Vanaf wanneer rijk
Re: Vanaf wanneer rijk
Hij is verwijderd. Klik je op zijn gebruikersnaam dan verschijnt de boodschap dat de opgevraagde gebruiker niet bestaat. Ik vond hem opschepperig over zijn rijkdom en arrogant. Of hij echt rijk was weet ik niet. De directe aanleiding voor zijn ban was een aanvaring met pisa waarbij hij zeer laatdunkend deed. Zijn hautaine houding was nog iets anders dan een eigen mening hebben.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ah, daar kan ik niet over oordelen, het was enkel die quote die ik las en dat vond ik echt zo erg niet 

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Interessant rapport over miljonairs (in Nederland):
vermogendnederland.vanlanschot.nl/#hoofdstuk1_1
Het aantal miljonairs groeide van 87.700 in 2006 naar een recordaantal van 107.000 in 2014. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
In 2014 bezat 1,4% van alle Nederlandse huishoudens een vermogen van € 1 miljoen of meer, exclusief de waarde van de eigen woning. In 2006 was dat nog 1,1%. Dat betekent een toename van bijna 23%.
Het gemiddelde vermogen van de miljonair was in 2014 € 3,2 miljoen: een stijging van ruim 14% sinds 2009, aldus het CBS. Opvallend genoeg bleef het gemiddelde vermogen van niet-miljonairs in Nederland in diezelfde periode gelijk: € 56.000.
vermogendnederland.vanlanschot.nl/#hoofdstuk1_1
-
- Full Member
- Contacteer:
Misschien heeft het afbrokkelende systeem van STAKs er iets mee te maken? Nederland is/was bij de laatste Europese landen waar men vennoten kan/kon verbergen door middel van een stichting (de stichting geeft certificaten uit voor de aandelen die het in beheer heeft, vergelijkbaar met aandelen aan toonder zonder stemrecht). Verbergen voor de fiscus lukt met deze spellekes niet meer (banken delen de namen van de 'eigenaars' verplicht met de fiscus in het land en deze op zijn beurt met het land waar de 'eigenaars' wonen).
aanvulling/edit: Het is niet verboden STAKs te gebruiken om certificaten mee uit te geven voor vijandelijke overnames en/of machtsbeperking mee in te dijken, wel om er belastingen mee te ontduiken.
aanvulling/edit: Het is niet verboden STAKs te gebruiken om certificaten mee uit te geven voor vijandelijke overnames en/of machtsbeperking mee in te dijken, wel om er belastingen mee te ontduiken.
Vandaag in de Standaard:
---- tekst verwijderd door webmaster die onder copyright bescherming valt, het is niet toegelaten teksten te kopieren van andere bronnen zonder toestemming ----
---- tekst verwijderd door webmaster die onder copyright bescherming valt, het is niet toegelaten teksten te kopieren van andere bronnen zonder toestemming ----
dat wordt wat scheefgetrokken door de rijke Hollanders die hier komen wonen, en zo geen vermogensbelasting moeten betalen.
Wie weet zijn er onder de spaargidsers wel 10% multimiljonairs
Wie weet zijn er onder de spaargidsers wel 10% multimiljonairs
ik doe wat ik wil 

Als je een lief hebt, ben je na een tijdje misschien terug miljonair af
( en daardoor misschien terug je lief kwijt, het leven kan soms ingewikkeld zijn )
( en daardoor misschien terug je lief kwijt, het leven kan soms ingewikkeld zijn )
Ik denk dat het vooral om de afgenomen vrijheden gaat.
"
“Wie beseft dat hij genoeg heeft,
is werkelijk rijk.”
(Wijsheden en citaten van LAO TSE, Chinese filosoof uit de 6e eeuw v.C.)
Momenteel nog steeds relevant, maar spijtig genoeg beseffen velen dit niet meer.
“Wie beseft dat hij genoeg heeft,
is werkelijk rijk.”
(Wijsheden en citaten van LAO TSE, Chinese filosoof uit de 6e eeuw v.C.)
Momenteel nog steeds relevant, maar spijtig genoeg beseffen velen dit niet meer.
Ik neem aan dat jij het dus niet "beseft".HDMK schreef:Is dat zo'n spreuk van 'de bond zonder naam' ?
De DruivelaarHDMK schreef:Is dat zo'n spreuk van 'de bond zonder naam' ?
-
- VIP member
- Contacteer:
'Een kinderhand is gauw gevuld.'
(Bredero, Amsterdam, 16 maart 1585 - aldaar, 23 augustus 1618)
Foei broertje !
(Bredero, Amsterdam, 16 maart 1585 - aldaar, 23 augustus 1618)
Foei broertje !
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 24 juni 2016, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, alletwee mis!J Lawieck schreef:De DruivelaarHDMK schreef:Is dat zo'n spreuk van 'de bond zonder naam' ?

Er staat nochtans bijgeschreven waar het vandaan komt; nml uit:
"Wijsheden en citaten van LAO TSE, Chinese filosoof uit de 6e eeuw v.C."
Wie het citaat van Lao Tse aandachtig leest, zal merken dat dit niet gaat over "genoeg hébben" maar wél over "het beséffen" !
(...maar ook dat "beseft" niet iedereen

-
- VIP member
- Contacteer:
Ben vlug conteintsj, een Falcon 2000EX, een verwenjacht (mét wijven) en paar Rolls Royce volstaan voor mij.
(Jeroen Piqueur, CEO van Optima).
(Jeroen Piqueur, CEO van Optima).