Valuta wisselen, waar het voordeligst?
Valuta wisselen, waar het voordeligst?
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar de meest voordelige bank of wisselkantoor om vreemde valuta te bestellen. Ik heb via de website van Travelex een simulatie gedaan en indien ik via hen voor €200 UAE Dirhams bestel, dan kost dat mij maar liefst €25 (!) ten opzichte van de officiële koers.
Re: Valuta wisselen, waar het voordeligst?
is het niet goedkoper gewoon ter plaatse geld af te halen? Dus in Dubai met je krediet of bankkaart dirhams afhalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wel even opletten als je geld pint met een buitenlandse kaart, betaal je ongeveer 5 euro extra 'taks'. Dit is zo in Thailand en de Filippijnen, voor Dubai weet ik het niet zeker
-
- Full Member
- Contacteer:
Meestal komt lokaal afhalen het voordeligst uit (wel even bij nakijken welke kaart je het best gebruikt, bij de meeste banken is dit de Mastercard - uitzondering Argenta Maestro komt geregeld voordeliger uit). Ook proberen afhalen bij een bank binnen dezelfde bankgroep als je Belgische bank (vooral van toepassing bij grootbanken als BNP Paribas en KBC).
hier op de website is een app te downladen.
daar uw kaartjes invullen en direct zichtbaar welke kaart waar en wanneer het voordeligst.
in de playstore WhatCard.
daar uw kaartjes invullen en direct zichtbaar welke kaart waar en wanneer het voordeligst.
in de playstore WhatCard.
Estate Guru believer.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wie 'A' zegt moet ook 'B' zeggen.layer schreef:A

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Beste Leden
Iemand een idee waar men het voordeligst aan US Dollars kan geraken?
Is het voordeliger in België reeds te wisselen of toch maar beter in de VS?
Ga ik dan best naar een bank zo ja welke? of beter een wisselkantoor zo ja welke?
Is er eventueel een forum waar men aanbieders van valuta kan vinden die deze willen omruilen tegen euro's zonder deze extra commissies?
Met al de aanbieders zie ik de bomen door het bos niet meer
Ik dacht misschien ook aan een soort cashback, waar je bijvoorbeeld bij het afrekenen van je boodschappen vraagt aan de kassier(ster) om X dollar extra aan te rekenen en dit cash te geven.
Naar het principe van de vraag die vaak gesteld wordt aan de kassa "Het juiste bedrag?"
Iemand een idee waar men het voordeligst aan US Dollars kan geraken?
Is het voordeliger in België reeds te wisselen of toch maar beter in de VS?
Ga ik dan best naar een bank zo ja welke? of beter een wisselkantoor zo ja welke?
Is er eventueel een forum waar men aanbieders van valuta kan vinden die deze willen omruilen tegen euro's zonder deze extra commissies?
Met al de aanbieders zie ik de bomen door het bos niet meer

Ik dacht misschien ook aan een soort cashback, waar je bijvoorbeeld bij het afrekenen van je boodschappen vraagt aan de kassier(ster) om X dollar extra aan te rekenen en dit cash te geven.
Naar het principe van de vraag die vaak gesteld wordt aan de kassa "Het juiste bedrag?"
Revolut kaart en geld afhalen aan de muur of (beter) daarmee betalen in de winkel
Dag allen,
Ik heb 1.500 USD nodig, zonder naar de VS te reizen.
Waar kan ik omwisselen aan het meest voordelige tarief? Ik hoor dat Travelex zeer veel centen verdient aan onwetende reizigers...
Alvast bedankt!
Ik heb 1.500 USD nodig, zonder naar de VS te reizen.
Waar kan ik omwisselen aan het meest voordelige tarief? Ik hoor dat Travelex zeer veel centen verdient aan onwetende reizigers...
Alvast bedankt!
Goffin Change nv ( het vroegere Baslé)
Falconplein 1, 2000 Antwerpen
Falconplein 1, 2000 Antwerpen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Revolut of transfer wise. Pm gerust voor een referral waardoor je bij beiden totaal geen kosten hebt. Alles online.
Bij Revolut is er nu aan actie, peter en nieuwe klant krijgen elk € 10 euro
Mocht er iemand in een revolutcard geïnteresseerd zijn Pm me
Mocht er iemand in een revolutcard geïnteresseerd zijn Pm me
Mijn persoonlijk ervaring in Hongarije en Kroatië is dat het het meest voordelig is om cash in een wisselkantoor om te ruilen. Maar veel hangt af van de tarieven van het wisselkantoor. Die op de luchthaven zijn alleszins te vermijden. Sommige hebben een fixed commissie in combinatie met een gunstige wisselkoers waar je goed bent met grote bedragen. Anderen hebben geen commissie met een iets minder gunstige wisselkoers. Daar ben je beter af met kleine bedragen.
Lokale valuta afhalen uit een bankautomaat kan nog best lelijk tegenvallen.
Maestro betalingen zijn ideaal in winkels, op de terminal kies je altijd best de lokale munt om af te rekenen en niet de voorgestelde omzetting naar euro. Je Belgische bank doet dan de omrekening in euro.
Lokale valuta afhalen uit een bankautomaat kan nog best lelijk tegenvallen.
Maestro betalingen zijn ideaal in winkels, op de terminal kies je altijd best de lokale munt om af te rekenen en niet de voorgestelde omzetting naar euro. Je Belgische bank doet dan de omrekening in euro.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash