Vakbondslidmaatschap werkelijke beroepskosten belastingen
Vakbondslidmaatschap werkelijke beroepskosten belastingen
Ik ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat het paritair comité waarin ik tewerkgesteld ben (pc200) geen syndicale premie uitkeert.
Langs de andere kant zijn vakbondsbijdragen (voor gewone werknemers zoals ik) blijkbaar fiscaal aftrekbaar als "werkelijke beroepskost".
Iemand een idee hoe dit werkt?
Alvast bedankt en groeten
Langs de andere kant zijn vakbondsbijdragen (voor gewone werknemers zoals ik) blijkbaar fiscaal aftrekbaar als "werkelijke beroepskost".
Iemand een idee hoe dit werkt?
Alvast bedankt en groeten
Laatst gewijzigd door GeorgeW op 31 januari 2017, 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vakbondslidmaatschap werkelijke beroepskosten belastingen
Heel eenvoudig: ofwel ga je akkoord met het forfait aan beroepskosten, ofwel bewijs je jouw werkelijke beroepskosten.
In het laatste geval kan je inderdaad de kosten van het vakbondslidmaatschap in rekening brengen. Mocht er toch een syndicale premie zijn moet je die in dat geval natuurlijk ook bij de inkomsten rekenen.
In het eerste geval kan je die vakbondsbijdragen niet bijkomend in rekening brengen.
In het laatste geval kan je inderdaad de kosten van het vakbondslidmaatschap in rekening brengen. Mocht er toch een syndicale premie zijn moet je die in dat geval natuurlijk ook bij de inkomsten rekenen.
In het eerste geval kan je die vakbondsbijdragen niet bijkomend in rekening brengen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Prima, bedankt voor de info
GeorgeW schreef:Ik ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat het paritair comité waarin ik tewerkgesteld ben (pc200) geen syndicale premie uitgekeerd.
Daarom is het van belang een goede syndicale werking te hebben in het bedrijf zodat je op bedrijfsniveau een syndicale premie kan bekomen. Het bedrag kan wel drastisch verschillen van bedrijf tot bedrijf. Bij mij is het een 40 euro. Ik weet dat er bedrijven zijn waar in praktijk het lidmaatschap gratis door een zeer hoge premie.