Van welke bank zijn jullie tevreden?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Full Member
- Contacteer:
Van welke bank zijn jullie tevreden?
Ik ben momenteel klant bij ING en Argenta. Argenta vind ik top maar je mag nooit al je geld bij één en dezelfde bank stoppen en zoek dus een tweede bank waar je zowel kan komen voor verzekeringen, hypothecair krediet, zichtrekening en bank- en kredietkaarten. Record lijkt mij een goede favoriet, eveneens Crelan komt in mij op alsook Axa. Wat is jullie mening. Alle tips zijn welkom! Ik zoek dus een bank die net als Argenta van alles en nog wat kan bieden. Grootbanken blijf ik liever buiten, heb met ING mijn lesje wel geleerd.
Re: Van welke bank zijn jullie tevreden?
ING ken ik niet, Argenta ben ik al meer dan 20 jaar klant. Maar Argenta is van een superaanbieder naar een grijze muis geëvolueerd: niet slecht maar ook niks bijzonder.
Ik gebruik Argenta nog sporadisch.
Van Record lees ik positieve dingen, van Axa en Crelan al veel minder. (Crelan bv. 5 euro voor een storting/afhaling aan het loket, dat zijn woekerpraktijken).
Ik gebruik nu bijna uitsluitend de zichtrekening van Keytrade (1% (jaja) rente en 5 cent cashback bij elke transactie, geen enkele kost. Wel uitsluitend internet (hebben één kantoor in Brussel). Dat brengt me zo'n 25 euro op per jaar.
Kredietkaarten: Beobank Q8 Mastercard: 2% cashback bij Q8, 1% op alle andere uitgaven (tot 250 europer jaar). Beobank Visa kaart: 3% cashback op aankopen via internet (tot 100 euro per jaar). Brengen me zo'n 200 euro per jaar op.
Ik gebruik Argenta nog sporadisch.
Van Record lees ik positieve dingen, van Axa en Crelan al veel minder. (Crelan bv. 5 euro voor een storting/afhaling aan het loket, dat zijn woekerpraktijken).
Ik gebruik nu bijna uitsluitend de zichtrekening van Keytrade (1% (jaja) rente en 5 cent cashback bij elke transactie, geen enkele kost. Wel uitsluitend internet (hebben één kantoor in Brussel). Dat brengt me zo'n 25 euro op per jaar.
Kredietkaarten: Beobank Q8 Mastercard: 2% cashback bij Q8, 1% op alle andere uitgaven (tot 250 europer jaar). Beobank Visa kaart: 3% cashback op aankopen via internet (tot 100 euro per jaar). Brengen me zo'n 200 euro per jaar op.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij zijn klant bij ING en record. Bij beide banken hebben we een zichtrekening. Van record zijn we heel tevreden. Zichtrekening is er gratis , rekeninguittreksels wel zelf uitprinten via homebank. Je kan er nog geld afhalen aan het loket en zelfs overschrijvingen voeren ze nog gratis uit voor jou. De kaarten, incl 1 visa kaart zijn gratis. Zelfs de overschrijvingen die je via homebank ingeeft worden sneller uitgevoerd dan bij ING.
Ervaringen Rabobank graag?
Je zoekt toch niet eerst een bank om daarna er je krediet en verzekeringen te nemen?robinvandyck schreef:... zoek dus een tweede bank waar je zowel kan komen voor verzekeringen, hypothecair krediet, zichtrekening en bank- en kredietkaarten.
Je vergelijkt eerst het aanbod van kredieten en verzekeringen en kiest op basis daarvan een bank.
Niemand zegt dat je bij 1 bank alles moet nemen...
Je weet toch dat recordbank een dochter is van ING?Record lijkt mij een goede favoriet, .... Grootbanken blijf ik liever buiten, heb met ING mijn lesje wel geleerd.
Hangt ervan af wat je ervan verwacht.klt2013 schreef:Ervaringen Rabobank graag?
Rabobank is
goed voor fondsen (goedkoop maar beperkt aanbod)
goed voor pensioensparen (in vergelijking met axa, fortis, ...)
voor spaarrekening beter dan grootbanken, maar moet het afleggen tegen andere internetbanken
geen goed idee als je hoofdbank, daar ze geen volledige bank service bieden (geen kaarten, domiciliëringen, mobile app, ...)
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is waar anonymous, ik kan je daar best in volgen maar geef toe er zijn banken bij waar zowel hypothecair krediet als verzekeringen zeer goed zijn en steeds competitief. Gezien ik ING wil verlaten, wil ik al naar een bank gaan waarvan ik weet dat ik service mag verwachten als ik later iets wens.
-
- VIP member
- Contacteer:
Service hangt meer af van de kantoorhouder en z'n personeel dan van het logo dat op de voorgevel hangt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo Frisse Freddy, dat is waar wat je zegt maar ik heb al 2 kantoren gehad bij ING en allebei slecht. Bij welken banken ben jij klant?
de tevredenheid van een bank hangt natuurlijk ook af van je financiële resultaten, niet ?
vb heb je dexia-aandelen gekocht in het verleden, ben je arcopar-aandeelhouder, dan zal je niet teveel goesting hebben om nog vertrouwen in een Belfiusmedewerker te leggen, niet ?
ik vind DB een goede bank, weinig kosten en bijna altijd de beste rente maar je moet je ding doen want ze gaan altijd proberen hun fondsen aan te klappen via een afspraak maar is dat niet overal zo een beetje ?
vb heb je dexia-aandelen gekocht in het verleden, ben je arcopar-aandeelhouder, dan zal je niet teveel goesting hebben om nog vertrouwen in een Belfiusmedewerker te leggen, niet ?
ik vind DB een goede bank, weinig kosten en bijna altijd de beste rente maar je moet je ding doen want ze gaan altijd proberen hun fondsen aan te klappen via een afspraak maar is dat niet overal zo een beetje ?
ja allemaal echte verkopers hé...
Deutsche Bank inderdaad. Gratis kredietkaart en gratis betaalkaart, ook voor mijn vrouw - gemachtigde op mijn rekening.
Prima zichtrekening met een redelijk goede internetsite. Interessant magazine. Bij mij hebben ze het precies al afgeleerd om me te bellen voor commerciële zaken.
Redelijk goed ontwikkeld kantorennet en (bij mijn weten) geen fratsen (zoals bijvoorbeeld afhaalkosten als je de automaat van een andere bank gebruikt).
Voor wat betreft je andere producten dien je inderdaad eerst te kijken welk product het interessantst is (tip: ken je de website https://www.spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false; met hun vergelijkmodules ?
).
Wat dat betreft heeft DB geen interessante zaken voor mij in zijn portfolio, hoewel ik destijds met ze begonnen ben omwille van hun spaarrente.
Prima zichtrekening met een redelijk goede internetsite. Interessant magazine. Bij mij hebben ze het precies al afgeleerd om me te bellen voor commerciële zaken.

Redelijk goed ontwikkeld kantorennet en (bij mijn weten) geen fratsen (zoals bijvoorbeeld afhaalkosten als je de automaat van een andere bank gebruikt).
Voor wat betreft je andere producten dien je inderdaad eerst te kijken welk product het interessantst is (tip: ken je de website https://www.spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false; met hun vergelijkmodules ?

Wat dat betreft heeft DB geen interessante zaken voor mij in zijn portfolio, hoewel ik destijds met ze begonnen ben omwille van hun spaarrente.
Het zijn allemaal bandieten.
Vandaag lening voor auto bij belfius gaan vragen. 2.4%. Toen het blad van spaargids voorgelegd van 2.2% en toen de uitleg dat ze inderdaad tot zo laag konden zakken. dus ook 2.2% gekregen.
Niet geschoten altijd mis zeker, zal de bank denken?
Alleen jammer dat ze dit zelfs doen met klanten die al 30 jaar klant zijn en altijd op tijd betaald hebben.
Vandaag lening voor auto bij belfius gaan vragen. 2.4%. Toen het blad van spaargids voorgelegd van 2.2% en toen de uitleg dat ze inderdaad tot zo laag konden zakken. dus ook 2.2% gekregen.
Alleen jammer dat ze dit zelfs doen met klanten die al 30 jaar klant zijn en altijd op tijd betaald hebben.
Optima plus...... 3.75 netto rente.
Ze moesten u 25 % aanrekenen. Voor een auto lenen moesten ze verbieden punt.DeJos schreef:Het zijn allemaal bandieten.