TV Vlaanderen (en Canaal Digitaal) staken doorgifte Discovery en Eurosport
Re: TV Vlaanderen (en Canaal Digitaal) staken doorgifte Discovery en Eurosport
Het alternatief : dat wordt inderdaad moeilijk.
Als ik mijn internet bij Proximus uitbreidt met tv moet ik internet start laten vallen en onbeperkt internet nemen. Dat kost me 60 euro (pack) in plaats van nu 42 euro.
TN tv + Proximus internet kost rond de 56 euro. (+ Activatie 50 euro)
Trio van Scarlet is een mager alternatief aangezien ik dan mijn emailadres verlies (@skynet) en het tv aanbod van Scarlet beperkt is.
Ik zie praktisch drie mogelijke stappen :
- Alleen nog gratis tv kijken op Astra 2 , tvv buiten.
- Alles laten zoals het is.
- Toch overstappen naar Scarlet.
Ik denk dat iedere aangekondigde zenderwijziging tot nu toe is doorgevoerd. Ik herinner me niet dat ze er al ooit op teruggekomen zijn. Er zijn er al vaak geweest. Tvv is voor de Discovery group peanuts en zeer goed te missen.
Als ik mijn internet bij Proximus uitbreidt met tv moet ik internet start laten vallen en onbeperkt internet nemen. Dat kost me 60 euro (pack) in plaats van nu 42 euro.
Trio van Scarlet is een mager alternatief aangezien ik dan mijn emailadres verlies (@skynet) en het tv aanbod van Scarlet beperkt is.
Ik denk dat iedere aangekondigde zenderwijziging tot nu toe is doorgevoerd. Ik herinner me niet dat ze er al ooit op teruggekomen zijn. Er zijn er al vaak geweest. Tvv is voor de Discovery group peanuts en zeer goed te missen.
Tadaam ietshaelewyn schreef: ↑5 mei 2020, 23:36 Het alternatief : dat wordt inderdaad moeilijk.

Of telenet kabel abbo 19 € per maand en een ci plus kaart en cam.
Estate Guru believer.
Alles in 1 pot gooien van termen en roeren maar.

Wat bedoel je met ontvangstkwaliteit? Volgens mij sterkte dat signaal binnenkomt in uw ontvanger..
Denk dan dat telenet beter scoort, of heb ik het verkeerd?
Orange tv+internet januari 2019 opgezegd.
Tot op heden nog alle tvkanalen via telenet ci+ (op adres ouders geregistreerd).
Ik dacht eerst....ze zijn het vergeten door te geven aan Telenet. Nu vertelt telecomverkoper mij dat TN gn TOF-filters meer plaatst? Zou dit waar zijn?
TN is een andere stal dan waar ik heb rondgehangen. Ik weet daar niet meer van dan een ander..
Maar het viel vroeger nog voor dat bij klanten geen filter werd geplaatst na opzegging bij TN zelf.
Eerder een toevalstreffer dan..
Maar het viel vroeger nog voor dat bij klanten geen filter werd geplaatst na opzegging bij TN zelf.
Eerder een toevalstreffer dan..
Naar aanleiding van dit verhaal eens op zoek gegaan.
Blijkt een vaak voorkomend fenomeen te zijn dat Discovery niet wordt weggefilterd.
Ben er ook maar toevallig achter gekomen toen de TV van internet automatisch ovesprong op TV-functie.
Al eens geprobeerd je TV automatisch naar coax kanalen te laten scannen? Recent nog een nieuwe TV geïnstalleerd en toen kwam Discovery er ook nog uit.
Waarschijnlijk ook een aflopend verhaal als de analoge TV bij Telenet volledig wordt afgevoerd.
Gaf het maar mee als mogelijke tip. Kijk zelf nauwelijks naar Discovery. Herhalingen bij de vleet en de analoge kwaliteit steekt toch een beetje af eenmaal je digitale weergave gewoon bent.
En er is nog veel meer gratis dan je denkt hoor. Toch als je gratis beschouwt dat je er zelf niet voor moet betalen maar een ander er waarschijnlijk voor bijdraagt.

Radiokanalen van over de hele wereld zijn gratis, spotify is gratis, bepaalde digitale TV kanalen zijn gratis, mijn elektriciteit is gratis, mijn water is grotendeels gratis,..... Voor mij. Bedankt dat een ander dat voor mij mogelijk maakt.

Dankzij C-19 is mijn basic internet zelfs in volume verdubbeld. Zelfs met 100% thuiswerk en tijdelijk meer TV kijken en radio luisteren krijgen we dat niet er door gejaagd. Voor mij is dat dus tijdelijk gratis content.
Bij Proximus vast internet Start staat mijn volume nu op 3 TB in plaats van 100 GB.
Bij Orange zit ik al voor de derde keer met een bundel gratis mobiel internet van 5 GB waarvan het restant wordt overgedragen en kom ik er niet eens toe om mijn normale bundel van 5GB per maand te gebruiken.
Ik kan het geen goed nieuws noemen.
De voordelen die je hebt van een gehandicaptenkaart wegen normaal gezien niet op tegen de nadelen.
Bij Orange zit ik al voor de derde keer met een bundel gratis mobiel internet van 5 GB waarvan het restant wordt overgedragen en kom ik er niet eens toe om mijn normale bundel van 5GB per maand te gebruiken.
Ik kan het geen goed nieuws noemen.
De voordelen die je hebt van een gehandicaptenkaart wegen normaal gezien niet op tegen de nadelen.
Ja, maar hoe frot ik dat in mijn Smart TV ? Dat gaat zeker niet lukken ?
Als het echt 'van moeten' is, hang ik inderdaad mijn smartphone met VPN aan de TV en dan kijk ik die App op de smartphone. Maar dan neem ik liever gewoon de serie op - gaat toch gemakkelijker.
Er is nog antenne tv van tvv als je een minimaal pakket goed genoeg vindt.. zelf zie ik dat minder goed zitten. De ontvangst is in mijn streek ook niet optimaal met een binnenantenne.
hangt af van je merk van router hé, maar perfect mogelijk
https://www.wizcase.com/blog/fritz-box-vpn-setup/
Wat heeft internet met staken doorgifte Discovery?

Ik heb die 'barmhartige' samaritanen niet nodig met hun 'gratis' extra volume. Na de lock-down veranderen ze terug in Judas.
Met edpnet vanaf 25 € ONBEPERKT volume.... 365 dagen op een jaar. (maar dit is volledig OFF-Topic)

Niets want die komt hier nog altijd gratis door via de coax.
Gezien je zelf ook een zijsprongetje maakt, hier bedraagt de maandkost 28,31€/per maand voor digitale TV en internet.
Meer content hebben wij niet nodig. Maar wel de downloadsnelheid. Als je meer volume nodig hebt moet je uiteraard op zoek naar andere oplossingen.
Gezien 100 % thuiswerk vind ik verdubbeling volume wel mooi meegenomen. Maar was niet echt nodig en Telenet had ook geen enkele verplichting om het toe te kennen. Gewoon een leuk extraatje zonder naar bijbelse toestanden te moeten verwijzen.
Als je een vergelijking maakt moet je wel de juiste maken.
Met edpnet aan 24.95€ heb je inderdaad onbeperkte content maar is je snelheid beperkt tot 20/2 tov 100/10 bij Telenet basic. Wil je bij edpnet een downloadsnelheid van 100 Mbps betaal je al 34.95 €. Sneller kan al niet. Het is maar wat je zelf wil.
Gezien je zelf ook een zijsprongetje maakt, hier bedraagt de maandkost 28,31€/per maand voor digitale TV en internet.
Meer content hebben wij niet nodig. Maar wel de downloadsnelheid. Als je meer volume nodig hebt moet je uiteraard op zoek naar andere oplossingen.
Gezien 100 % thuiswerk vind ik verdubbeling volume wel mooi meegenomen. Maar was niet echt nodig en Telenet had ook geen enkele verplichting om het toe te kennen. Gewoon een leuk extraatje zonder naar bijbelse toestanden te moeten verwijzen.
Als je een vergelijking maakt moet je wel de juiste maken.
Met edpnet aan 24.95€ heb je inderdaad onbeperkte content maar is je snelheid beperkt tot 20/2 tov 100/10 bij Telenet basic. Wil je bij edpnet een downloadsnelheid van 100 Mbps betaal je al 34.95 €. Sneller kan al niet. Het is maar wat je zelf wil.
Hier werkt binnenhuis niets dat draadloos van buiten naar binnen moet. Geen TV binnenantenne, geen DAB, geen FM radio, geen GSM-signaal. Alles dus via internetkabel en wifi via powerline.
Je kan de antenne van TVV (Antenne TV) ook buiten plaatsen. Er is daar een verlengkit met muurbeugel voor te krijgen.
Het moet misschien ook al lukken als je de antenne in de buurt van een raam plaatst of als je een aanbouw hebt die niet super geisoleerd is gebouwd.
Om het verlies van Discovery te compenseren is er trouwens op Astra2 nog DMAX (ook in +1 uitvoering), Quest (ook in +1), Dave en Blaze.
Op de eerste twee stations kijk ik vaak naar de typische Discovery / History / Nat Geo stijl - programma's.
Jammer dat er zoveel herhaald wordt.
Dit kan een nuttige tip zijn voor wie graag naar dergelijke stations kijkt en sat heeft met Astra2 erbij.
Het moet misschien ook al lukken als je de antenne in de buurt van een raam plaatst of als je een aanbouw hebt die niet super geisoleerd is gebouwd.
Om het verlies van Discovery te compenseren is er trouwens op Astra2 nog DMAX (ook in +1 uitvoering), Quest (ook in +1), Dave en Blaze.
Op de eerste twee stations kijk ik vaak naar de typische Discovery / History / Nat Geo stijl - programma's.
Jammer dat er zoveel herhaald wordt.
Dit kan een nuttige tip zijn voor wie graag naar dergelijke stations kijkt en sat heeft met Astra2 erbij.
Je hebt het verkeerd: ik vind de beeldkwaliteit van tv-vl beter dan die van Telenet. Enkel bij slecht weer, onweer of hevige regen durft de verbinding uitvallen... ok?