Kawa
Wij hebben een appartement aan de kust gekocht. Nu ben ik aan het rondneuzen naar een interessante TV en/of internetformule. In principe is een TV-oplossing voldoende.
Aangezien we er slechts enkel in het weekend zullen zijn, is een volledig abonnement een beetje zinloos.
Kawa
Re: TV en/of internet op tweede verblijf aan de kust
bvb orange flybox + telenet app , vtm , stevie , vrtnu , canavasKawa schreef: ↑6 juni 2018, 22:31 Spaargidsers,
Kawa
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom niet opteren voor internet ipv. TV? Dan kan je alles bekijken..
Wat kost tv Vlaanderen?
Scarlet kost 39 euro per maand voor tv en internet (en telefoon).
Voor internet gebruiken wij de homespot van Telenet. Hebben vaak geen of slechte verbinding als sommige buren er niet zijn.
Voor tv kabel.
Heb je thuis Telenet? Kijk eens in je blok. Mss zijn er wel buren met telenet en kan je via hun home spot gebruiken.
Kabel kost 18 euro?
Scarlet kost 39 euro per maand voor tv en internet (en telefoon).
Voor internet gebruiken wij de homespot van Telenet. Hebben vaak geen of slechte verbinding als sommige buren er niet zijn.
Voor tv kabel.
Heb je thuis Telenet? Kijk eens in je blok. Mss zijn er wel buren met telenet en kan je via hun home spot gebruiken.
Kabel kost 18 euro?
Neem scarlet basispakket en netflix. Van netflix kan je overal genieten!
Scarlet internet 35/maand. (ongelimiteerd download 10Mb/sec).
OF
Scarlet internet Poco 50gb/download 23/maand ( zou genoeg moeten zijn om netflix enkel in het weekend te zien maar dan wel geen 8+ uur / weekend uiteraard)
Netflix voor 4 verschillende kijkers 15/maand. Dus je kan met 4 tegelijk op 4 verschillende apparaten kijken.
Persoonlijk zou ik die 35/maand nemen aan 50gb zit je al snel.
Maar....
Je hebt dan ook nog die optie die hierboven vermeld is van 39 euro... ook goed vind ik.
---- reclameboodschap verwijderd door webmaster----
Scarlet internet 35/maand. (ongelimiteerd download 10Mb/sec).
OF
Scarlet internet Poco 50gb/download 23/maand ( zou genoeg moeten zijn om netflix enkel in het weekend te zien maar dan wel geen 8+ uur / weekend uiteraard)
Netflix voor 4 verschillende kijkers 15/maand. Dus je kan met 4 tegelijk op 4 verschillende apparaten kijken.
Persoonlijk zou ik die 35/maand nemen aan 50gb zit je al snel.
Maar....
Je hebt dan ook nog die optie die hierboven vermeld is van 39 euro... ook goed vind ik.
---- reclameboodschap verwijderd door webmaster----
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Lijkt mij een goede oplossing. Check eerst wel of je goede ontvangst mag verwachten -en misschien best om eerst af te wachten wat er zal gebeuren wanneer de VRT stopt met DVB-T (eind van dit jaar geloof ik). Gaat TV-Vlaanderen hen dan toevoegen aan hun aanbod? Ze zullen daarvoor moeten betalen dus misschien ga jij dan ook meer moeten betalen dan nu.
Als je een kleine sat schotel kan plaatsen : ga voor ontvangst van Astra2.
Dan heb je de Engelse stations (meer dan 100) gratis. Enkel de investering voor de installatie moet je dan betalen.
Als je ook ontvangst van BE stations wil : zelfde schotel, indien mogelijk, met 2 ontvangstkoppen en TV Vlaanderen kaart. Kost minder dan 15 euro per maand voor de eerste kaart.
Andere optie : Internet installeren voor 27,50 bij BGC of Telenet , wat makkelijkst aansluitbaar is.
Combineren met Stievie.
Dan heb je de Engelse stations (meer dan 100) gratis. Enkel de investering voor de installatie moet je dan betalen.
Als je ook ontvangst van BE stations wil : zelfde schotel, indien mogelijk, met 2 ontvangstkoppen en TV Vlaanderen kaart. Kost minder dan 15 euro per maand voor de eerste kaart.
Andere optie : Internet installeren voor 27,50 bij BGC of Telenet , wat makkelijkst aansluitbaar is.
Combineren met Stievie.
Telenet is erg duur voor het lage verbruik dat je krijgt en de dwaze snelheid. Al zeker als je online tv gaat beginnen kijken is het niet aan te raden.haelewyn schreef: ↑7 juni 2018, 09:32 Als je een kleine sat schotel kan plaatsen : ga voor ontvangst van Astra2.
Combineren met Stievie.
Ik zou inderdaad eerst de goedkoopste oplossing proberen:
Als je bij je thuis al internet van Telenet of Proximus hebt, kan je gratis op de wifi spots (respectievelijk HomeSpot/WiFree of Fon).
Veel kans dat dat wel te vinden is. Als dat werkt, is het gratis.
Als je bij je thuis al internet van Telenet of Proximus hebt, kan je gratis op de wifi spots (respectievelijk HomeSpot/WiFree of Fon).
Veel kans dat dat wel te vinden is. Als dat werkt, is het gratis.
Flybox orange 4 g internet 20 € per maand verbruik dag 30 gb verbruik dal uren in de week 18 u tot 6 uur ,
weekend vrijdag avond 18 uur tot maandag morgen 6 uur in totaal 100 gb.
Aan de kust , thuis , in de Ardennen , eender waar in Belgie bruikbaar.
gb op is nog lage snelheid internet.
Alternatief netwerk aan de kust is Citymesh internet.
Als ik dan lees voor het weekend .....
Estate Guru believer.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Als je voor je vaste woonplaats reeds bij Telenet zit kan je gebruik maken van telenet hotspots (telenet wifree) om op andere plaatsen te surfen. Dit verbruik wordt dan bij je gewoon verbruik opgeteld. Als je buren toevallig ook Telenet klant zijn en deze hotspot hebben aanstaan zou je zonder problemen op dat netwerk kunnen surfen. Voor de tv zou je dan gebruik kunnen maken van de Telenet Play app. Daarmee kan je op smart devices live televisie kijken, dit zit standaard in je pakket als je thuis al televisie kijkt via Telenet. Indien je een extra pakket toevoegt (kost iets rond de €10,00/ maand dacht ik.) Kan je ook op je smartdevices herbekijken en terugspoelen.
Dit zou in mijn geval de goedkoopste oplossing zijn.
Dit is dus een meerkost van €10,00 in de maand.
Dit zou in mijn geval de goedkoopste oplossing zijn.
Dit is dus een meerkost van €10,00 in de maand.
Zou niet weten waarom. Zelfs op een basic formule draait online TV en filmdownload probleemloos in HD via een simpele HDMI verbinding.
150 gb is gene vette... het draait het probleemloos ja maar voor hoeveel uur maximum. Voor een paar eurootjes meer krijg je tot het 3X zoveel bij scarlet en een hogere downloadsnelheid wat voor buffering erg veel uitmaakt.
3mb gaat ook maar dan duurt de buffering net iets langer. Naar mijn mening is telenet een van de duurste voor wat je juist terugkrijgt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Een appartement aan de kust kopen om daar tv te gaan kijken?
Mobile vikings kaartje in je mobiel en als hotspot gebruiken en anders orange flybox voor 30gig aan data (en als je alleen in het weekend gaat 100gb extra)

Mobile vikings kaartje in je mobiel en als hotspot gebruiken en anders orange flybox voor 30gig aan data (en als je alleen in het weekend gaat 100gb extra)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Zou het niet weten. In elk geval al jaren iedere maand meer beschikbaar dan ik het nodig heb. Iedere euro meer uitgeven, om theoretisch meer achter de hand te hebben, is dus sowieso, gewoon verloren geld.
Het wordt hier dagelijks gebruikt. Kan me niet voorstellen dat ik op een vakantieadres (daar gaat het hier tenslotte over) meer data zou nodig hebben dan op een thuis/werkadres. In dat geval is, mijn opinie, zelfs de investering in een tweede verblijf een nutteloze investering