Vanaf wanneer rijk
Re: Vanaf wanneer rijk
Je hoeft niet rijk te zijn om je rijk te voelen. Anderzijds vinden sommige rijken dat ze nog niet genoeg hebben.
als ik op een zonnige dag in een rustig park met kasteel ga zitten , dan denk ik dat ik rijk ben.
En ik moet zelfs het onderhoud van heel die bazaar niet betalen
pfffffffffffffffff, met geld kan je ook veel last hebben en inbrekers laten je dan ook niet met rust.
pfffffffffffffffff, met geld kan je ook veel last hebben en inbrekers laten je dan ook niet met rust.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, maar de vraag was 'vanaf wanneer rijk', dus niet het gevoel, maar het zijn. Dan vind ik ook dat de meesten eerder omschrijven wat 'financieel zorgeloos' leven is en niet wat 'rijk zijn' is...Yaris schreef:Je hoeft niet rijk te zijn om je rijk te voelen. Anderzijds vinden sommige rijken dat ze nog niet genoeg hebben.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Hoeft heus niet, er zijn meer rijken dan je denkt die leven in een 'eenvoudige woning' en er eerder 'arm' uitzien.paul schreef:pfffffffffffffffff, met geld kan je ook veel last hebben en inbrekers laten je dan ook niet met rust.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Ja centiempje, maar naarmate een discussie vordert is het normaal dat er andere visies op het onderwerp aan bod komen dan uitsluitend antwoorden op de vraag in de openingspost.
-
- Newbie
Het geluksgevoel dat iemand bekruipt bij het "gratis" vertoeven in het kasteelpark van een derde, die misschien wel echt rijk is, is onmogelijk te vergelijken met het geluksgevoel van de echte rijkaard. Deze maalt er overigens niet om, geld uit te geven aan het onderhoud van zijn eigendom of kan in sommige gevallen zelfs euforisch worden indien hij slechts met de vingers moet knippen om zijn waakhonden op de wederrechtelijke "bezoeker" af te sturen.paul schreef:als ik op een zonnige dag in een rustig park met kasteel ga zitten , dan denk ik dat ik rijk ben.
Dat is inderdaad het verschil zeker?
Tussen je rijk voelen en rijk zijn?
Het ene is een gevoel. Ik las eens dat mensen met een vermogen tot 5 miljoen euro zich over het algemeen niet rijk voelen. Zij vinden dus van zichzelf dat ze niet rijk zijn. Mocht ik 5 miljoen euro bezitten dan zou ik me wél rijk voelen. Alles is relatief.
Het andere is eerder een statistiek. Als je bij de 500 rijkste Belgen wil horen dan heb je blijkbaar al snel 25 miljoen euro nodig, een miljard oude Belgische frank. Daar hoor ik niet bij en zal ik ook nooit toe behoren.
Ik voel me niet per se rijk maar ben wel gelukkig. Geld maakt volgens mij niet gelukkig, per se, maar het maakt het leven wel makkelijker.
Tussen je rijk voelen en rijk zijn?
Het ene is een gevoel. Ik las eens dat mensen met een vermogen tot 5 miljoen euro zich over het algemeen niet rijk voelen. Zij vinden dus van zichzelf dat ze niet rijk zijn. Mocht ik 5 miljoen euro bezitten dan zou ik me wél rijk voelen. Alles is relatief.
Het andere is eerder een statistiek. Als je bij de 500 rijkste Belgen wil horen dan heb je blijkbaar al snel 25 miljoen euro nodig, een miljard oude Belgische frank. Daar hoor ik niet bij en zal ik ook nooit toe behoren.
Ik voel me niet per se rijk maar ben wel gelukkig. Geld maakt volgens mij niet gelukkig, per se, maar het maakt het leven wel makkelijker.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Feit, maar niet iedereen leest alle commentaren hoor, ze lezen de startpost en antwoorden dan.Yaris schreef:Ja centiempje, maar naarmate een discussie vordert is het normaal dat er andere visies op het onderwerp aan bod komen dan uitsluitend antwoorden op de vraag in de openingspost.

Vanaf nooit, en dat is het probleem. 100 miljoen, 200 miljoen, 500 miljoen, 1 miljard,.. vermogen of netto winst, het is nooit genoeg. We hebben nood aan nederigheid en matiging.
Ik zou me al rijk voelen als ik niet hoef te werken - > vrijheid. Tijd is alles wat je in u leven maar 1 keer kunt hebben, elke seconde die weg is, is voor eeuwig weg. Per jaar dat ik leef zou ik met 25.000 netto per jaar comfortabel kunnen leven.
Doordat de mens zijn gulzigheid geen grenzen kent zou men op rijk een bedrag moeten plakken. De 'rijken' hebben het extreem bond gemaakt waardoor er extreme maatregelen nodig zijn om het evenwicht even te herstellen. De werkelijk is dat vermogende en bedrijven zoveel kapitaal garen dat ze er geen blijf mee weten terwijl wij absurde besparingsbeleid voeren. Zelfs in de VS klagen ze dat de infrastructuur erop achteruit gaat.
Ik zou me al rijk voelen als ik niet hoef te werken - > vrijheid. Tijd is alles wat je in u leven maar 1 keer kunt hebben, elke seconde die weg is, is voor eeuwig weg. Per jaar dat ik leef zou ik met 25.000 netto per jaar comfortabel kunnen leven.
Doordat de mens zijn gulzigheid geen grenzen kent zou men op rijk een bedrag moeten plakken. De 'rijken' hebben het extreem bond gemaakt waardoor er extreme maatregelen nodig zijn om het evenwicht even te herstellen. De werkelijk is dat vermogende en bedrijven zoveel kapitaal garen dat ze er geen blijf mee weten terwijl wij absurde besparingsbeleid voeren. Zelfs in de VS klagen ze dat de infrastructuur erop achteruit gaat.
Ik voel me rijk met een kapitaaltje van 500.000 euro , een appartement in eigendom en voor de rest van mijn leven een maandelijks inkomen van 1200 euro per maand (geindexeerd)
Als ik elke week mijn beefsteak kan eten, mijn job graag doe en eens een goede film zie. Meer moet dat niet zijn, juist?
Een Engelse zakenman zei ooit eens tegen mij: Small money, small problems, big money, big problems !
Weet natuurlijk niet welk cijfer hij bedoelde met small money.
Een Engelse zakenman zei ooit eens tegen mij: Small money, small problems, big money, big problems !
Weet natuurlijk niet welk cijfer hij bedoelde met small money.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
No money, no problems? Dat nu ook weer niet.morse schreef:.. Small money, small problems, big money, big problems !...

Ik weet niet wat daar mis mee is. Als die mens gelukkig is dat hij dagelijks niet als een ratje moet meedraaien in het systeem en zich volledig buiten de maatschappij stelt, zonder woning, zonder auto, enz dan lijkt die mens me veel rijker dan iemand die alle dagen tegen zijn/haar goesting met de trein naar Brussel moet pendelen voor 1800€ netto.KillBillEurope schreef:Zelfs zich goed voelen met wat je hebt, hoe weinig dit in sommige gevallen bij bepaalde forumleden ook mag zijn, wordt door enkele naïevelingen gecatalogiseerd door dezelfden als "rijk zijn".
Een bedelaar met een vaste verblijfplaats onder een brug is dan ook rijk?!
Kan het nog wereldvreemder?
Het onderwerp van dit topic is "vanaf wanneer rijk" ... er stond niet bij dat het over bedragen moest gaan.
KillBillEurope is ook al van het forum verwijderd zie ik. Het beheer treedt de laatste tijd sneller op tegen gebruikers die niets aan het forum bijdragen.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Is hij verwijderd, of heeft hij zichzelf verwijderd? En dan nog, ik vond zijn opinie niet eens zo verkeerd. Moet het altijd stroken met wat je zelf denk dan? Wat een saaie wereld zou het zijn
Ik vind leden die andere leden uitschelden (en nog niet eens tussen de regels door), véél erger.

Ik vind leden die andere leden uitschelden (en nog niet eens tussen de regels door), véél erger.