Tweede verblijf
TIP
Tweede verblijf
Hallo,
We zijn al een tijdje op zoek naar een tweede verblijf aan de kust. Het is mij echter niet geheel duidelijk wat de kosten zullen zijn. Op dit moment hebben wij een lening lopen op onze woning waarop wij nog 1 jaar recht hebben op een woonbonus deze zou komen te vervallen. Heb ik voor mijn tweede verblijf nog recht op een of andere fiscale voordeel indien ik voor het tweede verblijf een lening aan ga, rekening houdende met dat de lening van mijn eerste verblijf nog 15 jaar loopt en de fiscale korf geheel gevuld is? Lees namelijk veel over de aftrek van het kadastraal inkomen.
Ook ben ik op zoek naar een site met een oplijsting van alle bijkomende kosten zodat ik deze kan berekenen.
Groeten,
Nick
We zijn al een tijdje op zoek naar een tweede verblijf aan de kust. Het is mij echter niet geheel duidelijk wat de kosten zullen zijn. Op dit moment hebben wij een lening lopen op onze woning waarop wij nog 1 jaar recht hebben op een woonbonus deze zou komen te vervallen. Heb ik voor mijn tweede verblijf nog recht op een of andere fiscale voordeel indien ik voor het tweede verblijf een lening aan ga, rekening houdende met dat de lening van mijn eerste verblijf nog 15 jaar loopt en de fiscale korf geheel gevuld is? Lees namelijk veel over de aftrek van het kadastraal inkomen.
Ook ben ik op zoek naar een site met een oplijsting van alle bijkomende kosten zodat ik deze kan berekenen.
Groeten,
Nick
Re: Tweede verblijf
Te verwachten kosten:
Onroerende voorheffing
Maandelijkse vaste kosten van het appartement
Maandelijkse vaste kosten van de bouw
2e verblijfbelasting
Extra belasting in de personen belasting.
Dit laatste kan je verminderen door te lenen en intrest te betalen .
Reken op een jaarlijkse vaste kost van 3.000 tot 5.000 euro. Zonder het verbruik dan.
Tip: gebruik de zoekfunctie hier en Google geeft ook veel info
Onroerende voorheffing
2e verblijfbelasting
Reken op een jaarlijkse vaste kost van 3.000 tot 5.000 euro. Zonder het verbruik dan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2 verblijftaks is aan te ontsnappen.voodoo schreef: ↑24 maart 2019, 09:31 Te verwachten kosten:
Onroerende voorheffing
2e verblijfbelasting
Estate Guru believer.
Bedankt voor het antwoord. Wat voor mij niet geheel duidelijk was, is of je dat laatste ook kan verminderen als je reeds een lening hebt lopen voor je eerste verblijf (=compleet gevulde korf) en een nieuwe aangaat voor het 2de.voodoo schreef: ↑24 maart 2019, 09:31 Te verwachten kosten:
Onroerende voorheffing
2e verblijfbelasting
Kan je me hier meer informatie over bezorgen?
Heb ik daar ook recht op als ik nog een lening lopen heb op mijn eerste verblijf die mijn korf geheel vult?
Hoe omzijl ik de tweedeverblijfs taks?
Hoe omzijl ik de tweedeverblijfs taks?
In theorie wel Platin, maar... Ik weet uit ervaring dat dat niet gemakkelijk is.
Domiciliëring op adres brengt ook andere nadelen met zich mee. 1 hiervan is o.a. dat je het appartement niet kan verhuren voor vakantie verblijf.
Een ander dat je gescheiden van bed leeft indien getrouwd.
Domiciliëring op adres brengt ook andere nadelen met zich mee. 1 hiervan is o.a. dat je het appartement niet kan verhuren voor vakantie verblijf.
Een ander dat je gescheiden van bed leeft indien getrouwd.
Aan de kust moet je ook nog een provinciale belasting betalen indien je een tweede verblijf hebt (+- 120 euro). Bovendien kan de 2de verblijfbelasting sterk fluctureren, afhangend van waar je 2de verblijf gelegen is. Kan snel oplopen tot 1.000 euro of meer (e.g. Oostende). Daarnaast zijn er ook nog een aantal gemeenten aan de kust die een forfaitaire milieubelasting heffen. Je kan je dus beter maar goed informeren vooraleer je ergens iets koopt.voodoo schreef: ↑24 maart 2019, 09:31 Te verwachten kosten:
Onroerende voorheffing
2e verblijfbelasting
Die kosten had ik al meegenomen in mijn berekening. Echter was het me niet geheel duidelijk of je bij een lening het deel personenbelasting nog kon neutraliseren als je reeds een afbetaling hebt lopen op de eerste woning en deze de korf geheel vult.NS2SN schreef: ↑25 maart 2019, 10:36Aan de kust moet je ook nog een provinciale belasting betalen indien je een tweede verblijf hebt (+- 120 euro). Bovendien kan de 2de verblijfbelasting sterk fluctureren, afhangend van waar je 2de verblijf gelegen is. Kan snel oplopen tot 1.000 euro of meer (e.g. Oostende). Daarnaast zijn er ook nog een aantal gemeenten aan de kust die een forfaitaire milieubelasting heffen. Je kan je dus beter maar goed informeren vooraleer je ergens iets koopt.voodoo schreef: ↑24 maart 2019, 09:31 Te verwachten kosten:
Onroerende voorheffing
2e verblijfbelasting