vanaf 1 september de tuin van de buren betreden
vanaf 1 september de tuin van de buren betreden
Ze hebben weer een gedrocht van een wetgeving gemaakt.
Als je wil verbouwen, dan laat je een kraan op de grond van de buren zetten tijdens de werken.
Ben eens benieuwd hoeveel buren er gaan gebeten worden door de hond, als ze de bal komen halen die ze over het muurtje hebben gegooid.
Als je wil verbouwen, dan laat je een kraan op de grond van de buren zetten tijdens de werken.
Ben eens benieuwd hoeveel buren er gaan gebeten worden door de hond, als ze de bal komen halen die ze over het muurtje hebben gegooid.
Re: vanaf 1 september de tuin van de buren betreden
... alweer een beetje minder eigendom; small steps.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
[*]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is allemaal veel heischa om niets.
Er is niets veranderd wat vroeger ook al niet was.
Het "ladderrecht " bestond vroeger ook.
Je moet nog altijd toestemming vragen als je de tuin of het eigendom van je buur wil betreden;
De bal die van de buur die in je tuin terecht komt, mag je wel niet houden, maar moet je teruggeven, dat is het enige dat gewijzigd is..
Vraag mij af of onze duur betaalde Ministers echt niks anders te doen hebben dan onnozelheden te verzinnen..
Je moet nog altijd toestemming vragen als je de tuin of het eigendom van je buur wil betreden;
De bal die van de buur die in je tuin terecht komt, mag je wel niet houden, maar moet je teruggeven, dat is het enige dat gewijzigd is..
Vraag mij af of onze duur betaalde Ministers echt niks anders te doen hebben dan onnozelheden te verzinnen..
Er is wel degelijk iets veranderd: Je moet GEEN toestemming meer vragen. Je moet je buur op de hoogte brengen dat je dit of dat wil doen via zijn grond. Enkel met een GEGRONDE reden kan je buur dat weigeren...ludo schreef: ↑27 augustus 2021, 00:43 Is allemaal veel heischa om niets.
Maar met je laatste zin ben ik het helemaal eens!
de Vincent heeft er ondertussen een totaal andere interpretatie aan gegeven.
Er is WEL toestemming voor nodig om de tuin te betreden.
https://nl.metrotime.be/nieuws/oef-je-b ... ming-nodig
Er is WEL toestemming voor nodig om de tuin te betreden.
https://nl.metrotime.be/nieuws/oef-je-b ... ming-nodig
Blijkbaar zijn er toch nog politici die nadenken.
https://www.hln.be/glabbeek/glabbeek-om ... ~a9e43209/
https://www.hln.be/glabbeek/glabbeek-om ... ~a9e43209/
Je hebt nog altijd toestemming nodig om op iemand zijn eigendom te komen, zoveel is zeker..treenman schreef: ↑27 augustus 2021, 07:26Er is wel degelijk iets veranderd: Je moet GEEN toestemming meer vragen. Je moet je buur op de hoogte brengen dat je dit of dat wil doen via zijn grond. Enkel met een GEGRONDE reden kan je buur dat weigeren...ludo schreef: ↑27 augustus 2021, 00:43 Is allemaal veel heischa om niets.
Maar met je laatste zin ben ik het helemaal eens!
Dit is het eigendomsrecht..
Anders zou je kunnen melden "" ik kom op die dag rond dat uur "" uur waarvan je weet dat de buur dus niet thuis is.. Dit kan dus niet...
https://www.redactie24.be/politiek/moge ... puMwUtbCjY
Toen ik jong was, viel de bal nogal wel eens af en toe in de tuin van de buur, en dan gingen wij naar daar om de bal terug te halen. En soms zagen ze dat, soms niet, maar ze wisten ook "ja, die zijn direct weer weg, ze komen gewoon de bal halen"
En alles was ok, er was geen probleem...
Nu moet dat blijkbaar plotseling wettelijk geregeld worden?
Waarom? omdat mensen zelf geen verstand meer hebben?
Kindjes shotten niet express een bal over de haag, nu moeten die kinderen al quasi naar het vredegerecht om hun bal terug te krijgen?
Komaan, denk gewoon logisch na...
Een beetje wederzijds begrip en tolerantie lost al deze situaties zonder probleem op, dat doen we zo al 50 jaar...
Kindjes shotten niet express een bal over de haag, nu moeten die kinderen al quasi naar het vredegerecht om hun bal terug te krijgen?
Een beetje wederzijds begrip en tolerantie lost al deze situaties zonder probleem op, dat doen we zo al 50 jaar...
Ik kom mijn kat zoeken in je tuin,, Maar het kan een inbreker zijn die polshoogte komt nemenAerolla schreef: ↑27 augustus 2021, 09:41 Toen ik jong was, viel de bal nogal wel eens af en toe in de tuin van de buur, en dan gingen wij naar daar om de bal terug te halen. En soms zagen ze dat, soms niet, maar ze wisten ook "ja, die zijn direct weer weg, ze komen gewoon de bal halen"
Google street view en Google sat view zijn ook niet de versmaden om vanuit je luie zetel poolshoogte te nemen.
En dan met een drone eens overvliegen, zo moet je nog niet langsgaan. Of een robokat met cameraken.
En dan met een drone eens overvliegen, zo moet je nog niet langsgaan. Of een robokat met cameraken.
Als die inbreker echt wil verkennen, dan doet die dat wel 's nachts, je gaat het nooit geweten hebben...
Dus dan heb je ook veel aan je wetgeving...
En het is niet dat er elke dag inbrekers langs komen bij jou, of wel?
Mocht ik inbreker zijn, zou ik heel minimaal verkennen op voorhand eigenlijk...
Ze staan hier in rijen klaar om in te breken jong. De laatste heeft pech zeker?
Waarom zou een inbreker het s'nachts doen met pillicht, als hij overdag in je tuin mag komen??Aerolla schreef: ↑27 augustus 2021, 10:15 Als die inbreker echt wil verkennen, dan doet die dat wel 's nachts, je gaat het nooit geweten hebben...
En de tijd van toen is voorbij, je zou eens moeten weten hoeveel er heden ten dage ingebroken wordt
https://www.verisure.be/nl/veiligheidsgids/inbraken/
Ik denk niet dat er 1 inbreker zo dom is om overdag in je tuin te komen wandelen, als hij dat 's nachts ook kan.
Hij weet ook wel dat dat opvallend is, met of zonder wetgeving...
Hij kan even goed bellen om een afspraak te maken om in te breken dan...
Anyway, deze wet krijgt mijn stem voor meest zinloze van het jaar, het lost een niet-bestaand probleem op en maakt blijkbaar nieuwe niet-bestaande problemen voor sommigen.
Ik blijf erbij: sommige dingen moet je met gezond verstand regelen, niet met wetten
Hij weet ook wel dat dat opvallend is, met of zonder wetgeving...
Hij kan even goed bellen om een afspraak te maken om in te breken dan...
Anyway, deze wet krijgt mijn stem voor meest zinloze van het jaar, het lost een niet-bestaand probleem op en maakt blijkbaar nieuwe niet-bestaande problemen voor sommigen.
Ik blijf erbij: sommige dingen moet je met gezond verstand regelen, niet met wetten