Van Argenta naar Ethias de moeite ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Van Argenta naar Ethias de moeite ?
Ik heb bij Argenta een deel geld staan op een internetrekening aan 4,25%.
Ik ben ook klant bij Ethias en nu dacht ik van het geld van Argenta naar Ethias op een spaarrekening plus te plaatsen voor een half jaar en dan zie ik wel weer verder.
Maar zie ik dat juist voor 6 maanden ?
Argenta 4,25%
Ethias 4,25% + 1% aangroei = 5,25%
En voor 1 jaar :
Argenta 4,25%
Ethias 5,25% eerste 6 maanden, volgende 6 maanden 4,5%(4,25%+0,25% getrouwheids)
Ik ben ook klant bij Ethias en nu dacht ik van het geld van Argenta naar Ethias op een spaarrekening plus te plaatsen voor een half jaar en dan zie ik wel weer verder.
Argenta 4,25%
En voor 1 jaar :
Argenta 4,25%
Ethias 5,25% eerste 6 maanden, volgende 6 maanden 4,5%(4,25%+0,25% getrouwheids)
Re: Van Argenta naar Ethias de moeite ?
Je redenering is correct Ann.
De 1% aangroei is wel op stortingen uitgevoerd tussen 1/11 en 31/12/2008.
De 1% aangroei is wel op stortingen uitgevoerd tussen 1/11 en 31/12/2008.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dan heb ik inderdaad niets te verliezen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Aangroeipremie is op jaarbasis maar krijg je maar voor 6 maanden, is dus 4,75% de eerste 6 maanden (4,25 + 0,50%) en op de getrouwheidspremie moet je nog eens 12 maanden wachten (18 maanden in totaal).ann01 schreef: Ik heb bij Argenta een deel geld staan op een internetrekening aan 4,25%.
Argenta 4,25%
En voor 1 jaar :
Argenta 4,25%
VB: veronderstel dat de basisrente niet verandert. Je hebt 100 EUR en je belegt dit op 1/1/2008. Op 1/1/2009 krijg je rente + aangroeipremie (dus in totaal 4,75%) dit geeft je 4,75 EUR rente. De getrouwheidspremie krijg je dus pas op 1/1/2010 !!!
Hier kan je berekenen hoeveel het juist opbrengt
Ik heb het berekend: Als je begint met 0 EUR en je stort elke maand 100 Eur heb je na 2 jaar bij ethias 2512,94 EUR en bij argenta 2507,81 EUR dus bij ethias heb je amper 0,20% meer dan bij argenta op twee jaar dan nog!!! dit is per jaar maar 0,10% !!! veel minder dan het lijkt
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 25 november 2008, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
En dan nog ben je niet zeker, want op 1 januari zal alles waarschijnlijk veranderen als de hervorming er door komt. Dus nu nog wisselen voor een premie is vergeefse moeite, want banken zullen (zoals het nu lijkt) verplicht worden 1/4 premie te geven. Geen enkele hoogrentende rekening voldoet dus zullen ze zich moeten aanpassen. Een dan zal misschein blijken dat je beter gebleven was waar je zat.
Ann, het is dus moeilijk om daar nu correct advies op te geven.
+1BartVW schreef: En dan nog ben je niet zeker, want op 1 januari zal alles waarschijnlijk veranderen als de hervorming er door komt. Dus nu nog wisselen voor een premie is vergeefse moeite, want banken zullen (zoals het nu lijkt) verplicht worden 1/4 premie te geven. Geen enkele hoogrentende rekening voldoet dus zullen ze zich moeten aanpassen. Een dan zal misschein blijken dat je beter gebleven was waar je zat.
Ik ben het volledig eens met je stelling. We zullen moeten wachten totdat we de precieze regeling voor onze neus krijgen. De meeste banken zullen dan pas hun rente aanpassen (de dalende trend is nu wel ingezet).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ok bedankt.
Dan ga ik het laten zoals het nu is.
Dan ga ik het laten zoals het nu is.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
De gewone spaarrekening van Ethias 3 + 2% is wel al in orde voor de nieuwe hervorming.BartVW schreef: En dan nog ben je niet zeker, want op 1 januari zal alles waarschijnlijk veranderen als de hervorming er door komt. Dus nu nog wisselen voor een premie is vergeefse moeite, want banken zullen (zoals het nu lijkt) verplicht worden 1/4 premie te geven. Geen enkele hoogrentende rekening voldoet dus zullen ze zich moeten aanpassen. Een dan zal misschein blijken dat je beter gebleven was waar je zat.
Op lange termijn (+1jaar) zelfs beter dan de spaarrekening plus.