uitkoop
TIP
uitkoop
Ik en mijn vrouw gaan scheiden,we hebben een woning en die zou zij graag behouden met de 2 kinderen,ons openstaand saldo voor de hypotheek is 117.000€ nog 13 jaar af te betalen,ik ben akkoord dat ze mij nu een deel van de meerwaarde uitbetaalt,bvb 45.000€ en dat ze zo in het huis kan blijven en later als de kinderen buiten zijn het toch verkocht wordt en dan krijg ik nog een deel van de meerwaarde,dus zij moet die 117K terugbetalen en daar komen om gemakkelijk te rekenen 3000€ kosten bij (wederbelegging,handlichting)dus zou ze in principe een nieuwe lening kunnen aangaan van 165K + de kosten hierop,of wordt dit volledig anders verrekend?als we bij dezelfde bank blijven zullen er minder kosten zijn maar krijg je natuurlijk een andere rentevoet.Wie kan mij aanraden wat we best doen?
Re: uitkoop
best te bespreken met de notaris
waarom zou je nu al een deel van de meerwaarde moeten krijgen? Is het niet logischer dat dat pas gebeurt als zij het huis terug verkoopt?
waarom zou je nu al een deel van de meerwaarde moeten krijgen? Is het niet logischer dat dat pas gebeurt als zij het huis terug verkoopt?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ga met uw bank spreken. Als hangt toch af van wat zij kan betalen aan lening.
een deel van de meerwaarde is handig nu omdat ik iets moet gaan huren en auto en nog wat meubels kopen enz,onze spaarboek was niet zo groot :-)
En wat als er bij verkoop geen meerwaarde is?
Gaat zij een lening aankunnen van 750€/maand voor 13j en u bv 45000€ geven?
zij kan een lening aan van 750€ en de woning is geschat op 320.000€ dus na aftrek van 117K is er dus wel wat meerwaarde,het gaat er gewoon om dat we onderling regelen dat ik maar een deel mee krijg nu en later bij verkoop nog wat verdelen,allemaal goed op contract laten zetten natuurlijk.
Als zij uw deel inkoopt, moet ze enkel registratie betalen op dat deel,, en niet op het volledige pand.