Vaganzza wordt moderator op het forum
Re: Vaganzza wordt moderator op het forum
Trivium, wat doe je nu? Tip: ga eens wandelen en daarna iets eten of drinken in Brasschaat. En nee, het is daar niet duurder dan het enige resto in Genk.
Twas een graptje hé Pol. Ik was vergeten dat er hier veel lange teentjes zitten. Excuus.
Maar het is zelfs op de Vrt gekomen
"Antwerpenaren zijn dikke nekken"
“Antwerpen is 't Stad en de rest is parking.” Het is een slagzin die Antwerpenaren graag gebruiken om de liefde voor hun stad uit te drukken. Het maakt dat niet-Antwerpenaren hen beschouwen als dikke nekken. "Het superioriteitsgevoel is in Antwerpen blijven hangen", zegt Weyns. "In de 16e eeuw was Antwerpen de plek waar het allemaal gebeurde. Aan het einde van die eeuw was de economische bloei ten einde, maar de herinnering aan het grootse karakter bleef."
Het vooroordeel van de Antwerpenaar met een dikke nek slaat dus niet op de volledige provincie. "Het zijn de échte Antwerpenaren die met grote fierheid naar de stad kijken", zegt Weyns. "En dan zeker de echte sinjoren. Dat zijn de inwoners die binnen het gebied van De Leien en de Schelde geboren zijn. Tegenwoordig kan je geen echte sinjoor meer zijn, want er is geen materniteit meer in dat gebied."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/28/vooroordelen/
Jawel. Alhoewel, het zit dikwijls ook tussen de oren. Je kent het wel, in de gemeente de "strijd" tussen de gerenommeerde families, tussen de straten, tussen de gehuchten, de "strijd" tussen deelgemeentes en gemeentes, de "strijd" tussen regio's. Het is overal "strijd". Waar wordt ik het beste geboren in BE? Ik zou zeggen overal, en leef met de wijsheid anderen uit andere streken nooit te onderschatten en jezelf en je streek nooit te overschatten.Trivium schreef: ↑Gisteren 09:55Twas een graptje hé Pol. Ik was vergeten dat er hier veel lange teentjes zitten. Excuus.
Maar het is zelfs op de Vrt gekomen![]()
"Antwerpenaren zijn dikke nekken"
“Antwerpen is 't Stad en de rest is parking.” Het is een slagzin die Antwerpenaren graag gebruiken om de liefde voor hun stad uit te drukken. Het maakt dat niet-Antwerpenaren hen beschouwen als dikke nekken. "Het superioriteitsgevoel is in Antwerpen blijven hangen", zegt Weyns. "In de 16e eeuw was Antwerpen de plek waar het allemaal gebeurde. Aan het einde van die eeuw was de economische bloei ten einde, maar de herinnering aan het grootse karakter bleef."
Het vooroordeel van de Antwerpenaar met een dikke nek slaat dus niet op de volledige provincie. "Het zijn de échte Antwerpenaren die met grote fierheid naar de stad kijken", zegt Weyns. "En dan zeker de echte sinjoren. Dat zijn de inwoners die binnen het gebied van De Leien en de Schelde geboren zijn. Tegenwoordig kan je geen echte sinjoor meer zijn, want er is geen materniteit meer in dat gebied."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/28/vooroordelen/
Ik ben een West-Vlaming dus ik heb sowieso al niets met Antwerpen en niet veel met heel België trouwens.
Ik ben zelfs een halve Brit via mijn vaders kant. Ik kijk dus altijd over het Kanaal, daar voel ik me tenminste thuis.
Ik ben zelfs een halve Brit via mijn vaders kant. Ik kijk dus altijd over het Kanaal, daar voel ik me tenminste thuis.
West-Vlamingen en Britten, dat klikt wel vaker.
Ik ben geen Sinjoor, maar ben er wat klaar mee dat die dooddoeners zelfs dit topic halen.
OT: zouden de leden zelf geen (wisselende) moderators mogen kiezen? Of is er hier niemand voor deze job? Nochtans zijn er verschillende leden wel moderator op andere sites ...
Ik ben geen Sinjoor, maar ben er wat klaar mee dat die dooddoeners zelfs dit topic halen.
OT: zouden de leden zelf geen (wisselende) moderators mogen kiezen? Of is er hier niemand voor deze job? Nochtans zijn er verschillende leden wel moderator op andere sites ...
Ik stem ervoor dat één van de admins van DPG dat doen. Dat zou nog het minste last veroorzaken.
Op zijn minst iemand die een beetje neutraal kan zijn. En zo zitten er hier niet echt.
Op zijn minst iemand die een beetje neutraal kan zijn. En zo zitten er hier niet echt.
Als gewoon lid sinds augustus 2008 heb ik eveneens dit forum heel erg zien veranderen.
Uiteraard mede als gevolg van de veranderende wereld.
Met alle begrip voor jouw beslissing, wil ik jou (net zoals vele anderen hier) bedanken voor alles.
En Vaganzza, wees maar zeker dat je hier zult gemist worden.