Van Maxirekening Argenta naar...?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Van Maxirekening Argenta naar...?
Na de vergelijkende tabel bekeken te hebben staat de Maxirekening van Argenta ver onderaan. Tijd om te veranderen dus.
Ik zit al geruime tijd met de gedachte in het hoofd om over te stappen naar Deutsche Bank. En die hun spaarrekeningen staan hoog genoeg, dus is goed meegenomen. Een loket is er ook redelijk dicht in de buurt dus dat is geen probleem.
Iemand die ervaring heeft met die hun E-Fidelity? Van die getrouwheidspremie ga ik normaal wel genieten, gezien ik student ben en normaal geen al te zware kosten verwacht. Of dan toch beter kiezen voor de E-Saving?
Of als iemand mij iets anders kan aanraden? Bijvoorbeeld de E-Spaarrekening van Argenta?
Bedankt!
Ik zit al geruime tijd met de gedachte in het hoofd om over te stappen naar Deutsche Bank. En die hun spaarrekeningen staan hoog genoeg, dus is goed meegenomen. Een loket is er ook redelijk dicht in de buurt dus dat is geen probleem.
Iemand die ervaring heeft met die hun E-Fidelity? Van die getrouwheidspremie ga ik normaal wel genieten, gezien ik student ben en normaal geen al te zware kosten verwacht. Of dan toch beter kiezen voor de E-Saving?
Of als iemand mij iets anders kan aanraden? Bijvoorbeeld de E-Spaarrekening van Argenta?
Bedankt!
Re: Van Maxirekening Argenta naar...?
Weggaan bij argenta is zeker het slimste wat je kan doen, van zodra de termijnrekeningen wat beter staan is het gedaan voor mij bij argenta, ze mogen hun "bonus" houden.
Waarom kies je niet voor rabobank.be, hun 2 spaarrekeningen staan aan de top, net als hun termijnrekeningen en hun fondsenwaaier is uitgebreid genoeg met lage kosten.
En het belangrijkste, lees deze site er maar op na, hun klantenservice is bij de top en er zijn heeeeel weinig klachten over hun, in tegenstelling tot andere banken.
Waarom kies je niet voor rabobank.be, hun 2 spaarrekeningen staan aan de top, net als hun termijnrekeningen en hun fondsenwaaier is uitgebreid genoeg met lage kosten.
En het belangrijkste, lees deze site er maar op na, hun klantenservice is bij de top en er zijn heeeeel weinig klachten over hun, in tegenstelling tot andere banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De maxi rekening was vroeger ok,de laatste 2 jaar echter een lachertje.Ook ik wacht de juiste datum af om dan bij een ander te gaan.Eigenlijk is dat heel jammer voor de zelfstandige agenten die meestal wel ok zijn en heel gedreven.Ik zat eigenlijk te wachten op een stijging of een goede actie van argenta,volgens mij kon deze niet meer uitblijven en zou geduld beloont worden.En een actie hebben ze gadaan jammer het is maar flauw en een indicatie dat het er niet direct goed gaat komen.
Het enige wat argenta nog wilt, is "fee-producten" verkopen, alles waar ze je dus kosten voor kunnen aanrekenen zoals fondsen of bepaalde beleggingen.
Veilige producten waar ze vroeger bij de koplopers waren zijn, denk ik alvast, voltooid verleden tijd.
Veilige producten waar ze vroeger bij de koplopers waren zijn, denk ik alvast, voltooid verleden tijd.
Argenta was vroeger wat Rabobank nu is.Een koploper wat betreft rentetarieven en weinig tot geen kosten.Ben benieuwd hoe lang Rabobank dit kan blijven volhouden integenstelling tot Argenta dat al een stevige bankverzekeraar aan het worden is en zich daar ook begint naar te gedragen.Beleggingsproducten van Foertis,regelmatig aangesproken worden voor verzekeringen,enz.
Maar je hebt gelijk wat je doet.Het beste zoeken wat op dit moment de markt te bieden heeft.Vroeger Argenta,nu Rabobank,later ?.
Maar je hebt gelijk wat je doet.Het beste zoeken wat op dit moment de markt te bieden heeft.Vroeger Argenta,nu Rabobank,later ?.
Het verschil tussen raboabnk en argenta is natuurlijk dat rabobank al een heel grote bankspeler is en dus niet direct haar strategie moet veranderen om groter te worden terwijl argenta probeert te groeien tot dat wat ze jaren als de duivel afgeschilderd hebben om de mensen hun gelden aan te trekken, namelijk de grootbank !
Al eens aan OBK gedacht? 1,1% + 1,5% Is toch ook niet mis? 

de e-spaar van argenta aan 1,50 % + 0,75 % kan je toch niet slecht noemen
hoger basisrente is steeds mooi meegenomen
en bij argenta, in tegenstelling tot andere banken , blijft ze ook mooi ( en daalt ze niet na de" wijnactie" )
en ook de tak 21 aan 3 % zonder instap is toch niet slecht
halfvolle glazen ...
hoger basisrente is steeds mooi meegenomen
en bij argenta, in tegenstelling tot andere banken , blijft ze ook mooi ( en daalt ze niet na de" wijnactie" )
en ook de tak 21 aan 3 % zonder instap is toch niet slecht
halfvolle glazen ...
ja rare mensen hier.RestUnknown schreef:Na de vergelijkende tabel bekeken te hebben staat de Maxirekening van Argenta ver onderaan. Tijd om te veranderen dus.
Bedankt!
de E Spaar is er al een aantal jaar , en ze worden wakker.
en dan ineens een hoop verwijten richting Argenta.
verwijten dient men tot zichzelf te richten me dunkt.
Al is de e-spaar van Argenta lang niet zo slecht : er zijn nog altijd banken die betere voorwaarden geven op online-spaarrekeningen.
Maar voor mij is de belangrijkste reden om een deel van mijn spaargeld bij Argenta te laten staan, dat ik daarbij ook kan gebruik maken van de gratis zichtrekening mét gratis debet- en kredietkaart.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn andere gratis rekeningen :
-bij Rabobank (géén bankkaarten);
-bij Keytrade (alleen gratis debetkaart, kredietkaart niet gratis).
Maar voor mij is de belangrijkste reden om een deel van mijn spaargeld bij Argenta te laten staan, dat ik daarbij ook kan gebruik maken van de gratis zichtrekening mét gratis debet- en kredietkaart.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn andere gratis rekeningen :
-bij Rabobank (géén bankkaarten);
-bij Keytrade (alleen gratis debetkaart, kredietkaart niet gratis).
cp1234 schreef:Het verschil tussen raboabnk en argenta is natuurlijk dat rabobank al een heel grote bankspeler is en dus niet direct haar strategie moet veranderen om groter te worden terwijl argenta probeert te groeien tot dat wat ze jaren als de duivel afgeschilderd hebben om de mensen hun gelden aan te trekken, namelijk de grootbank !
Ik ben altijd heel tevreden geweest van Argenta en zeker van mijn plaatselijk kantoor maar ik vrees dat dit een juiste analyse is. Hoewel ze ten strijde zijn getrokken tegen de bankentaks die volgens hen oneerlijk was heeft Argenta volgens mij ongelofelijk geprofiteerd van de bankencrisis in 2008. Ze hebben toen veel spaargeld aangetrokken met hun hoge rentes en er veel nieuwe klanten bijgekregen met hun reclamecampagne dat alles bij hen gratis is. Ik zie dat ze daar de laatste tijd heel stil over zijn omdat ze waarschijnlijk merken dat veel van die klanten die hun gratis diensten gebruiken in veel gevallen niet veel opbrengen. Dat zijn slimmeriken zoals er hier veel op spaargids zitten die overal het beste en het goedkoopste nemen. Het is nu enkel maar de vraag of Argenta gratis zal blijven, ik hoop dit toch.
Wat betreft Rabobank: die zijn inderdaad al kolossaal groot in Nederland en voor hun is hun online bank in België slechts een bijverdienste. Hun service is inderdaad zeer goed maar de manier waarop ze een tijd geleden hun rentes lieten vallen als een steen waarop vrijwel alle andere banken hun voorbeeld volgden heeft mij toen toch ook niet blij gemaakt. Nu is alles weer in orde en een gedeelte van mijn spaargeld staan ook weer bij hen maar ik vergeet zo'n acties toch niet snel. Hun acties om klanten te werven zijn echter wel heel goed want ze belonen zowel bestaande als nieuwe klanten in tegenstelling tot een pak andere (online)banken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Merci voor de reacties!
Maar voor Rabobank ga ik toch niet gaan, zou het dus liefst bij Deutsche Bank of Argenta willen houden omwille van de kosteloze zaken (voor zolang ze inderdaad nog duren).
Dan toch beter DB of gemakkelijkheidshalve overschakelen naar de E-spaar van Argenta?
Bij Argenta heb ik wel geen anonimiteitsgevoel, bij het binnenkomen kennen ze je naam en zit ik altijd met de gedachte "die weet hoeveel geld ik heb". Maar bon, dat moet ik er dan maar bijnemen.
Thanks!
Maar voor Rabobank ga ik toch niet gaan, zou het dus liefst bij Deutsche Bank of Argenta willen houden omwille van de kosteloze zaken (voor zolang ze inderdaad nog duren).
Dan toch beter DB of gemakkelijkheidshalve overschakelen naar de E-spaar van Argenta?
Bij Argenta heb ik wel geen anonimiteitsgevoel, bij het binnenkomen kennen ze je naam en zit ik altijd met de gedachte "die weet hoeveel geld ik heb". Maar bon, dat moet ik er dan maar bijnemen.
Thanks!
ja kan wel zijn dat ze weten wie ge bent.
maar anderzijds , hebben nog nooit hun neus in mijn zaken gestoken.
zijn correct in toepassen van de wet.
kan dat van Dexia , kbc, fortis zeer zeker zeggen dat ze niet tussen de lijntjes lopen.
is dan van och sorry geen erg in gehad.
waarom ze dan kopie van id kaart nodig hebben
?
maar anderzijds , hebben nog nooit hun neus in mijn zaken gestoken.
zijn correct in toepassen van de wet.
kan dat van Dexia , kbc, fortis zeer zeker zeggen dat ze niet tussen de lijntjes lopen.
is dan van och sorry geen erg in gehad.
waarom ze dan kopie van id kaart nodig hebben

Ik heb gekozen voor Termijnrekening 4 jaar bij Europabank, 3.5 % bruto = 2.98 % netto .
Niet mis volgens mij, en nog een goede rating ook. AA1 - AA+
Vriendelijke groet,
Ferna
Niet mis volgens mij, en nog een goede rating ook. AA1 - AA+
Vriendelijke groet,
Ferna
Ik ben sinds heel veel jaren klant van Argenta. En ja, inderdaad... Ik zat met een Maxirekening, die op het einde (voor mij) nog mini opbracht. Hetzelfde met hun andere produkten. De goldenrekening, er was niet veel gold meer aan hoor. Enz. Veel mensen gaan er hun centen zetten, en zonder het te weten zakken de rentes heel fors na enkele maanden of jaren. Veel mensen weten het niet, of willen de moeite niet doen,..... Echt een spijtige zaak, spijtig dat ik het niet eerder doorhad. Kijk maar eens goed naar hun tarieven! Ik ben nu een groot deel bij Rabobank, en ben toch blij dat de rente altijd bij de hoogtste van de markt is. Klare en duidelijke bank.