Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

van statutair terug naar privé

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
155 berichten
  • Pagina 1 van 11
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 11
  • Volgende
robinvandyck
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer robinvandyck
Verstuur privébericht

van statutair terug naar privé

• Citeer

Bericht door robinvandyck » 15 februari 2021, 15:06

Beste forumleden,

De beslissing zal ik uiteindelijk zelf moeten nemen doch wil ik graag toch enige raad. Ik ben sinds anderhalf statutair tewerkgesteld bij de overheid. Overname van dienstjaren uit de privé waren van geen tel dus mijn basisbrutoloon (2400 euro) is dus laag maar met allerhande premies mag ik zeker niet klagen en kom ik hoger uit dan wat ik soms verdiende in de privésector als ik alle dagen werk met een maximum van 19 dagen per maand. Al zijn die premies evengoed belast als in de privé. Ik heb 50 dagen vakantie waarvan 37 zelf te kiezen. Ik werk in een 3x8 systeem en in een 40 uur per weekregime vandaar het meer aantal dagen vakantie. Het kan raar klinken en ook mijn partner verklaart me gek maar ik was voordien even gelukkig met mijn 24 dagen in de privé. Ik neem nog steeds maar zoveel vakantie. De rest laat ik staan.

Ik heb recent een aanbod gekregen uit de privésector met een brutoloon +3000 euro en bijhorende premies. een 37 uren week en ook een 3x8 systeem. 1 weekend per maand maar dat werk ik nu ook al dus.... Ik lees vaak dat de publieke sector beter is dan de privé. Ik kan er niet aan doen maar ik vind niet dat het ene per definitie beter is of was dan het andere. Een 13de maand ken ik bijvoorbeeld nu al niet en ook mijn verlofgeld van 1000 euro op jaarbasis is verwaarloosbaar. Maaltijdcheques zijn ook bij de overheid te verwaarlozen. Als ik dan vergelijk met de privésector dan ligt dat daar toch gevoelig hoger. Dus ik zie ook niet in waarom terug gaan naar de privé voor mij mogelijk een nadeel is. Vaak wordt het pensioen aangehaald maar er wordt vaak toch ook een pensioenspaarplan aangeboden bij een grote privéspeler.

De eerste vraag die ik mezelf moet stellen is wat wil je het liefst doen van job. Ik ga eerlijk zijn dan is dat van de privé iets dat mij meer ligt en in lijn ligt met mijn reeds opgebouwde werkverleden.

Zie ik iets over het hoofd?

anonymous

Re: van statutair terug naar privé

• Citeer

Bericht door anonymous » 15 februari 2021, 15:25

Tsja, het is inderdaad een beslissing die je zelf moet nemen.
Waar je eventueel rekening mee moet houden is of er eventueel promotiemogelijkheden zijn waar je nu zit, al dan niet door het meedoen aan examens?
Bij de overheid heb je als statutaire natuurlijk je jobzekerheid hetgeen in de privé toch al een stuk minder is.
Maar je moet vooral doen wat je graag doet. Als je tegen je goesting naar je werk moet gaan dan verander je beter, ongeacht je verdienste en eventuele premies.

In de privé ga je in het merendeel van de gevallen meer verdienen dan bij de overheid maar dat hangt ook voor een stuk af van je opleiding en het diploma waarover je beschikt. Ik heb de indruk dat mensen met lagere diploma's bij de overheid beter betaald worden dan in de privé terwijl mensen met een hogere opleiding (universitair niveau) en ICT profielen beter betaald worden in de privé.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 15 februari 2021, 15:35

Je moet vooral niet bang zijn.
Ik heb zelf ooit ook dezelfde stap gezet van statutair ambtenaar naar privé. Nooit spijt van gehad. Daarna nog eens veranderd naar contractueel ambtenaar. Ik heb nooit het gevoel gehad van 'was ik maar bij mijn vaste benoeming gebleven'.
Je goed voelen op je werk is oneindig veel belangrijker dan wat meer loon of pensioen.

Ik heb destijds ook wel wat opmerkingen gehad dat ik goed gek was om een vaste benoeming op te geven. Ik zou pas goed gek zijn geweest om daar tegen mijn zin te blijven, enkel en alleen omwille van het 'goed pensioen'!

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 februari 2021, 15:47

Ik denk dat je voor jezelf al beslist hebt wat je wil doen,,, Toch??? Je mist enkel nog dat extra duwtje misschien...

robinvandyck
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer robinvandyck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door robinvandyck » 15 februari 2021, 16:11

In mijn hoofd heb ik al lang de beslissing genomen in die zin dat ik mij nog te jong voel (38 jaar) om mij aan de overheid vast te binden. Er zijn inderdaad doorgroeimogelijkheden met examens. Maar in de privé kan je ook nog doorgroeien lijkt me. Ik heb een graduaatsdiploma en dat wordt in de privé wel aanvaard. Mits ik dat heb behaald door middel van sociale promotie wordt het bij de overheid niet erkend. Ondanks een verschil van 1000 euro bruto per maand minder denkt men bij de overheid dat zij nog altijd aantrekkelijker zijn dan de privé.

Roger_de_klusman
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Roger_de_klusman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roger_de_klusman » 15 februari 2021, 16:19

Als ik een tip mag geven zou ik toch niet te lichtvoetig over dat beetje lagere pensioen gaan.

Zie voorbeeld 1 onder puntje 3 op https://www.tijd.be/netto/pensioen/hoev ... 64889.html

Komt erop neer dat dat ambtenarenpensioentje toch wel zo'n 500.000 euro waard is. Je moet dan al veel meer verdienen in privé en een goede spaardiscipline hebben om zo'n spaarpot bij elkaar te krijgen.
Zo'n ambtenarenpensioen heeft ook minder risico om wegbelast te worden dan een spaarpot. OpenVLD begint dit jaar met een belasting op effectenrekeningen vanaf 1M€ en ook ieder jaar verplicht overmaken rekeningstanden, maar waar het zal eindigen dat is een vraagteken. Het is maar een kleine stap om dat vanafbedrag te verlagen of om ook andere (spaar-)rekeningen erbij te betrekken.

In privé kan je ook wel wat voor je pensioen krijgen maar dat zal niet vergelijkbaar zijn. Als ik de mijne bekijk, is dat eerder iets van een paar honderd euro per maand waard...

Geld is natuurlijk niet de enigste reden om een bepaalde job te doen, maar je vraagt het natuurlijk op spaargids é.

Loon bij overheid is wel sterker afhankelijk van diploma. Nu, echt grote bedrijven in privé betalen ook nog redelijk diploma-afhankelijk denk ik.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 15 februari 2021, 16:27

Roger_de_klusman schreef: ↑15 februari 2021, 16:19 Komt erop neer dat dat ambtenarenpensioentje toch wel zo'n 500.000 euro waard is. Je moet dan al veel meer verdienen in privé en een goede spaardiscipline hebben om zo'n spaarpot bij elkaar te krijgen.
En hoe is Roger tot die conclusie gekomen ? ::)

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 februari 2021, 16:31

Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren..

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 15 februari 2021, 16:34

ludo schreef: ↑15 februari 2021, 16:31 Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren..
Ben jij ook een trol misschien ? ::)

De privé is blijkbaar een zodanige hel dat de TS terug wil naar de hel ... die mens is ofwel een SM'er ofwel moet het toch zo erg niet zijn als jij laat uitschijnen.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 15 februari 2021, 16:40

geebee schreef: ↑15 februari 2021, 16:27
Roger_de_klusman schreef: ↑15 februari 2021, 16:19 Komt erop neer dat dat ambtenarenpensioentje toch wel zo'n 500.000 euro waard is. Je moet dan al veel meer verdienen in privé en een goede spaardiscipline hebben om zo'n spaarpot bij elkaar te krijgen.
En hoe is Roger tot die conclusie gekomen ? ::)
500.000 lijkt met wat veel maar het kan toch aardig oplopen. Het gemiddelde pensioen is België is iets van een 1500 netto dacht ik.
Bij een ietwat functie bij de overheid heb je al snel tussen de 2000 en de 2300 euro netto pensioen per maand.
Als je 90 jaar kan worden heb je inderdaad een meeropbrengst van een bedrag met 5 nulletjes.
Maar niet iedereen wordt 90 jammer genoeg.
Maar het begint allemaal met je werk graag te doen. T/S blijkt nog maar 38 te zijn dus hij moet nog minstens 25 jaar werken. De laatste 5 kun je je misschien tegen je goesting naar je werk slepen en het uithouden tot aan je pensioen maar 25 lijkt me wat lang.

robinvandyck
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer robinvandyck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door robinvandyck » 15 februari 2021, 16:49

Ik denk er ook zo over. Ik moet nog 25 jaar werken. Ik ga pas recht hebben op een ambtenarenpensioen na 10 jaar werken hier. Ik zie het verschil met de privé niet echt want ik ga de maximum niet meer halen. Alles begint met je werk graag doen en ik doe het zeker graag maar ik heb elke job ooit wel graag gedaan dus dat is niet echt een graadmeter. Work/life balance is mogelijk beter maar uiteindelijk werk ik nu ook vroege, late en nachtdiensten dus dat is niet zoveel beter dan in de privé. Ik kan er enkel amper aan uit dat ondanks mijn redelijk laag brutoloon ik toch soms méér lijk te verdienen dan in de privé al liggen de brutolonen daar toch een pak hoger. Neemt niet weg dat ik nu geen 13de maand heb en ook het vakantiegeld is verwaarloosbaar. Dus denk ik toch dat met te switchen ik beter in de privé terug terecht kom. Ik heb dat nooit als de hel aanzien. Het is inderdaad misschien meer presteren maar ik heb dat nooit als een nadeel ondervonden.

dreaZ
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer dreaZ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreaZ » 15 februari 2021, 16:51

Het hangt af van de mate van concurrentie.
Bij de overheid heb je niet echt concurrentie: als er iemand is die hetzelfde werk beter of beduidend goedkoper doet dan jij, binnen of buiten de landsgrenzen, dan moet jij je daar geen zorgen over maken. In de privé meestal wel, te beginnen vanaf het moment dat je opslag wilt maar meer nog wanneer je ouder wordt en stilaan als "duur" wordt beschouwd.
Je hebt naast die werkzekerheid ook veel meer verlof. En wat hierboven wellicht bedoeld wordt, is dat je al heel veel geld moet hebben gespaard om met de rente het pensioen van de ambtenaar te kunnen evenaren gedurende 1 tot 3 decennia.
Maar er is niets zo erg als je werk niet graag doen, dus dat moet je eerste gedachte zijn.
Ik zou zeggen: als je je echt wil bewijzen in je job, ga dan terug naar de privé en "ga ervoor" met alle ups and downs. Wat je zegt over je verlof wijst alvast in die richting. Als je gewoon goed je job wil doen en je job niet je hele leven is, kies dan voor de overheid. Dat denk ik ervan.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 februari 2021, 17:03

geebee schreef: ↑15 februari 2021, 16:34
ludo schreef: ↑15 februari 2021, 16:31 Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren..
Ben jij ook een trol misschien ? ::)

De privé is blijkbaar een zodanige hel dat de TS terug wil naar de hel ... die mens is ofwel een SM'er ofwel moet het toch zo erg niet zijn als jij laat uitschijnen.
@geebee ... Als je goed zou gekeken hebben zou je gezien hebben dat ik al sedert 2008 op het forum aanwezig ben=...

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 15 februari 2021, 17:11

anonymous schreef: ↑15 februari 2021, 16:40
geebee schreef: ↑15 februari 2021, 16:27 En hoe is Roger tot die conclusie gekomen ? ::)
500.000 lijkt met wat veel maar het kan toch aardig oplopen. Het gemiddelde pensioen is België is iets van een 1500 netto dacht ik.
Bij een ietwat functie bij de overheid heb je al snel tussen de 2000 en de 2300 euro netto pensioen per maand.
Als je 90 jaar kan worden heb je inderdaad een meeropbrengst van een bedrag met 5 nulletjes.
Maar niet iedereen wordt 90 jammer genoeg.
Maar het begint allemaal met je werk graag te doen. T/S blijkt nog maar 38 te zijn dus hij moet nog minstens 25 jaar werken. De laatste 5 kun je je misschien tegen je goesting naar je werk slepen en het uithouden tot aan je pensioen maar 25 lijkt me wat lang.
Daar zeg je het wel, bij een ietwat functie en in het artikel gaan ze er van uit dat je honderd jaar wordt ... wat er ook niet bij gezegd wordt is dat er al jaren serieus in de ambtenarenpensioenen wordt ingegrepen en dat er in de privé bij de ietwat-functies een extrapensioenverzekering wordt afgesloten, heel wat extralegale voordelen tijdens de carrière er voor kunnen zorgen dat je extra kapitaal kan opbouwen (bedrijfswagen, gsm-abonnement, maaltijdcheques, ...) daar waar veel ambtenaren hier kunnen naar fluiten, enzovoorts waardoor die spaarreserve die moet opgebouwd worden om "gelijk" te zijn aan het einde van de rit redelijk kort bij elkaar terecht zullen komen.

Maar zoals je zegt : het belangrijkste is of je het graag doet : ambtenaar, werknemer of zelfstandige.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 15 februari 2021, 17:12

robinvandyck schreef: ↑15 februari 2021, 16:49 ... Work/life balance is mogelijk beter maar uiteindelijk werk ik nu ook vroege, late en nachtdiensten dus dat is niet zoveel beter dan in de privé. ...
Stop daar al mee, je zal dan waarschijnlijk langer van je pensioen kunnen genieten. Ploegendienst, de afrekening ontvang je meestal later.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

155 berichten
  • Pagina 1 van 11
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 11
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy