van statutair terug naar privé
Re: van statutair terug naar privé
Weet je dat we slechts 10% van ons leven werken? Dat we in die 10% tijd genoeg verdienen om 100% van ons leven te leven?
Ik weet het zo nog niet: patser of profiteur? Het begint alle twee met een -p
Dat hij zo vaag blijft over de 22 jaar “rentenieren” doet me het laatste vermoeden.

Ik denk eerder aan levensgenieter maar dat begint niet met een p…
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat gaat perfect samen met profiteur!

Maar ook met patser …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat ik ben gaan rentenieren?? en niet meer gaan werken ben....
Zaak ( drukkerij ) verkocht in 1995. was 43 jaar..
Als rentenier heb je géén enkel statuut, tenzij als ingezetene voor max 2 jaar als je 2 jaar sociale kwartaal bijdrage voor ziekte enz; betaald ) daarna zijn alle medische kosten voor eigen rekening..
Was gescheiden , kon dus ook niet op de ziekte verzekering als persoon ten laste van mijn ex vrouw terugvallen..
Als ex zelfstandige kan je dus niet gaan stempelen en of een ziekte uitkering ontvangen, tenzij je terug voor een baas gaat werken, en voldoende arbeidsdagen kunt aantonen...
Je leeft dus van je kapitaal en rente en huuropbrengsten en de belastingen zal je er wel over ondervragen waarvan je leeft.....
Laatst gewijzigd door ludo op 25 maart 2023, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voila, nu weten we het. Zo moeilijk is dat toch niet om een woordje uitleg te geven?ludo schreef: ↑25 maart 2023, 20:44Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat ik ben gaan rentenieren?? en niet meer gaan werken ben....
Als rentenier heb je géén enkel statuut, tenzij als ingezetene voor max 2 jaar als je 2 jaar sociale kwartaal bijdrage voor ziekte enz; betaald ) daarna zijn alle medische kosten voor eigen rekening..
Was gescheiden , kon dus ook niet op de ziekte verzekering als persoon ten laste van mijn ex vrouw terugvallen..
Als ex zelfstandige kan je dus niet gaan stempelen en of een ziekte uitkering ontvangen.
Je leeft dus van je kapitaal en rente en de belastingen zal je er wel over ondervragen waarvan je leeft.....

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik zit niet gedurig achter mijn pc en op spaargids... als je dat al zou vermoeden ....VincentVega schreef: ↑25 maart 2023, 20:56Voila, nu weten we het. Zo moeilijk is dat toch niet om een woordje uitleg te geven!ludo schreef: ↑25 maart 2023, 20:44
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat ik ben gaan rentenieren?? en niet meer gaan werken ben....
Als ex zelfstandige kan je dus niet gaan stempelen en of een ziekte uitkering ontvangen.
Je leeft dus van je kapitaal en rente en de belastingen zal je er wel over ondervragen waarvan je leeft.....![]()
Ludo is nu geen rentenier meer. Een rentenier leeft volledig van zijn eigen kapitaal zonder inkomsten van buitenaf maar ludo trekt nu pensioen.
yep, welverdiend dik pensioen... al bijna 6 jaar, wordt 71 jaar in augustus.
Rusten( op mijn lauweren ) heb ik 22 jaar voor mijn pensioen gedaan .......... LOL
Zelfstandigen geloven soms hun eigen leugens. 365 dagen à 18 uur, en als we dat niet geloven maken ze ons wel iets anders wijs... Er is geen enkele zelfstandige die zo'n ritme volhoudt. Er is trouwens geen enkele mens die dagen met 6 uur slaap volhoudt... Het is wetenschappelijk aangetoond dat je niet 100% functioneert als je geen 8 à 9 uur slaap per dag hebt, ook al geloof je zelf misschien van wel.ludo schreef: ↑25 maart 2023, 12:01 @Abatoetnie
Niet te vergeten dat :::
Als je in de privé werkt ; werk je 312 dagen per jaar x 8 uur = 2.496 uren per jaar
Als zelfstandige heb ik 365 dagen gewerkt x 18 uur = 6.570 uur / jaar.
1 jaar werk als zelfstandige is gelijk aan 2,5 jaar werk in de privé.
10 jaar werken als zelfstandige is gelijk aan 25 jaar werken in de privé
Heb dan ook op die 10 jaar voor 25 jaar sociale zekerheden opgebouwd en afgedragen..
Bovendien zijn er heel veel in de privé die geen 9-5 job hebben.
Als ze hier niet jaloers zijn op zelfstandigen dan is het op ambtenaren, enz.
Sommigen blijven hun hele zielige leventje een moderne slaaf en zijn dan jaloers op diegenen die daar geen goesting voor hebben en minder werken.
Groot gelijk Ludo dat je dat gedaan hebt.
Sommigen blijven hun hele zielige leventje een moderne slaaf en zijn dan jaloers op diegenen die daar geen goesting voor hebben en minder werken.
Groot gelijk Ludo dat je dat gedaan hebt.
Aan uw uitleg te horen zal jij dus wel meer in je bed liggen dan dat je werkt,,, als je al werkt. en niet op de werkloosheid staat...NS2SN schreef: ↑25 maart 2023, 22:18Zelfstandigen geloven soms hun eigen leugens. 365 dagen à 18 uur, en als we dat niet geloven maken ze ons wel iets anders wijs... Er is geen enkele zelfstandige die zo'n ritme volhoudt. Er is trouwens geen enkele mens die dagen met 6 uur slaap volhoudt... Het is wetenschappelijk aangetoond dat je niet 100% functioneert als je geen 8 à 9 uur slaap per dag hebt, ook al geloof je zelf misschien van wel.ludo schreef: ↑25 maart 2023, 12:01 @Abatoetnie
Niet te vergeten dat :::
Als je in de privé werkt ; werk je 312 dagen per jaar x 8 uur = 2.496 uren per jaar
Als zelfstandige heb ik 365 dagen gewerkt x 18 uur = 6.570 uur / jaar.
1 jaar werk als zelfstandige is gelijk aan 2,5 jaar werk in de privé.
10 jaar werken als zelfstandige is gelijk aan 25 jaar werken in de privé
Heb dan ook op die 10 jaar voor 25 jaar sociale zekerheden opgebouwd en afgedragen..
Bovendien zijn er heel veel in de privé die geen 9-5 job hebben.
Ik heb nog nooit op de werkloosheid gestaan. Maar bon dat is hier zelf niet relevant.
Beweren dat je in uw actieve carrière 126 uren per week werkte, tja
. Wees nu eens eerlijk dat geloof je toch zelf niet? Er zijn maar 168 uren in een week e en je moet nog slapen, eten maken,...
Ik ontken hier trouwens niet dat de gemiddelde zelfstandige meer uren per week zal doen, maar 126 uren per week, consistent week na week, is van de pot gerukt.
Beweren dat je in uw actieve carrière 126 uren per week werkte, tja

Ik ontken hier trouwens niet dat de gemiddelde zelfstandige meer uren per week zal doen, maar 126 uren per week, consistent week na week, is van de pot gerukt.