Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
@jonasc
En de maandelijkse kosten? Wie gaat die betalen en hoeveel bedragen die, en hoeveel bedragen de bijdrages elk jaar voor reserve fonds?
Ik heb 3 jaren gezocht naar een appartement in onze streek en steeds als ik vragen begon te stellen aan de makelaars over deze uitgaven dan antwoorden ze mij niet meer!
Ze moeten volgens mij kopers hebben die blindelings kopen zonder vragen te stellen.
greetz
jempi25
Als je deze gekocht hebt aan die prijs en geen grote uitgaven in de toekomst meer hebt OKIk heb een appartement gekocht dat 6 maanden aan 124.000 geprijsd stond (dit was wel te hoog m.i.), daarna afgeprijsd naar 105.000 en ik heb het uiteindelijk voor 100.000 gekocht. Nog steeds veel geld voor een jonge koper alleen.
En de maandelijkse kosten? Wie gaat die betalen en hoeveel bedragen die, en hoeveel bedragen de bijdrages elk jaar voor reserve fonds?
Ik heb 3 jaren gezocht naar een appartement in onze streek en steeds als ik vragen begon te stellen aan de makelaars over deze uitgaven dan antwoorden ze mij niet meer!
Ze moeten volgens mij kopers hebben die blindelings kopen zonder vragen te stellen.
greetz
jempi25
@jempi25
Normaal moeten ze u daar kunnen op antwoorden of ze kunnen niet verkopen, een appartement valt onder de wet van
mede-eigendom en dus moeten bij de compromis zowel basisakte, reglement, financiële staat en beslissingen van de laatste algemene vergadering aanwezig zijn.
Normaal moeten ze u daar kunnen op antwoorden of ze kunnen niet verkopen, een appartement valt onder de wet van
mede-eigendom en dus moeten bij de compromis zowel basisakte, reglement, financiële staat en beslissingen van de laatste algemene vergadering aanwezig zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het Ford-effect is in Limburg blijkbaar uitgewerkt, de Limburgse vastgoedprijzen zijn aan een inhaalbeweging bezig.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Gent verhoogt taks op onbebouwde gronden
En niet zo een klein beetje...
http://www.immoproxio.be/nl/nieuws/gent ... den/22125/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zogezegd om de gronden op de markt te krijgen, maar de waarheid is omdat de stad geld nodig heeft omdat de kassen leeg zijn.
En niet zo een klein beetje...
http://www.immoproxio.be/nl/nieuws/gent ... den/22125/" onclick="window.open(this.href);return false;
Per vierkante meter wordt voortaan niet 0,25 maar 1 euro belasting geheven en dat tarief loopt jaarlijks op om na negen jaar geplafonneerd te worden op 1,75 euro per vierkante meter. Het minimumtarief wordt verdubbeld tot 250 euro en dat minimumtarief wordt na negen jaar geplafonneerd op 437 euro. Ook enkele vroegere vrijstellingen veranderen of verdwijnen.
Zogezegd om de gronden op de markt te krijgen, maar de waarheid is omdat de stad geld nodig heeft omdat de kassen leeg zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat hebben ze bij ons ook gedaan jàààren geleden.
Gevolg: 2 jaar nadien een overaanbod aan appartementen en stabiliserende prijzen van appartementen. Dat effect heeft welgeteld een jaar of 2 geduurd en het spel was weer vertrokken. Bouwgrond is daar nu nog schaarser geworden en wie gekozen heeft om te betalen zal waarschijnlijk véél meer dan een paar €/m² en per jaar winst gedaan hebben.
Dat zijn maatregelen die geld in de gemeente- of stadskas doen komen met maar eigenlijk een win-win-operatie is.
Gevolg: 2 jaar nadien een overaanbod aan appartementen en stabiliserende prijzen van appartementen. Dat effect heeft welgeteld een jaar of 2 geduurd en het spel was weer vertrokken. Bouwgrond is daar nu nog schaarser geworden en wie gekozen heeft om te betalen zal waarschijnlijk véél meer dan een paar €/m² en per jaar winst gedaan hebben.

Dat zijn maatregelen die geld in de gemeente- of stadskas doen komen met maar eigenlijk een win-win-operatie is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Een vraagje !
Er zijn geruchten, dat tegen einde van het jaar, na de verkiezingen, maar dat zal toeval zijn, het KI zou afgeschaft worden voor verhuurders. Maar, de huurinkomsten zouden, ter compensatie, als inkomen op de jaarlijkse belastingbrief moeten ingevuld worden. Nog ter compensatie zouden kosten 100 % kunnen afgetrokken worden, bedoeld, verbeteringswerken aan het huis.
Wie gaat, als dit waarheid word, nog investeren in vastgoed om te verhuren ? Gevolg te vrezen, wie gaat nog een huis/appartement willen kopen als opbrengsteigendom ?
Sommige 'lepe vossen' nemen het zekere voor het onzekere, en verkopen nu, nu het vastgoed op een historische hoogte noteert.
Hadden we maar een glazen bol. Heeft iemand nog van deze geruchten gehoord ?
Er zijn geruchten, dat tegen einde van het jaar, na de verkiezingen, maar dat zal toeval zijn, het KI zou afgeschaft worden voor verhuurders. Maar, de huurinkomsten zouden, ter compensatie, als inkomen op de jaarlijkse belastingbrief moeten ingevuld worden. Nog ter compensatie zouden kosten 100 % kunnen afgetrokken worden, bedoeld, verbeteringswerken aan het huis.
Wie gaat, als dit waarheid word, nog investeren in vastgoed om te verhuren ? Gevolg te vrezen, wie gaat nog een huis/appartement willen kopen als opbrengsteigendom ?
Sommige 'lepe vossen' nemen het zekere voor het onzekere, en verkopen nu, nu het vastgoed op een historische hoogte noteert.
Hadden we maar een glazen bol. Heeft iemand nog van deze geruchten gehoord ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan zullen d'er nogal wat "koten" opgekocht worden om te renoveren.patrick1 schreef:...Nog ter compensatie zouden kosten 100 % kunnen afgetrokken worden, bedoeld, verbeteringswerken aan het huis.
Van het verhaal heb ik nog niets opgevangen.
Er zal wel een maximum bedrag zijn per jaar, anders kocht ik oude koten, streek jaarlijks de belastingwinst op, en verkocht. Te vrezen is ook, dat je xx jaren eigenaar moet blijven, of je zal het belastingvoordeel moeten terugstorten.
Voordeel voor de Staat is, dat iedereen een factuur voor alles zal willen, en er niets meer onder tafel zal betaald worden, immers, je zal alles fiscaal kunnen inbrengen.
Afwachten, wat het word, het zijn maar geruchten.
Voordeel voor de Staat is, dat iedereen een factuur voor alles zal willen, en er niets meer onder tafel zal betaald worden, immers, je zal alles fiscaal kunnen inbrengen.
Afwachten, wat het word, het zijn maar geruchten.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zelfde principe dus als verhuren aan een belastingsplichtige (onderneming die de huur zelf in onkosten kan brengen)?
Dan zie ik de huurprijzen gevoelig stijgen, en daar zullen ze eerst iets moeten op vinden.
Ik weet dat de stem vd kiezer al la,g niet meer telt, maar laten we toch eerst de verkiezigen afwachten.
Dan zie ik de huurprijzen gevoelig stijgen, en daar zullen ze eerst iets moeten op vinden.
Ik weet dat de stem vd kiezer al la,g niet meer telt, maar laten we toch eerst de verkiezigen afwachten.
Op termijn moet het sowieso die richting uitgaan (belasting op huur ipv op KI). Maar omdat de reële geïnde huurinkomsten in bijna alle gevallen veel hoger zijn dan het geïndexeerd KI + 40% (de belastbare basis vandaag), zullen die inkomsten volgens mij aan een minder hoog tarief belast worden. Anders zullen de belastingen voor zegge 90% van de verhuurders minimum verdubbelen, vaak zelfs x3 of x4.
Dat kan men toch niet zomaar doen? De staat zou 'zomaar' tonnen meer belastinginkomsten hebben.
Dat kan men toch niet zomaar doen? De staat zou 'zomaar' tonnen meer belastinginkomsten hebben.
Is dit niet de bedoeling?jonas.c schreef:... De staat zou 'zomaar' tonnen meer belastinginkomsten hebben.
oa de vakbonden zeggen toch dat de rijken (niet werkenden ) moeten betalen hejonas.c schreef:Op termijn moet het sowieso die richting uitgaan (belasting op huur ipv op KI). Maar omdat de reële geïnde huurinkomsten in bijna alle gevallen veel hoger zijn dan het geïndexeerd KI + 40% (de belastbare basis vandaag), zullen die inkomsten volgens mij aan een minder hoog tarief belast worden. Anders zullen de belastingen voor zegge 90% van de verhuurders minimum verdubbelen, vaak zelfs x3 of x4.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Men kan dat wel zomaar doen. Het grote probleem is dat wanneer ze te hard gaan belasten er een pak verhuurders hun opbrengsteigendommen van de hand gaan doen. Dat zal resulteren in dalende vastgoedprijzen maar ook in een véél lager aanbod huurwoningen. Wie een opbrengsteigendom heeft waar hij/zij een lage huuropbrengst van heeft zal die van de hand doen want nét die woningen gaan minder rendabel zijn. En dat gaan hoogst waarschijnlijk de sociaal zwakkeren zijn die daar slachtoffer gaan van zijn.jonas.c schreef:... Anders zullen de belastingen voor zegge 90% van de verhuurders minimum verdubbelen, vaak zelfs x3 of x4.
Dat kan men toch niet zomaar doen?
De Staat is niet dom. Vroeger kocht ik oudere huizen, renoveerde deze zelf, en verkocht of verhuurde deze. Wanneer je, misschien, in de toekomst, renovatiewerken als kosten in je belastingaangifte kan inbrengen, betekend dit het einde van het zelf te doen, of werken onder de tafel te laten uitvoeren. De Staat int overal minimaal 6 % BTW, en de stielmannen wacht hopen 'wit' werk.
Als je huizen koopt/renoveert, en korte tijd nadien deze verkoopt, en dit meermaals doet binnen een bepaalde tijdsspanne, moet je oppassen dat dit niet aanzien wordt als een economische aktiviteit, en je je zult moeten aansluiten bij een sociale kas voor zelfstandigen,en je meerwaarde op de verkoop belast wordt.