Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Van vast naar serieel interimwerk.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
Woz

Van vast naar serieel interimwerk.

• Citeer

Bericht door Woz » 12 augustus 2021, 16:37

Dag iedereen,

Ik heb nog eens een vraag.

Eerst wat korte uitleg: Ik ben 41j en werk nu 20 jaar als 'technisch profiel'. Voornamelijk ervaring in de industrie als monteur/hersteller/inspecteur.
Ook wel wat ervaring in woningen en kmo.
Dit waren/zijn steeds opeenvolgende jobs met vast contract waarbij ik zo om de 4 á 5 jaar iets anders ben gaan doen, wel steeds binnen de techniek.

Nu is het zo dat ik nogal wat behoefte heb aan afwisseling in mijn werk. Ik stel mijzelf regelmatig de vraag: wat zou ik nog eens kunnen gaan doen. Of ik lees of zie iets over een bepaalde job en ik denk: dat zou ik ook wel eens willen doen.
Dat gaat niet over 'topjobs' maar eerder bluecollar. Een bepaald soort machine willen gaan installeren, in een bepaalde sector willen werken,... Maar wel met de voorwaarde dat het niet 'voor altijd is'.

Ik zou natuurlijk telkens weer een andere vaste job kunnen gaan zoeken maar ik zou liever hebben dat een werkgever op voorhand weet dat ik geen onbepaalde duur zal blijven. Liever een contract van bepaalde duur met duidelijke afspraken.

Daarom had ik bedacht om interimmer te worden en daarvoor eens een paar interimbureaus aan te spreken.
Daarom mijn vraag: zijn er hier mensen die op deze manier werken en hun ervaring willen delen? En eventueel interimbureaus kunnen aanraden die ervaring hebben in deze?

Nog dit: het financiële aspect is geen issue. Woning is afbetaald, genoeg geld om niets te moeten. En het is ook mijn bedoeling om tussen 2 jobs regelmatig eens een pauze te nemen.

Alvast bedankt voor eventuele gedeelde ervaringen!

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Van vast naar serieel interimwerk.

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 augustus 2021, 19:31

Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Dag iedereen,
Dag Woz,
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Ik heb nog eens een vraag.
Ik heb nog eens een reactie.
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Eerst wat korte uitleg: Ik ben 41j en werk nu 20 jaar als 'technisch profiel'. Voornamelijk ervaring in de industrie als monteur/hersteller/inspecteur.
Ook wel wat ervaring in woningen en kmo.
Dit waren/zijn steeds opeenvolgende jobs met vast contract waarbij ik zo om de 4 á 5 jaar iets anders ben gaan doen, wel steeds binnen de techniek.
Ok. Mooi.
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Nu is het zo dat ik nogal wat behoefte heb aan afwisseling in mijn werk. Ik stel mijzelf regelmatig de vraag: wat zou ik nog eens kunnen gaan doen. Of ik lees of zie iets over een bepaalde job en ik denk: dat zou ik ook wel eens willen doen.
Dat gaat niet over 'topjobs' maar eerder bluecollar. Een bepaald soort machine willen gaan installeren, in een bepaalde sector willen werken,... Maar wel met de voorwaarde dat het niet 'voor altijd is'.
Ok. Mooi.
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Ik zou natuurlijk telkens weer een andere vaste job kunnen gaan zoeken maar ik zou liever hebben dat een werkgever op voorhand weet dat ik geen onbepaalde duur zal blijven. Liever een contract van bepaalde duur met duidelijke afspraken.
Dat is heel eenvoudig: je zegt dat gewoon tegen die potentiële werkgever, net zoals je het hier op dit forum zegt.
Maar dat kan je los zien van contract onbepaalde of bepaalde duur n.m.i., je kan nl. altijd je contract van onbepaalde duur opzeggen.
Gewoon daarover duidelijk zijn, is volgens mij ok. Om niet te zeggen dat werkgevers dat zelfs zouden kunnen appreciëren.
Weet ook dat een contract ook kan stopgezet worden "met wederzijds akkoord".
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Daarom had ik bedacht om interimmer te worden en daarvoor eens een paar interimbureaus aan te spreken.
Daarom mijn vraag: zijn er hier mensen die op deze manier werken en hun ervaring willen delen? En eventueel interimbureaus kunnen aanraden die ervaring hebben in deze?
Via interim is ook een oplossing voor jouw "probleem" inderdaad.
Maar ik zou toch opteren om te zoeken naar een nieuwe uitdaging met contract onbepaalde duur, waarbij je je intenties wel duidelijk maakt bij de solicitatie dan (wat eigenlijk niet meer is dan wat je zowiezo altijd zou moeten doen).
Verder heb ik persoonlijk geen ervaring met interim werk en/of bureau's.
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Nog dit: het financiële aspect is geen issue. Woning is afbetaald, genoeg geld om niets te moeten. En het is ook mijn bedoeling om tussen 2 jobs regelmatig eens een pauze te nemen.
Mooi.
Woz schreef: ↑12 augustus 2021, 16:37 Alvast bedankt voor eventuele gedeelde ervaringen!
Graag gedaan!
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 16 augustus 2021, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 augustus 2021, 19:38

Een werkgever die je direkt daarvoor aanspreekt gaat je niet aannemen om reden dat zijn bezetting van personeel moet vertegenwoordigd zijn en blijven.
Beste is je inschrijven in verschillende interim kantoren, daar kun je wel werken wanneer je wil, en niet werken wanneer je niet wil. Nadeel is misschien wel dat je dan niet de beste jobs aangeboden krijgt.. Maar je hebt de vrije keuze.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 augustus 2021, 20:02

ludo schreef: ↑16 augustus 2021, 19:38 Een werkgever die je direkt daarvoor aanspreekt gaat je niet aannemen om reden dat zijn bezetting van personeel moet vertegenwoordigd zijn en blijven.
Dergelijke werkgever is dan ook niet de geschikte werkgever voor TS.
Ik het geval van TS is dat ook niet erg... hij heeft die werkgever nl. niet nodig.
ludo schreef: ↑16 augustus 2021, 19:38 Beste is je inschrijven in verschillende interim kantoren, daar kun je wel werken wanneer je wil, en niet werken wanneer je niet wil. Nadeel is misschien wel dat je dan niet de beste jobs aangeboden krijgt.. Maar je hebt de vrije keuze.
"dat je dan niet de beste jobs aangeboden krijgt" ...
Vandaar dat ik in het geval van TS eerder zou zoeken naar een contract van onbepaalde duur waarbij je je intentie duidelijk maakt, uiteraard gecombineerd met de job waar TS op dat moment in geïnteresseerd is natuurlijk.

Edit: nu ja, als TS van plan is om overal maar 1 maand te werken, ja dan is een interim kantoor vermoedelijk wel meer aangewezen, maar dan wordt TS misschien beter zelfstandige ;)

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 16 augustus 2021, 20:22

Ja, maar Earth..Zis is Belgium. Ludo heeft natuurlijk gelijk. Het vaste contract wordt voorgesteld als het nec plus ultra. En dan komt er ene melden dat hij het waarschijnlijk rapido afbolt. Dat komt echt niet goed. Al ware het maar, omdat een geschikte kandidaat vinden voor een vast contract een hele dure affaire is.

Er zijn natuurlijk detacheringsbureaus, zoals USG People (om een hele bekende te noemen). Maar die recruteren voornamelijk alleen witteboordtechnici. Nochtans: als woz een mooi profiel heeft, dan is het zeker waard om eens te kijken wat die kunnen aanbieden.

Of ook een andere mogelijkheid. In principe is in Nederland de status van ZZP-er exact voor jouw vraag geschapen. Woon je toevallig dicht bij de grens en is dat wat voor je ?

Houd er - helaas - rekening mee, dat al die statuten (detachering, interim en zelfs ZZP) eigenlijk worden gebruikt voor het afvoerputje van de arbeidsmarkt. Jij hebt een sterk profiel en je kiest er bewust voor. Bravo ! Wat jij schrijft was ooit de bedoeling van die profielen. Maar in de praktijk komt het er op neer, dat de werkgevers (detacheerder, interimbureau) de gewoonte hebben om hun 'werknemers' niet al te serieus te nemen. Dus af en toe vreten ze wat uit. Dan kan jij zeggen "Foert. Ik ben weg.". Maar het wordt toch vervelend als het vandattem is meerdere keren per jaar. Daarom: enige kans, dat jij je profiel 'gewoon' als echte zelfstandige kan uitbaten ? Dan ben je zeker eigen baas !

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 augustus 2021, 21:37

Dixit schreef: ↑16 augustus 2021, 20:22 Ja, maar Earth..Zis is Belgium. Ludo heeft natuurlijk gelijk.
Natuurlijk ;)

6ilverfox
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer 6ilverfox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door 6ilverfox » 17 augustus 2021, 11:29

Een contract van onbepaalde duur is net niet wat TS zoekt, net zoals een werkgever met een vacacture voor onbepaalde duur TS niet zoekt.

TS kan beter jobs zoeken met een contract van bepaalde duur. Dit zijn vaak vervangingscontracten of project contracten.
Deze kunnen soms voor een 2de termijn verlengd worden. En deze jobs zullen veel interessanter zijn dan de meeste interim jobs.

Dongel
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Dongel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dongel » 17 augustus 2021, 22:58

Er zijn bepaalde technische ‘uitzend’kantoren waarbij je voor kortlopende opdrachten een technieker kan inhuren.

Een gewoon uitzendkantoor zou ik vermijden.

Hou ook goed vacature sites in de oogen om tijdelijke vervangingen te zoeken.

Bedenk wel dat voor speciale machine installatie u meestal meerdere maanden training moet hebben eer u mag zelfstandig werken

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 18 augustus 2021, 16:09

Bedankt voor de reacties.

Ik denk ook dat ik mij zal moeten richten tot de technische interimbureaus.

Ik ben er mij van bewust dat ik daarmee geen 'luxe-jobs' zal vangen.

Ik mik vooral op bluecollar monteur/hersteller op de baan.

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 30 januari 2022, 20:54

Ik heb nog een vraag:

Stel: je gaat als 40+'er opnieuw full-time gaan studeren gewoon omdat je daar zin in hebt. Dus je geeft je ontslag, je schrijft je in als student en in september start je met een opleiding van een paar jaar.

Het is vanzelfsprekend dat je geen uitkering hebt dus je leeft van je spaargeld en eventueel wat sporadisch interimwerk.

Maar wat is dan juist je sociaal statuut? Heb je nog recht op de algemene ziekteverzekering als je zou ziek worden of een ongeval hebben?

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 30 januari 2022, 21:29

Als je echt voltijds,dus niet 1 of andere avondcursus aan syntra, terug gaat studeren aan een hogeschool of unief gaat je statuut student zijn (volgens mij).

Als je wilt studeren voor een knelpuntberoep kun je nog het volgende doen:
Neem een tijdelijk job aan met een vastcontract tot juni-juli. Neem contact op met VDAB zodat je via een (okot-)traject de studie mag volgen. Dan is je statuut werkloze met uitstel van zoeken naar werk.
Als je gewoon bij je huidige werk blijft tot juni en dan ontslag neemt kun je niet te recht bij VDAB.

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 30 januari 2022, 21:49

Bedankt voor de info.

Maar wat zijn dan juist de rechten en plichten als je een statuut van student hebt en je bent niet meer ingeschreven bij je ouders zoals vroeger.

Je zal dan ook sociale bijdragen moeten betalen om in orde te blijven met de sociale zekerheid?

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 4 februari 2022, 09:24

Je valt dan onder deze regeling. Je hebt geen inkomen waarvan de bijdrage wordt afgetrokken, dus je 'mag' zelf betalen.

Er staat ook 'student' bij. Ik heb goede hoop, dat je het bedrag voor 'student' mag betalen. Aangezien een student in de klassieke zin des woords nog bij zijn ouders ten laste is en helemaal niets betaalt.

Val je niet onder het kopje 'student', dan is het te betalen bedrag afhankelijk van het inkomen dat je kan bewijzen.

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 4 februari 2022, 17:12

Woz wat je ook nog kan doen is iets halftijds werk zoeken en dit dan combineren met studeren. Normaal neem je 60 studiepunten per jaar op, maar dan neem je er bijvoorbeeld 40/jaar op. De opleiding zal dan iets langer duren maar je blijft op deze manier ook in orde.
Dixit schreef: ↑4 februari 2022, 09:24
Aangezien een student in de klassieke zin des woords nog bij zijn ouders ten laste is en helemaal niets betaalt.
Dat lijkt mij geen vereiste om student te zijn. Toch al niet voor aanvraag van studietoelage want daar maken ze een onderscheding tussen 4 type studenten: https://centenvoorstudenten.be/info/stu ... efeenheid/

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 5 februari 2022, 08:25

Bedankt allebei voor de interessante info!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy