uiteenvallen eurozone en amerikaanse recessie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
webmaster
Re: uiteenvallen eurozone en amerikaanse recessie
gelieve on topic te blijven, alle off topic berichten worden verwijderd
Nu een escalatie van de Europese crisis even van de baan lijkt maak ik me meer en meer zorgen om de schuldencrisis in Amerika. De onderhandelingen daar zitten muurvast. De Republikeinen storten hun land en heel de wereld nog liever in een nieuwe recessie dan dat de rijken meer belastingen zouden moeten betalen.
In Amerika spelen de republikeinen een afleidingsmanoeuvre om het vooral niet te moeten hebben over hogere belastingen voor de rijken. Zelfs Warren Buffett kan niet aanvaarden dat hij minder belastingen moet betalen dan zijn secretaresse. Maar om on-topic te blijven: beschermen tegen dit gevaarlijk spel doe je best door goud en zilver aan te kopen (eventueel ook short gaan), die twee metalen heb je best altijd in je portfolio als hedge.Yaris schreef:Nu een escalatie van de Europese crisis even van de baan lijkt maak ik me meer en meer zorgen om de schuldencrisis in Amerika. De onderhandelingen daar zitten muurvast. De Republikeinen storten hun land en heel de wereld nog liever in een nieuwe recessie dan dat de rijken meer belastingen zouden moeten betalen.
Oogopener: http://sociology.ucsc.edu/whorulesameri ... ealth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
@spaarplan
de link is niet toegankelijk
de link is niet toegankelijk
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
indien geen overeenkomst in USA, en VS een slechtere rating krijgt, dollar zakt,
Aandelen zouden 30% kunnen verliezen heb ik gelezen .... hebben ze het dan enkel over aandelen, of ook over aandeelfondsen ? (ja, vermoedelijk)
En enkel Amerikaanse ? of alles wat in dollar wordt verhandeld ? of al de rest ook ?
kWeet het, moet wat meer geduld hebben, eind volgende week zal het antwoord uitwijzen. Maar zou nu toch al graag jullie idee kennen. :-)
Nog gauw voor volgende dinsdag (2/8) aandelen en fondsen, eventueel met wat verlies, van de hand doen ?
Aandelen zouden 30% kunnen verliezen heb ik gelezen .... hebben ze het dan enkel over aandelen, of ook over aandeelfondsen ? (ja, vermoedelijk)
En enkel Amerikaanse ? of alles wat in dollar wordt verhandeld ? of al de rest ook ?
kWeet het, moet wat meer geduld hebben, eind volgende week zal het antwoord uitwijzen. Maar zou nu toch al graag jullie idee kennen. :-)
Nog gauw voor volgende dinsdag (2/8) aandelen en fondsen, eventueel met wat verlies, van de hand doen ?
Het parodoxale zou wel eens kunnen zijn dat de dollar gaat stijgen. Dit is Uncharted Territory, ik zie geen zekerheden, zelfs niet in goud... alhoewel.nicknamesucks schreef:indien geen overeenkomst in USA, en VS een slechtere rating krijgt, dollar zakt,
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Zo een vaart zal het niet nemen. Er zit al zoveel slecht nieuws in de koersen verwerkt.nicknamesucks schreef:Aandelen zouden 30% kunnen verliezen heb ik gelezen
Ik zou momenteel niets kopen of verkopen, gewoon afwachten. Als er morgen een akkoord uit de bus komt gaan de aandelen misschien door het dak.Nog gauw voor volgende dinsdag (2/8) aandelen en fondsen, eventueel met wat verlies, van de hand doen ?
Zekerheden zijn er inderdaad niet maar de enigste manier om je tegen zo'n zaken te beschermen, is ervoor zorgen dat je een mooi uitgebalanceerde ( gediversifieerde ) portefeuille aanlegt. Verschillende sectoren, verschillende regios, verschillende munten...Spaarplan schreef:Het parodoxale zou wel eens kunnen zijn dat de dollar gaat stijgen. Dit is Uncharted Territory, ik zie geen zekerheden, zelfs niet in goud... alhoewel.nicknamesucks schreef:indien geen overeenkomst in USA, en VS een slechtere rating krijgt, dollar zakt,
Als je dan ook nog het hoofd koel houdt en verlieslatende fondsen geduldig bijhoudt tot ze weer winst maken dan kan er je niets overkomen.
Het wordt stilaan tijd om Amerikaanse aandelen in te slaan. De dollarkoers en Amerikaanse aandelen staan laag. Dat is later dubbele winst.
Mijn oom zaliger is zo steenrijk geworden. (Dollar die van 27 bef terug opveerde naar 70 bef)
Maar ik kies dan wel voor Chinese aandelen in USD zoals de medische sector 'China Medical tech.' of de zonnepanelenfebrikant 'Jinkosolar'.
Medische hulpmiddelen zullen blijven bestaan in crisistijden en zonnepanelen blijven nodig voor de toekomst. Kraft foods bvb. lijkt me ook een veilige speler (voeding), maar dit aandeel staat nog te hoog om grote winsten te kunnen halen. Laat de Amerikaanse beurs nog maar wat panikeren. :-)
Mijn oom zaliger is zo steenrijk geworden. (Dollar die van 27 bef terug opveerde naar 70 bef)
Maar ik kies dan wel voor Chinese aandelen in USD zoals de medische sector 'China Medical tech.' of de zonnepanelenfebrikant 'Jinkosolar'.
Medische hulpmiddelen zullen blijven bestaan in crisistijden en zonnepanelen blijven nodig voor de toekomst. Kraft foods bvb. lijkt me ook een veilige speler (voeding), maar dit aandeel staat nog te hoog om grote winsten te kunnen halen. Laat de Amerikaanse beurs nog maar wat panikeren. :-)
Ja, je moet kopen wat laag staat, niet wat hoog staat. Her en der wordt op dit forum geroepen dat je goud en Zwitserse franken moet inkopen. Maar die staan alletwee op een recordhoogte. Als de wereldeconomie niet de afgrond induikelt is de kans op een waardedaling van die twee beleggingsproducten groter dan een stijging en zit je binnenkort met een ferm verlies opgezadeld als je nu koopt.criticus schreef:Het wordt stilaan tijd om Amerikaanse aandelen in te slaan. De dollarkoers en Amerikaanse aandelen staan laag. Dat is later dubbele winst.
@ yaris
ik volg je mening. Kopen doe je best als iedereen verkoopt. Doch in stukken bijkopen. Je kent de laagst mogelijke waarde immers niet.
Ik kocht novartis en andere aandelen in CHF aan een koers die helaas niet veel meer gestegen is. Doch i.p.v. 0,70 staat de CHF nu aan 0.85 euro. De 0.15 op 0.70 is meer dan 20 % winst en ik sta klaar om die winst te verzilveren.
De dividenden zijn dan een bonuske vergeleken met die winst.
ik volg je mening. Kopen doe je best als iedereen verkoopt. Doch in stukken bijkopen. Je kent de laagst mogelijke waarde immers niet.
Ik kocht novartis en andere aandelen in CHF aan een koers die helaas niet veel meer gestegen is. Doch i.p.v. 0,70 staat de CHF nu aan 0.85 euro. De 0.15 op 0.70 is meer dan 20 % winst en ik sta klaar om die winst te verzilveren.
De dividenden zijn dan een bonuske vergeleken met die winst.
Wat is hoog? Na hoog komt hoger. Cut your losses and let your profits run...Yaris schreef:Ja, je moet kopen wat laag staat, niet wat hoog staat. Her en der wordt op dit forum geroepen dat je goud en Zwitserse franken moet inkopen. Maar die staan alletwee op een recordhoogte. Als de wereldeconomie niet de afgrond induikelt is de kans op een waardedaling van die twee beleggingsproducten groter dan een stijging en zit je binnenkort met een ferm verlies opgezadeld als je nu koopt.criticus schreef:Het wordt stilaan tijd om Amerikaanse aandelen in te slaan. De dollarkoers en Amerikaanse aandelen staan laag. Dat is later dubbele winst.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Na hoog komt hoger, of lager.
Robocat is wel enorm stil in dit draadje...... ben wel benieuwd naar zijn mening ook.
Robocat is wel enorm stil in dit draadje...... ben wel benieuwd naar zijn mening ook.
Robokat kijkt ... euh ... de kat uit de boom.
Het is momenteel een beetje alsof men twee bomen tegelijk omzaagt zonder dat je weet waar die gaan neerkomen. Het kan alle kanten uit. Is er wel een plek om te gaan schuilen als de situatie echt uit de hand loopt ?
Zit momenteel wel vrij defensief, alle aandelenfondsen zijn in mei buitengegaan (enkel defensieve gemengde fondsen behouden) en heb dus flink wat cash. CHF lijkt me veel de duur, ben wel geinteresseerd om wat meer NOK en SEK te kopen (kent iemand een goed obligatiefonds in die munten ?).
Het is momenteel een beetje alsof men twee bomen tegelijk omzaagt zonder dat je weet waar die gaan neerkomen. Het kan alle kanten uit. Is er wel een plek om te gaan schuilen als de situatie echt uit de hand loopt ?
Zit momenteel wel vrij defensief, alle aandelenfondsen zijn in mei buitengegaan (enkel defensieve gemengde fondsen behouden) en heb dus flink wat cash. CHF lijkt me veel de duur, ben wel geinteresseerd om wat meer NOK en SEK te kopen (kent iemand een goed obligatiefonds in die munten ?).