Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Alles kaat koet met Belgie
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00453734" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallucinante cijfers
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00453734" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallucinante cijfers
Ja en we gaan door want het is nog niet gedaan. Ik hoop in alle eerlijkheid dat de mensen niet zoals in de Ford, Mittal hun werk verliezen want dan is het echt crisis.Yaris schreef:Je bent al over de 90.000.jempi25 schreef:Wil wel als starter van dit topic aan 100.000 bekijkers komen hé!
Deze morgen Min. Peeters op de radio Hij heeft bang dat Volvo dicht gaat met bijna 5000 werknemers " en in HLN
http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/ ... medium=RSS
En dit van de KBC
De KBC-studiedienst voorspelt dat de prijzen van het woningvastgoed in 2013 nominaal met 7 procent dalen.
Gecumuleerd met de daling die hoofdeconoom Johan Van Gompel voor de tweede helft van 2012 en ook nog voor 2014 voorspelt (tweemaal 2 procent), komt hij op een totale daling van 11 procent in 2012-2014.
Sterkere daling
Eerder voorspelde de HUB-docent dat de nominale prijzen van de woningen in 2012-2013 met 5 tot 6 procent zouden dalen. Maar nu denkt hij dat de crisis het vastgoed nog sterker zal treffen.
“Er was de voorbije maanden een lichte kredietverstrakking, de koopkracht daalde door besparingen van de overheid, de werkloosheid liep op en er was een reële rentestijging”, verklaart Van Gompel zijn pessimisme.
Groetjes
Jempi25
Hier nog leesvoer voor de beide partijen! De pessimisten zogezegd en de optimisten anderzijds.
De daling is volledig op naam te schrijven van het wegvallen van stimuleringsmaatregelen voor energiebesparende investeringen. Maar ook de onzekere sociaal-economische context en het lage consumentenvertrouwen spelen een rol.
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/aid1 ... ieten.aspx
Greetz
jempi25
De daling is volledig op naam te schrijven van het wegvallen van stimuleringsmaatregelen voor energiebesparende investeringen. Maar ook de onzekere sociaal-economische context en het lage consumentenvertrouwen spelen een rol.
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/aid1 ... ieten.aspx
Greetz
jempi25
jempi 25
Als je een jaar wacht met vastgoed te kopen, en rekent op een realistische daling van minimaal 5 %, doe je op een aankooppijs van 250.000 €, al 12.500 € zuiver winst. En een stijging van de rente is niet onmiddellijk in zicht.
Eén adder onder het gras, In 2014 verhuist de hyp. aftrek naar Vlaanderen, en, ik vertrouw politici voor geen haar.
Als je een jaar wacht met vastgoed te kopen, en rekent op een realistische daling van minimaal 5 %, doe je op een aankooppijs van 250.000 €, al 12.500 € zuiver winst. En een stijging van de rente is niet onmiddellijk in zicht.
Eén adder onder het gras, In 2014 verhuist de hyp. aftrek naar Vlaanderen, en, ik vertrouw politici voor geen haar.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Maar je gaat dan wel 'n jaar langer huurgeld moeten betalen, als je hypotheek afbetaald is ben je tevens een jaar ouder dan wanneer je nu koopt en mogelijk zitten je kids op de unief terwijl je dan nog moet afbetalen op je woning.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Of hoe de crisis toeslaat in de vastgoedmarkt..Kleinste huis van Brussel verkocht voor 215.000 euro
Het kleinste huis van Brussel is vandaag openbaar verkocht. De interesse was groot en het 17de-eeuwse huisje op de Kaasmarkt verwisselde uiteindelijk van eigenaar voor 215.000 euro. De nieuwe eigenaar wil er nu een handelszaak in openen. Dat meldt brusselnieuws.be.
Op dit moment is het huis wel nog in slechte staat, dus eerst moet het grondig gerenoveerd worden.
Het huisje staat op de Kaasmarkt, ook wel bekend als de Pitastraat. Het is slechts 2,75 meter breed. De vorige eigenaar moest het huis gedwongen verkopen. Zijn zoon wou het nog overnemen, maar kon niet bewijzen dat hij de financiële middelen had.
http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/artic ... euro.dhtml
Steeds meer Vlamingen kopen huizen in Zeeland
-meer huis voor minder geld blijft de grootste drijfveer voor de kopers
-gemiddeld 40.000 euro goedkoper en in betere staat dan in België
-de notaris- en registratiekosten liggen in Nederland gemiddeld zo'n 75% lager dan in België
Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... eren.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-meer huis voor minder geld blijft de grootste drijfveer voor de kopers
-gemiddeld 40.000 euro goedkoper en in betere staat dan in België
-de notaris- en registratiekosten liggen in Nederland gemiddeld zo'n 75% lager dan in België
Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... eren.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Kon mij niet houden, eens pro-forma op zoek geweest naar 'n huis in Terneuzen. Méér huis voor dezelfde prijs.
Huisje, zullen ze wel bedoelen vrees ik. De "huizen" die daar te koop staan hebben een bewoonbare oppervlakte van 100-120m² (= de oppervlakte van een appartement in Bel) en in de slaapkamers kan met moeite een kleerkast staan.
Moet je die kinderkamer zien jongens, plaats voor 2...
Misschien passen de kinderen wel in 'n grote lade.
Een piepklein huisje zonder garage, lage prijs maar ook héél, héél weinig huis.
Als je met je rug tegen de muur staat kan je nog net de kastdeuren opentrekken. Vandaar dat de Nederlanders bijna allemaal lang en smal zijn.
Huisje, zullen ze wel bedoelen vrees ik. De "huizen" die daar te koop staan hebben een bewoonbare oppervlakte van 100-120m² (= de oppervlakte van een appartement in Bel) en in de slaapkamers kan met moeite een kleerkast staan.
Moet je die kinderkamer zien jongens, plaats voor 2...
Als je met je rug tegen de muur staat kan je nog net de kastdeuren opentrekken. Vandaar dat de Nederlanders bijna allemaal lang en smal zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
??
Beste, als ik de nieuwbouw appartementen in Limburg bekijk dan kom ik rond de 90 m². 2 slaapkamers waarvan 1 met moeite een babybedje in kan en de 2 de zelfs geen hangkast? En voor een 3 slaapkamer betaal je dan veel veel geld ik schat rond de 280 a 300.000 € zonder staanplaats en kelder.Spruitekop schreef: Huisjes, die daar te koop staan hebben een bewoonbare oppervlakte van 100-120m² (= de oppervlakte van een appartement in Bel) en in de slaapkamers kan met moeite een kleerkast staan.
greetz
jempi25
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Mjah Terneuzen...
Zeeland is voor de Nederlanders beetje uit de haak he,Beetje hun westhoek, ver weg en moeilijker bereikbaar.
Zeeland is voor de Nederlanders beetje uit de haak he,Beetje hun westhoek, ver weg en moeilijker bereikbaar.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Maar heb je ook de foto's bekeken Jempi25? D'er staan slaapkamers bij (=bewoonbare oppervlakte) waar je als volwassene niet eens kan rechtstaan, tenzij in het midden van de kamer. Je kan een kamer quasi oneindig opdelen zodat je meer kamers krijgt hoor maar ze moeten dan wel bruikbaar zijn. Als je de huizenprijzen in Terneuzen bekijkt voor huizen naar Belgische normen kom je ook aan Belgische prijzen. (wel geen grootstad-prijzen, maar dat is Terneuzen ook niet)jempi25 schreef:Beste, als ik de nieuwbouw appartementen in Limburg bekijk dan kom ik rond de 90 m². 2 slaapkamers waarvan 1 met moeite een babybedje in kan en de 2 de zelfs geen hangkast? En voor een 3 slaapkamer betaal je dan veel veel geld ik schat rond de 280 a 300.000 € zonder staanplaats en kelder.Spruitekop schreef: Huisjes, die daar te koop staan hebben een bewoonbare oppervlakte van 100-120m² (= de oppervlakte van een appartement in Bel) en in de slaapkamers kan met moeite een kleerkast staan.
greetz
jempi25
En dan werk zoeken in de streek
Spruitekop schreef:Kon mij niet houden, eens pro-forma op zoek geweest naar 'n huis in Terneuzen. Méér huis voor dezelfde prijs.![]()
Moet je die kinderkamer zien jongens, plaats voor 2...Misschien passen de kinderen wel in 'n grote lade.
![]()
Waarom gaan in Nederland en de UK de ramen naar buiten open ? Simpel, om plaats te winnen binnen. Waarom heeft 40 % van de Nederlanders een caravan, de caravan, een stacaravan is dikwijls groter dan hun huisje. Voordeel, Nederland heeft nog veel groen en open ruimte, in tegenstelling tot bij ons
in het lager hadden ze mij wijsgemaakt dat die ramen naar buiten opengaan omdat zo de wind de ramen niet kan openduwen.
groot nadeel met ramen die naar buiten opengaan is dat als je ze wilt kuisen, je een ladder nodig hebt (toch ramen op een verdiep
groot nadeel met ramen die naar buiten opengaan is dat als je ze wilt kuisen, je een ladder nodig hebt (toch ramen op een verdiep