Valuta bankcheque
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Valuta bankcheque
Allen,
ooit plaatste ik op een zaterdag met bankcheque van argenta geld op een axa welcome rekening, valuta bleek de dag erna te zijn (zondag dus)
nu ben ik bij axa zaterdag jl vertrokken met bankcheque richting recordbank, maar nu staat daar de valutadag op morgen dinsdag (dus verschil van 3 dagen...)
Iemand idee wat wettelijk is / waar verschil kan zitten....
Grtz
Himself
ooit plaatste ik op een zaterdag met bankcheque van argenta geld op een axa welcome rekening, valuta bleek de dag erna te zijn (zondag dus)
nu ben ik bij axa zaterdag jl vertrokken met bankcheque richting recordbank, maar nu staat daar de valutadag op morgen dinsdag (dus verschil van 3 dagen...)
Iemand idee wat wettelijk is / waar verschil kan zitten....
Grtz
Himself
Re: Valuta bankcheque
Ik heb nog straffer tegengekomen; de valutadag van storting met een bankcheque van De Post bij Fintro was acht dagen later dan de afgifte van de cheque.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
sorry de storting van de bankcheque van de Post was niet bij Fintro maar bij Record bank; dus acht volle dagen verlies aan intrest.
Idem bij Dexia, ook exact één week.
als ik het snap dan beter da in brokjes cash doen
geen verlies dan...
?
geen verlies dan...
valuta regels staan in de voorwaarden vermeld
vraag ze op of zoek ze online op de website van je bankier(s)
D+3 lijkt mij nog aannemelijk voor een cheque (het blijft een manuele verwerking en de bank wil er ook iets aan verdienen
)
vraag ze op of zoek ze online op de website van je bankier(s)
D+3 lijkt mij nog aannemelijk voor een cheque (het blijft een manuele verwerking en de bank wil er ook iets aan verdienen
Gisteren een bankcheque van de Post gaan afgeven aan het loket van mijn bank. Bij buitengaan via self automaat saldo gecheckt. Het saldo was reeds aangepast.
Gisterenavond via PC banking nagekeken en inderdaad, saldo was verhoogd met bankcheque. Bank : Fortis
Gisterenavond via PC banking nagekeken en inderdaad, saldo was verhoogd met bankcheque. Bank : Fortis
Het saldo zal er wel onmiddellijk opstaan, maar heb je ook de valuta gecheckt? Dat zal wel niet D+0 zijn.
@Guido. Ik heb dit zopas gecheckt. 12/03 gestort, valutadatum 14/03.Guido schreef: Het saldo zal er wel onmiddellijk opstaan, maar heb je ook de valuta gecheckt? Dat zal wel niet D+0 zijn.
Dus D+2. Toch wel een verschil met wat eerder gemeld werd. (D+7 enzo)
Ik heb mijn axa rekening afgesloten en op 9 maart er mee naar Argenta gegaan met bankcheque. Staat er nog altijd niet op.
Heb Argente gecontacteerd, zeiden wel dat het met valuta 9/3 zou geboekt worden, maar ondertussen kan ik er wel niet aan en moet ik het tegen een luizige 0,5 % laten staan, terwijl ik zou willen inschrijven voor een belegging bij Allianz tegen 3,75 %. Ze lieten me weten dat de cheque pas op 19 of 20/3 zou verwerkt zijn. Makkelijk voor hen, zo hebben zijn MIJN geld vast.
Service bij Argenta is ooit beter geweest
Heb Argente gecontacteerd, zeiden wel dat het met valuta 9/3 zou geboekt worden, maar ondertussen kan ik er wel niet aan en moet ik het tegen een luizige 0,5 % laten staan, terwijl ik zou willen inschrijven voor een belegging bij Allianz tegen 3,75 %. Ze lieten me weten dat de cheque pas op 19 of 20/3 zou verwerkt zijn. Makkelijk voor hen, zo hebben zijn MIJN geld vast.
Service bij Argenta is ooit beter geweest