Uitbetaling dividend
TIP
-
vanvossemkelly
- Newbie

Uitbetaling dividend
Ik dacht altijd dat men de uitgekeerde dividenden onmiddellijk kon overschrijven naar een andere rekening, zonder debetrente te betalen. In tegenstelling tot een verkoop van aandelen waarbij men enkele dagen moet wachten.
Mijn broker rekent echter systematisch debetrente aan wanneer ik de gelden dezelfde dag overschrijf naar een andere bank. Doch dat valt niet direct op, ze worden pas elke drie maanden in rekening gebracht. Is dit wettelijk of niet?
Mijn broker rekent echter systematisch debetrente aan wanneer ik de gelden dezelfde dag overschrijf naar een andere bank. Doch dat valt niet direct op, ze worden pas elke drie maanden in rekening gebracht. Is dit wettelijk of niet?
Re: Uitbetaling dividend
En wat is de waarde datum van de ontvangst ?vanvossemkelly schreef: ↑27 december 2018, 13:04 Ik dacht altijd dat men de uitgekeerde dividenden onmiddellijk kon overschrijven naar een andere rekening, zonder debetrente te betalen. In tegenstelling tot een verkoop van aandelen waarbij men enkele dagen moet wachten.
En de waarde datum van overboeking ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
er is ook nog een groot verschil ( bv bij amerikaanse aandelen ) tussen datum ex-coupon en datum betaling
maar waarschijnlijk zal dat niet de oorzaak zijn
maar waarschijnlijk zal dat niet de oorzaak zijn
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Kijk naar de valutadata van zowel uw dividend als de overschrijving. Als de valutadag later is dan de overschrijving ga je rente betalen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
vanvossemkelly
- Newbie

Ik heb de kleine lettertjes eens gelezen, ik moet steeds 2 of 3 of 4 dagen wachten vooraleer ik dat geld afhaal.
Maar bij alle andere brokers (keytrade, degiro, medirect) is dat niet zo, daar kan ik steeds direct dat geld overschrijven.
Maar bij alle andere brokers (keytrade, degiro, medirect) is dat niet zo, daar kan ik steeds direct dat geld overschrijven.