Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

van statutair terug naar privé

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
155 berichten
  • Pagina 6 van 11
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 11
  • Volgende
loops25
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer loops25
Verstuur privébericht

Re: van statutair terug naar privé

• Citeer

Bericht door loops25 » 16 februari 2021, 12:46

anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 12:43
ludo schreef: ↑16 februari 2021, 12:27

inderdaad, en allemaal omdat er ene is die het niet eens was met onderstaande post die ik geplaatst heb,en erdoor dik in zijn gat gebeten was.. omdat hij blijkbaar zoals ieder vanzichzelf wel eens denkt dat hij heel hard werkt.. waar op zich niks mis mee is , ieder mag denken wat hij wil... Toch ???

"" Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren. ""

Maar mij ni gelaten, i have fun ...
Jij bent degene die blijft roepen hé ludo. Je had me gevraagd om voorbeelden te posten waar je neerbuigend doet over andere beroepen en je hebt ze gekregen.
Dan beslis je om daar weer tegen in te gaan en ter uwer verdediging te zeggen dat anderen dat ook doen.
Het gaat hier niet over anderen maar over jou.
Als luie ambtenaar heb ik tijd om het spelletje mee te spelen. Ik dacht dat renteniers hun tijd beter te besteden hadden dan op een forum voor spaargidsers andere beroepen zwart te maken maar blijkbaar ben ik verkeerd.
Deze quote lijkt mij wel van toepassing: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.” Waanzinnig dat er mensen zijn die zo bekrompen denken.

DeanThe2nd
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe2nd » 16 februari 2021, 12:47

Eén ding is zeker: iedere keer het over ramptenarenzaken gaat, valt geebee onvermijdelijk in dat wijwatervat. Dat komt het amusementsgehalte wel ten goede, natuurlijk. ;D

Mijn beeld van ambtenaren, een anecdote: ik kwam vroeger ook wel eens bij overheidsinstellingen die een 'probleem' aan een installatie hadden. Iets dat ik heb leren vermijden want ik kwam daar keer op keer een mentaliteit tegen die niet compatibel is met de mijne. In dit geval viel mijn oog op een mooie rode noodstopknop, waar op het eerste zicht geen kabel aan hing. Gezien zoiets in mijn denkwereld redelijk onmogelijk is, heb ik dat van links, rechts, onder en boven gecontroleerd. Dat dan voorzichtig vraagstellend aan de ambtenaar, wiens functie het was de deuren open te doen en dan bij mij in de buurt te blijven staan, 'gemeld'. Reactie: 2 voorpootjes in de lucht en “iek zaan gienen ellekkentrieker”. Euh, effe bekomen, hoor. Na wat ademteugen en proberen vaststellen of ik hier met een verstandelijk gehandicapte te maken had, proberen duidelijk te maken dat het niks te maken had met wel of niet verstand van electriciteit, maar eerder iets van algemene veiligheid dat heel gemakkelijk, goedkoop en snel te fiksen was. Een dwaze blik zoals ik er zelden één gezien heb. Al die zeldzame keren wel bij ambtenaren, uiteraard. Het soort volk dus dat je in een normale wereld best ter plekke dood slaat om te vermijden dat ze de rest van de wereld besmetten. Dat coronavirusje proberen we kost wat kost tegen te houden, dit virus hebben we zijn vrije loop gelaten, zoveel is duidelijk. Wat mij betreft, liggen onze prioriteiten een beetje verkeerd.
Wat bleek nu, geen enkele noodstop in heel dat pand was aangesloten. Maar iedereen op die 'dienst' had zichzelf wel heel dik ingedekt. Allemaal bevoegd en genen ene verantwoordelijk. Waar zien we dat nog met de regelmaat van de klok? Als klap op de vuurpijl een eigen, en uit de kluiten gewassen, technische dienst, die niet meer deden dan een half uurtje per dag wat borstelen en opruimen. Voor de rest wat rond lummelen en voor iedere habbekrats van een 'probleem' (normaal onderhoud, vervangen van slijtageonderdelen) een buitenfirma uit de privésector laten komen. Nu kan je jezelf op een half uurtje ook kapotwerken, je zal je hartslag dan wel boven de 200 moeten krijgen, maar het is mogelijk en bij ambtenaren zelfs de regel.

Wat het onderwijs betreft, zullen we maar niks meer posten (dat komt geebee ook niet meer te boven) want we zijn allemaal ervaringsdeskundigen op dat gebied. De meesten onder ons hebben tot minimaal hun 18de in de schoolbanken gezeten, normaal gezien weten we die klepel wel hangen.

Het kiezen van een werkgever is niet iets dat ondoordacht mag gebeuren. Soms heb je weinig keuze, ik heb ooit langere tijd (groot project) op een plek rond gehangen waar de plaatselijke economie vooral bestond uit smokkelwaar. Heel veel mensen 'werkten' in die 'industrie' en voor veel jongeren had het een magische aantrekkingskracht tegelijk met dat gevoel van 'geen keuze'. De jongeren die probeerden uit die molen te blijven en op een andere manier een leven en een inkomen op te bouwen, deden het op termijn zonder uitzondering allemaal beter dan de smokkelaars. Op een gegeven moment word je wat je doet, op enkele zeer zeldzame uitzonderingen na. Je kan je bijvoorbeeld niet als een hoer gedragen en beweren dat je geen hoer bent, geen uitzonderingen hier.

Als je jong en naïef in die ambtenarenmolen stapt, kan ik heel goed begrijpen dat het op termijn heel moeilijk wordt om daaruit te stappen, ook al begin je het klappen van de zweep te kennen en zie je in dat die gang van zaken toch niet je dat is.
Anderzijds, stel je eens voor dat de failed state of belziek op zijn gat ligt en je ergens ver weg aan de bak moet om nog brood op de plank te krijgen. Ben je dan liever de man die wereldwijd installaties gebouwd heeft en schijnbaar 'onoverkomelijke' problemen opgelost heeft? Of vertel je liever dat je je dagen gesleten hebt bij een technische dienst die niet veel meer technisch deed dan de vloer een uurtje per dag vegen? Een keuze, natuurlijk. In het tweede geval heel gemakkelijk verdiend als je dat een leven lang kan vol houden, maar dan mag het kaartenhuisje tussentijds niet instorten. Dat het kaartenhuisje kan instorten is overduidelijk, zie bijv. Zuid-Afrika om er eentje te noemen, en de situatie waar de lagere ambtenaren van weleer zich nu in bevinden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.

There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 februari 2021, 12:51

loops25 schreef: ↑16 februari 2021, 12:46
anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 12:43

Jij bent degene die blijft roepen hé ludo. Je had me gevraagd om voorbeelden te posten waar je neerbuigend doet over andere beroepen en je hebt ze gekregen.
Dan beslis je om daar weer tegen in te gaan en ter uwer verdediging te zeggen dat anderen dat ook doen.
Het gaat hier niet over anderen maar over jou.
Als luie ambtenaar heb ik tijd om het spelletje mee te spelen. Ik dacht dat renteniers hun tijd beter te besteden hadden dan op een forum voor spaargidsers andere beroepen zwart te maken maar blijkbaar ben ik verkeerd.
Deze quote lijkt mij wel van toepassing: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.” Waanzinnig dat er mensen zijn die zo bekrompen denken.

Beroepen( meervoud) zwart maken, ge moet eens goed begrijpend leren lezen..
Jij bent de grootste bekrompen idioot door er telkens op te reageren.. blijkbaar een gebrek aan gezond verstand, kan ook schelden als het moet hoor,, no problem... i have fun..
Laatst gewijzigd door ludo op 16 februari 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

loops25
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer loops25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door loops25 » 16 februari 2021, 12:52

DeanThe2nd schreef: ↑16 februari 2021, 12:47 Eén ding is zeker: iedere keer het over ramptenarenzaken gaat, valt geebee onvermijdelijk in dat wijwatervat. Dat komt het amusementsgehalte wel ten goede, natuurlijk. ;D
Haha hier nog zo een groot licht. Manman

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 16 februari 2021, 12:57

Dean, hoeveel anekdotische voorbeelden wil je van loodgieters die buizen per ongeluk doorzagen en je dan nog een factuur voor de herstelling voorschotelen? Of een terraslegger die een regenbuis doorknalt en deze opnieuw in het geniep wil dichten met duck-tape? Of een garagist die beweert dat je bobine stuk is, een nieuwe steekt waarmee je 500 meter verder weer in panne valt en dan doodleuk zegt dat het dan toch blijkbaar de bobine niet is en je hem ook nog eens probeert aan te rekenen.
Een schilder die terwijl je er op staat te kijken een schroevendraaier laat vallen in een nieuwe douchecabine van 7000 euro en dan beweert dat de put er voordien al in was? Ik kan nog wel even doorgaan.
Ik vertrouw geen enkele loodgieter, schilder of garagist meer ;)

Er zullen ongetwijfeld ook talloze anekdotes van drukkers te vinden zijn.

Anekdotes zijn wat ze zijn, niet meer dan dat.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 februari 2021, 13:09

anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 12:57 Dean, hoeveel anekdotische voorbeelden wil je van loodgieters die buizen per ongeluk doorzagen en je dan nog een factuur voor de herstelling voorschotelen? Of een terraslegger die een regenbuis doorknalt en deze opnieuw in het geniep wil dichten met duck-tape? Of een garagist die beweert dat je bobine stuk is, een nieuwe steekt waarmee je 500 meter verder weer in panne valt en dan doodleuk zegt dat het dan toch blijkbaar de bobine niet is en je hem ook nog eens probeert aan te rekenen.
Een schilder die terwijl je er op staat te kijken een schroevendraaier laat vallen in een nieuwe douchecabine van 7000 euro en dan beweert dat de put er voordien al in was? Ik kan nog wel even doorgaan.

Zijn dat geen vooroordelen en beroepen die je benoemt en er neerbuigend over denkt en die maak je wel op oneerbiedige manier zwart
Laatst gewijzigd door ludo op 16 februari 2021, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

DeanThe2nd
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe2nd » 16 februari 2021, 13:12

anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 12:57 Anekdotes zijn wat ze zijn, niet meer dan dat.
Helemaal juist.

Het verschil is wel dat je vrij bent een loodgieter, terraslegger, garagist, ..., in te huren of niet. Bij de overheid en hun opgedrongen 'diensten' heb je die keuze niet. Als iemand een vrije dienst factureert die hij niet of niet behoorlijk geleverd heeft, heb je het recht die factuur te protesteren, hij moet dan bewijzen dat dit wel behoorlijk gedaan werd. Opnieuw, bij de overheid kan je geen onterechte rekeningen protesteren of ze verkopen je huis onder je gat uit, daar is het gewoon slikken en dokken.
Ik zeg niet dat het in de privé allemaal rozengeur en manenschijn is, en er lopen gegarandeerd heel wat criminelen tussen, maar je hebt wel een been om op te steunen als je in je recht bent.
Ben je niet tevreden over het niveau van vakmanschap (zoals bij mij dikwijls het geval is) dan ben je vrij zelf je buisjes, terras en autootjes te doen. Ben je niet tevreden over een overheids'dienst' ... je snapt 'm wel.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.

There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 16 februari 2021, 13:16

ludo schreef: ↑16 februari 2021, 13:09
anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 12:57 Dean, hoeveel anekdotische voorbeelden wil je van loodgieters die buizen per ongeluk doorzagen en je dan nog een factuur voor de herstelling voorschotelen? Of een terraslegger die een regenbuis doorknalt en deze opnieuw in het geniep wil dichten met duck-tape? Of een garagist die beweert dat je bobine stuk is, een nieuwe steekt waarmee je 500 meter verder weer in panne valt en dan doodleuk zegt dat het dan toch blijkbaar de bobine niet is en je hem ook nog eens probeert aan te rekenen.

Zijn dat geen vooroordelen en beroepen die je benoemt en er neerbuigend over denkt en die maak je wel op oneerbiedige manier zwart
Wel, dat zijn zaken die ik heb meegemaakt. Dat is dus geen vooroordeel. Je moet eens opzoeken wat een vooroordeel juist is.
Dean heeft een anekdote gepost, ook dat is geen vooroordeel.
Het staat je vrij anekdotes te posten van zaken die jij hebt meegemaakt in je contacten met ambtenaren. Dan heb je dus geen vooroordeel maar beschrijf je iets wat je hebt meegemaakt.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 16 februari 2021, 13:17

loops25 schreef: ↑16 februari 2021, 12:52
DeanThe2nd schreef: ↑16 februari 2021, 12:47 Eén ding is zeker: iedere keer het over ramptenarenzaken gaat, valt geebee onvermijdelijk in dat wijwatervat. Dat komt het amusementsgehalte wel ten goede, natuurlijk. ;D
Haha hier nog zo een groot licht. Manman
Jammer dat je hem quote ... die zieligaard staat op mijn 3-namen-tellende-blokkeerlijst - samen met zijn alterego GreenDean en wie weet onder hoeveel "ego's" hij hier nog aanwezig is, - jammergenoeg word ik nu weer geconfronteerd met "zijne superieure simpelaar".

Soit, ik ga nog een beetje luieren op Ludo en Dean hun kosten en intussen mijmeren over wat ik allemaal ga doen met die 500.000 euro die ik krijg als ik met pensioen mag ... dat worden zalige tijden, op spaargids afgeven op luie zelfstandigen en luiaards die in de privé werken ;) :P

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 16 februari 2021, 13:24

Uit ervaring durf ik Dean en Ludo ook wel gelijk te geven. Van anekdotes en verhalen van horen zeggen ga ik me onthouden. Ik heb echter geen idee wat geebee en FTP de hele dag presteren en ga daar dan ook geen enkel beeld aan ophangen.
Hardwerkende ambtenaren zullen wel bestaan, ik ben ze echter nog niet tegen gekomen. Hardwerkende zelfstandigen ben ik tig keren tegen het lijf gelopen. Wat niet wil zeggen dat alle zelfstandigen harde werkers zijn. Eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat de zelfstandigen die op enkele jaren tijd van zero tot hero verworden zijn toch in grijze zones vertoefden. De waarheid mag gezegd worden.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 16 februari 2021, 13:25

CarpeNoctem schreef: ↑16 februari 2021, 12:24 Afbeelding
;) 8)
inderdaad, en allemaal omdat er ene is die het niet eens was met onderstaande post die ik geplaatst heb,en erdoor dik in zijn gat gebeten was.. omdat hij blijkbaar zoals ieder vanzichzelf wel eens denkt dat hij heel hard werkt.. waar op zich niks mis mee is , ieder mag denken wat hij wil... Toch ???

"" Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren. ""

Lezen is blijkbaar iets wat je niet goed meer kent ... met al je geld zou ik eens overwegen om naar een oogarts te gaan of een nieuwe bril te gaan kopen bij de optieker ... ik heb net gezegd dat ik niet de grootste werker ben en al zeker niet wil zijn, die plaats sta ik graag af aan "minstens 16 uur per dag werkende" drukkers, die titel is je gegund. Ik gaf af op jouw bekrompen wereldbeeld en ben hier blijkbaar toch niet alleen die jouw dat wereldbeeld verwijt.

Je moet trouwens niet denken dat ik geen plezier beleef aan deze "discussie" (die er geen is), ik geniet er van hoe je als een rat in de val bent gelopen en er je op allerlei manieren probeert uit te wurmen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 februari 2021, 13:37

anonymous schreef: ↑16 februari 2021, 13:16
ludo schreef: ↑16 februari 2021, 13:09

Wel, dat zijn zaken die ik heb meegemaakt. Dat is dus geen vooroordeel. Je moet eens opzoeken wat een vooroordeel juist is.
Dean heeft een anekdote gepost, ook dat is geen vooroordeel.
Het staat je vrij anekdotes te posten van zaken die jij hebt meegemaakt in je contacten met ambtenaren. Dan heb je dus geen vooroordeel maar beschrijf je iets wat je hebt meegemaakt.
Je scheert dan wel ieder over dezelfde kam, omdat je géén loodgieters - garagisten enz; niet meer vertrouwd... Maar de post waarin je dit neerpent heb je nadien blijkbaar zelf verwijderd... goe bezig...
Laatst gewijzigd door ludo op 16 februari 2021, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 februari 2021, 13:41

geebee schreef: ↑16 februari 2021, 13:25

Lezen is blijkbaar iets wat je niet goed meer kent ... met al je geld zou ik eens overwegen om naar een oogarts te gaan of een nieuwe bril te gaan kopen bij de optieker ... ik heb net gezegd dat ik niet de grootste werker ben en al zeker niet wil zijn, die plaats sta ik graag af aan "minstens 16 uur per dag werkende" drukkers, die titel is je gegund. Ik gaf af op jouw bekrompen wereldbeeld en ben hier blijkbaar toch niet alleen die jouw dat wereldbeeld verwijt.

Je moet trouwens niet denken dat ik geen plezier beleef aan deze "discussie" (die er geen is), ik geniet er van hoe je als een rat in de val bent gelopen en er je op allerlei manieren probeert uit te wurmen.
man man man, heb geen enkele reden om mij ergens uit te wurmen, zoals je dat zo netjes benoemt.. Ik sta volledig achter wat ik geschreven heb, en het zal enkel uw interpretatie ervan zijn welke je tot deze gedachtengang brengt.. Dan mag je nog zoveel je wil versterking van andere leden inbrengen.... En trouwens werkend zelfstandig drukker ben ik al 22 jaar ni meer van mijn 43 tot 65 rentenier, en sedert 3,5 jaar op welverdiend pensioen met 1733 euro/maand.. en oogarts en zeker een ziekenkas brilleke kan ik niet betalen met dit karig pensioentje... sorry hé.. ... zal te weinig gewerkt hebben en teveel van het leven genoten hebben...
Laatst gewijzigd door ludo op 16 februari 2021, 14:32, 5 keer totaal gewijzigd.

DeanThe2nd
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe2nd » 16 februari 2021, 13:44

Apropos die noodstoppen. Dat is schuldig verzuim, natuurlijk, en over de hele lijn voor de duidelijkheid. Maar iedereen was ingedekt, waarschijnlijk door het te melden (en daar vooral een bewijs van te hebben) iedere keer een treedje hoger op de hierarchische ladder. Op de bovenste trede zal dan wel een lastenboek liggen waar dat in staat, maar waar op één of andere onverklaarbare reden geen aannemer voor 'gevonden' of aangesteld werd. Helemaal bovenaan is de minister bevoegd, maar niet verantwoordelijk, want hij kan zich onmogelijk met zo'n details bezig houden. Het verschil is dat in geval van nood iemand er met de schrik vanaf kan komen of er het leven bij laat.
Dit lijkt de MO van veel overheidsdiensten of -instellingen te zijn, toch die enkele waar ik mee te maken had. Voor de eerlijkheid, dit heb ik ook vastgesteld bij zeer grote bedrijven waar een persoon zich in of achter de structuur kan verschuilen, en hele dagen bezig is met zichzelf tegen vanalles en nog wat in te dekken door de verantwoordelijkheid of 'schuld' bij iemand anders te leggen. Dit in plaats van met hun werk bezig te zijn, een zieke mentaliteit als je het mij vraagt, en een omgeving waar ik voor pas als ik de keuze heb. Want vroeg of laat speel je dat spel zelf als je niet verscheurd wil worden in zo'n leeuwenhol.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 16 februari 2021, 13:47

Loon per gewerkt uur ligt wel het hoogste in de ambtenarij! ;D

Ik vind wel dat deze discussie redelijk kinderachtig begint te worden ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

155 berichten
  • Pagina 6 van 11
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 11
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy