Variabel mobie dataverbruik (4GB)
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Variabel mobie dataverbruik (4GB)
Hallo,
ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om gedurende 2 -op elkaar volgende- maanden 10 à 12 GB (?) aan data te verbruiken op mijn smartphone terwijl dat voor de 10 overige maanden rond de 2 GB zal draaien.
Met het wegvallen van dvb-t lijkt me de goedkoopste manier om enkele voorjaarsklassiekers (vooral de finales) in het wielrennen te volgen op de smartphone via 4G. (sporza-app)
Een abo kost min. 22€/mnd bij Viking Mobile (10GB), 35€ bij Base (12Gb), Scarlet (6BG) 28€, 36,99€ voor 10 Gb bij Proximus, Orange 30€ voor 8 GB en bij Lyco heb je 10 GB voor 30€.
Probleem is dan wel dat je een gans jaar een (voor mij) hoge abo-kost betaalt gedurende het ganse jaar.
Of zijn er betere opties volgens jullie met bvb. een prepaidkaart van één van deze of/eventueel een combinatie van 2 SIM-kaarten. Eentje met een abo (van bvb. 2 GB/mnd) gecombineerd met een prepaidkaart (voor dan die 2 maanden)
Graag jullie visie daarop. Alvast bedankt.
ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om gedurende 2 -op elkaar volgende- maanden 10 à 12 GB (?) aan data te verbruiken op mijn smartphone terwijl dat voor de 10 overige maanden rond de 2 GB zal draaien.
Met het wegvallen van dvb-t lijkt me de goedkoopste manier om enkele voorjaarsklassiekers (vooral de finales) in het wielrennen te volgen op de smartphone via 4G. (sporza-app)
Een abo kost min. 22€/mnd bij Viking Mobile (10GB), 35€ bij Base (12Gb), Scarlet (6BG) 28€, 36,99€ voor 10 Gb bij Proximus, Orange 30€ voor 8 GB en bij Lyco heb je 10 GB voor 30€.
Probleem is dan wel dat je een gans jaar een (voor mij) hoge abo-kost betaalt gedurende het ganse jaar.
Of zijn er betere opties volgens jullie met bvb. een prepaidkaart van één van deze of/eventueel een combinatie van 2 SIM-kaarten. Eentje met een abo (van bvb. 2 GB/mnd) gecombineerd met een prepaidkaart (voor dan die 2 maanden)
Re: Variabel mobie dataverbruik (4GB)
Ik vind het geen makkelijke vraag.
Ik zou zelf een abonnement nemen voor de 2GB (met bellen en SMS incl) die je nodig hebt elke maand
en in de piekmaanden zou ik dat aanvullen met prepaidkaart(en).
Of als dat het beste uitkomt : twee prepaidkaarten.
Ik denk dat je met Tempo GIGA (van Orange) goed af bent voor de piekperiodes, inclusief Flash Giga Boost.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga
Je kan de simkaart uitnemen en er de andere in stoppen..
Je kan ook een draagbare hotspot aankopen voor niet te veel geld.
Ik zou zelf een abonnement nemen voor de 2GB (met bellen en SMS incl) die je nodig hebt elke maand
en in de piekmaanden zou ik dat aanvullen met prepaidkaart(en).
Of als dat het beste uitkomt : twee prepaidkaarten.
Ik denk dat je met Tempo GIGA (van Orange) goed af bent voor de piekperiodes, inclusief Flash Giga Boost.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga
Je kan de simkaart uitnemen en er de andere in stoppen..
Je kan ook een draagbare hotspot aankopen voor niet te veel geld.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom moet dit op de smartphone met 4G ? Ga een uurtje op café waar de wedstrijd op tv te zien is. Een paar consumpties, meer hoeft een namiddag wielrennen niet te kosten.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Variabel mobile dataverbruik (4G)
Dan kan ik even goed thuis blijven hé Natal, nog beter voor mijn ecologische voetafdruk ook.
Mijn idee ging -gezien de extreme verschillen- ook uit naar een 2de Sim-kaart te plaatsen. Eén dat het gewone dataverbruik opvangt en één (prepaid) die de extremen zou ondersteunen. Er is plaats voor een 2de Sim-kaart, ik vraag me enkel af hoe dat je aan geeft van welke kaart je data gaat verbruiken.
Terloops: het gaat om een Android-toestel.
Mijn idee ging -gezien de extreme verschillen- ook uit naar een 2de Sim-kaart te plaatsen. Eén dat het gewone dataverbruik opvangt en één (prepaid) die de extremen zou ondersteunen. Er is plaats voor een 2de Sim-kaart, ik vraag me enkel af hoe dat je aan geeft van welke kaart je data gaat verbruiken.
Terloops: het gaat om een Android-toestel.
Dat staat in je instelingen, bij simkaarten. Daar kan je instellen met welke kaart je altijd wil bellen, sms of data verbruiken. Dat is apart instelbaar. Kijk maar eens...
Ga je de gsm gebruiken als hotspot ? En op welk toestel kijken ?
Ga je de gsm gebruiken als hotspot ? En op welk toestel kijken ?
Als je vast abo hebt van bv. 2 GB, betaal je toch maar enkel een meerprijs per GB als je die maand meer verbruikt hebt dan die 2 GB.
Daar moet je toch niet echt iets anders voor in de plaats nemen, of ben ik mis????
Daar moet je toch niet echt iets anders voor in de plaats nemen, of ben ik mis????
De meerprijs van de extra GB kan veel hoger liggen.
Bv in sommige gevallen nog altijd 0,50 euro per MB.
Bij scarlet abonnement 0,05 euro per MB, of dik 50 euro per GB.
1 GB = 1024 MB
Daarom is het dan interessanter om 15 euro op een prepaid kaart te laden en bv 4 GB gratis te krijgen voor die herlading, nadien de 15 euro op te maken aan datapakketten.
Zeker als je 20 GB wil gebruiken...
Ook niet slecht :
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox
Bv in sommige gevallen nog altijd 0,50 euro per MB.
Bij scarlet abonnement 0,05 euro per MB, of dik 50 euro per GB.
1 GB = 1024 MB
Daarom is het dan interessanter om 15 euro op een prepaid kaart te laden en bv 4 GB gratis te krijgen voor die herlading, nadien de 15 euro op te maken aan datapakketten.
Zeker als je 20 GB wil gebruiken...
Ook niet slecht :
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
In eerste instantie was het idee om op de smartphone te kijken (6.4'-scherm)
Een optie is natuurlijk om die als hotspot te gebruiken (had zover nog niet gedacht: bedankt Haelewyn)
Met die Orange 'Flybox' dan zal je thuis via 4G moeten kijken denk ik, dat is niet de bedoeling.
Met wat verder te kijken wel de Love-Koala formule, of die 8GB dan een tijdelijke actie is is me onduidelijk. Extra data kan je bijladen (10€ voor 1 extra GB)
Een optie is natuurlijk om die als hotspot te gebruiken (had zover nog niet gedacht: bedankt Haelewyn)
Met die Orange 'Flybox' dan zal je thuis via 4G moeten kijken denk ik, dat is niet de bedoeling.
Met wat verder te kijken wel de Love-Koala formule, of die 8GB dan een tijdelijke actie is is me onduidelijk. Extra data kan je bijladen (10€ voor 1 extra GB)
Ik zie in de voorwaarden niet staan dat het thuis moet gebruikt worden. Gebruik buiten België wordt wel uitgesloten.
De meerprijs komt op 5 euro per 5 GB en 10 euro per 10 GB.
Vraag voor alle zekerheid of je het op meerdere adressen mag gebruiken maar het lijkt mij van wel. In de voorwaarden wordt het woord thuis geen enkele keer vermeld.
Love koala : niet tijdelijk, wel onderhevig aan wijzigingen. Die zijn meestal in je voordeel. De tendens gaat naar een opbod van altijd maar meer data. Niet minder. Maar dat is geen garantie.
10 euro per extra GB is wel nog altijd pokkeduur en goedkoper te bekomen met andere formules. In tempo giga kan je met een andere sim en 15 euro veel verder raken.
De meerprijs komt op 5 euro per 5 GB en 10 euro per 10 GB.
Vraag voor alle zekerheid of je het op meerdere adressen mag gebruiken maar het lijkt mij van wel. In de voorwaarden wordt het woord thuis geen enkele keer vermeld.
Love koala : niet tijdelijk, wel onderhevig aan wijzigingen. Die zijn meestal in je voordeel. De tendens gaat naar een opbod van altijd maar meer data. Niet minder. Maar dat is geen garantie.
10 euro per extra GB is wel nog altijd pokkeduur en goedkoper te bekomen met andere formules. In tempo giga kan je met een andere sim en 15 euro veel verder raken.
Als ge eens bij Mobile Vikings moest lezen wat er staat is uw probleem opgelost.PotjeVickx schreef: ↑25 januari 2019, 18:37 Hallo,
Dus deze maand bvb 2 gb , volgende maand 10 gb , maand erna 2 gb , maand erna 5 gb , maand erna 10 gb enz.
Ge zult dit wel zelf moeten wijzigen de dag voor abbo vervalt.
Als vb u start op 30/1 met 2 gb op 27/2 naar 10 gb abbo wijzigen.
De volgende maal wijzigen op 26/3 naar bvb 2 gb enz.
Toch niet zo moeilijk me dunkt.
Is dus een flexibel abbo per maand of vroeger (extra kost ) aan te passen.
Estate Guru believer.
Ik zag net dat ze bij MV nu zelfs formules hebben tot 20 GB voor 32 euro.
Als je van op voorhand weet dat er een dure maand met veel data aankomt : waarom niet.
Je zal dan soms wel ruim op voorhand moeten veranderen.
Bv : je zal, als je vervaldag op de 20ste januari (en altijd op de 20ste) valt en je zou erg veel kijken in februari, vanaf de 15de zeg maar, je tariefplan al moeten gewijzigd hebben voor 20 januari.
Als dat mogelijk is ben je op dezelfde manier ook goed af bij BASE voor 35 euro per maand, misschien ook wel een formule in combinatie met je TV en internetabonnement bij Telenet of Proximus of Scarlet.
Orange en alle anderen zullen ook wel iets hebben dat zo werkt..
Bij Scarlet kan je elke maand je formule veranderen, bij Base ook. Bij alle operatoren eigenlijk.
Ik heb in gedachten wel altijd afgerond naar 20 GB, gewoon vanuit het standpunt dat, als je denkt 100 gram hesp nodig te hebben, dat er altijd wel nog extra eters bijkomen of dat je meer eet omdat het smaakt.
Dat was even met wat beeldspraak uitgedrukt natuurlijk.
Het moeilijke aan de zaak is dat je altijd moet weten wat je in de komende maand + een paar dagen gaat verbruiken als je het op die manier doet.
Verder : goed idee Platin, als hij het om bovenstaande redenen ook zo kan inpassen in zijn verbruik.
Je moet wel altijd wat op reserve nemen want de kostprijs van 1 extra MB boven je bundel is 0,10 euro per MB.
100 euro per extra GB ... en dat is verschrikkelijk duur als je er wat GB's boven gaat.
Dus : neem liever een te hoge formule dan een te lage formule. Of hou je verbruik zeer goed bij en stop op tijd.
Als je van op voorhand weet dat er een dure maand met veel data aankomt : waarom niet.
Je zal dan soms wel ruim op voorhand moeten veranderen.
Bv : je zal, als je vervaldag op de 20ste januari (en altijd op de 20ste) valt en je zou erg veel kijken in februari, vanaf de 15de zeg maar, je tariefplan al moeten gewijzigd hebben voor 20 januari.
Als dat mogelijk is ben je op dezelfde manier ook goed af bij BASE voor 35 euro per maand, misschien ook wel een formule in combinatie met je TV en internetabonnement bij Telenet of Proximus of Scarlet.
Orange en alle anderen zullen ook wel iets hebben dat zo werkt..
Bij Scarlet kan je elke maand je formule veranderen, bij Base ook. Bij alle operatoren eigenlijk.
Ik heb in gedachten wel altijd afgerond naar 20 GB, gewoon vanuit het standpunt dat, als je denkt 100 gram hesp nodig te hebben, dat er altijd wel nog extra eters bijkomen of dat je meer eet omdat het smaakt.
Dat was even met wat beeldspraak uitgedrukt natuurlijk.
Het moeilijke aan de zaak is dat je altijd moet weten wat je in de komende maand + een paar dagen gaat verbruiken als je het op die manier doet.
Verder : goed idee Platin, als hij het om bovenstaande redenen ook zo kan inpassen in zijn verbruik.
Je moet wel altijd wat op reserve nemen want de kostprijs van 1 extra MB boven je bundel is 0,10 euro per MB.
100 euro per extra GB ... en dat is verschrikkelijk duur als je er wat GB's boven gaat.
Dus : neem liever een te hoge formule dan een te lage formule. Of hou je verbruik zeer goed bij en stop op tijd.
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
Jullie kunnen het ook moeilijk Maken zelle
Hoe het bij al de rest zit , weet ik niet
Maar bij prox is het zo ...
U neemt gewoon het abo dat u doorgaans nodig heeft
Op het moment dat u de hoge data nodig heeft
Belt u met prox klantendienst om het abo te wijzigen naar een hoger
Wanneer u het niet meer nodig heeft ,belt u terug om te verlagen
Het abo wordt pro rata aangerekend
Dus als u wijzigt op 20 feb , betaalt van 1 tot 20 het hoge abo
Vanaf 20 tot 30 het lagere abo
Simpel toch ....
Simpel toch ....
En om het dan nog simpeler te maken : heeft U bij Proximus al eens gekeken naar de prijzen van een mobiel data abonnement en wat U er maar voor terugkrijgt ?
Dat moet U zeker gauw eens doen...
Als U 10 GB voor 37 euro te doen vindt is het een optie.
Als onze goeie vriend Topic Starter er over gaat tot 12 GB kost het hem die maand 10 cent per MB extra.
2 x 1024 x 0,10 =204 euro extra !
Dus : kostprijs voor die maand wordt 241 euro.
Een veelgebruiker gebruikt eerder meer dan minder data. Dan wordt het nog meer.
Voila... Was dat simpel genoeg ?
Dat moet U zeker gauw eens doen...
Als U 10 GB voor 37 euro te doen vindt is het een optie.
Als onze goeie vriend Topic Starter er over gaat tot 12 GB kost het hem die maand 10 cent per MB extra.
2 x 1024 x 0,10 =204 euro extra !
Dus : kostprijs voor die maand wordt 241 euro.
Een veelgebruiker gebruikt eerder meer dan minder data. Dan wordt het nog meer.
Voila... Was dat simpel genoeg ?
De aandeel houders zijn u heel zeer dankbaar voor uw vertrouwen in de dievenbende.mickymouseke schreef: ↑2 februari 2019, 22:26 Jullie kunnen het ook moeilijk Maken zelle
Simpel toch ....
Dan nog wetende dat ik via 4G voor internet 20 € betaal voor 150 gb.
Dat data via 4 G op een smart phone een veelvoud kost.
Of zou het ene 4G iets anders zijn als het andere 4G.
Melk koe en promotie, reclame ten top.
Estate Guru believer.
De nieuwe abonnementen van mobile vikings kunnen aan de verwachtingen van topicstarter tegemoet komen. Er is veel meer data mogelijk nu.
Ook voor veelbellers : onbeperkt bellen voor 7 euro per maand.
Minimum aan data die je kan nemen : 1 GB voor 8 euro.
Onbeperkt sms altijd inbegrepen.
Voor mij zouden ze nog een optie 500 MB in plaats van 1 GB moeten invoeren. Dan zou het perfect zijn.
Normale prijs 15 euro per maand. Goedkoper dan 18 bij scarlet.
Met 5 viking punten per maand van Hello Bank zou het naar 10 euro per maand kunnen gaan voor minimum data en maximum bellen + sms.
Dan moet ik voortaan wel 10 verrichtingen per maand gaan doen met hello bank. Dat moet haalbaar zijn.
Ik wacht wel nog even af om over te stappen tot ze bij unleashed van hun technische problemen af zijn met het nieuwe platform. Ik verwacht er ook nogal wat bij de overgang naar Orange. Die is gepland voor maart voorlopig.
Ook voor veelbellers : onbeperkt bellen voor 7 euro per maand.
Minimum aan data die je kan nemen : 1 GB voor 8 euro.
Onbeperkt sms altijd inbegrepen.
Voor mij zouden ze nog een optie 500 MB in plaats van 1 GB moeten invoeren. Dan zou het perfect zijn.
Normale prijs 15 euro per maand. Goedkoper dan 18 bij scarlet.
Met 5 viking punten per maand van Hello Bank zou het naar 10 euro per maand kunnen gaan voor minimum data en maximum bellen + sms.
Dan moet ik voortaan wel 10 verrichtingen per maand gaan doen met hello bank. Dat moet haalbaar zijn.
Ik wacht wel nog even af om over te stappen tot ze bij unleashed van hun technische problemen af zijn met het nieuwe platform. Ik verwacht er ook nogal wat bij de overgang naar Orange. Die is gepland voor maart voorlopig.