Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vastgoed
Ik was wel m'n bron vergeten vermelden... sorry. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
25 mei datum der waarheid.JanusBananus schreef:Sinds vandaag ook nog eens de mening van Geert Noels, toch niet de minste, met als titel "Vastgoed drijft op fiscale zeepbel". Maar kaaiman en susu zullen wel slimmer zijn. Geert Noels heeft het namelijk op één punt toch al grandioos mis: "Het fiscale voordeel wordt dus vertaald in een hogere prijs. Die hogere huizenprijzen zijn wel gunstig voor de verkopers, de makelaars en de verstrekkers van de hypothecaire leningen, naast ook afgeleide positieve effecten voor verhuurders. Als je wat tijd neemt om dat uit te leggen begrijpt iedereen dat wel, maar het is op het eerste gezicht tegenintuïtief."
http://www.tijd.be/dossier/mobiliteit/V ... 7-2336.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopen dat ze van de fiscale voordelen afblijven of ik denk dat er huizen gaan sneuvelen.
Nieuwbouw zowel als reeds bestaande huizen waar koppels al véél voor afbetalen! dwz als je bv 2000 € ( ca 166 € per maand ) nu werkelijk aftrek voordeel heb, en ze dat zouden gaan verminderen (overdracht naar Vlaams Niveau) dan weet je het wel. Want minder terugkrijgen is minder in het schuifje om uit te geven, en je moet meer van je loon vrijhouden voor de afbetalingen.
greetz
jempi25
-
- Hero Member
- Contacteer:
Best dat ze het geleidelijk afbouwen. De conclusie is toch duidelijk dat de woonbonus de prijzen kunstmatig opdrijven, compleet zijn officiële doel om de prijzen betaalbaar te houden mist en een hele dure grap blijkt. Heb je oa de factcheck van de vrt niet gelezen en/of niet nagedacht?
Die ga ik eens gaan bekijken!
Heb al wel een aantal fact checks gezien en vind die over het algemeen zeer interessant
Partijen toveren graag met cijfers en het is soms wel goed om dan wat meer duiding en iets objectievere cijfers te zien.
Heb al wel een aantal fact checks gezien en vind die over het algemeen zeer interessant

Partijen toveren graag met cijfers en het is soms wel goed om dan wat meer duiding en iets objectievere cijfers te zien.
En zeg niet dat ze het niet kunnen doen.25 mei datum der waarheid.
Hopen dat ze van de fiscale voordelen afblijven of ik denk dat er huizen gaan sneuvelen.
Politiekers zijn 1 pot nat!
Beloven voordien en nadien pakken.
Hoe is het gegaan met onze voorheffing > 15 % > 21 % > 25 %
Dus!
Of Kris Peeters moet beloftes doen omdat zijn partij het niet goed doet in de peilingen, en stemmen proberen te ronselen!
En dan nog, zoals ik hierboven reeds aanhaalde.
Greetz
jempi25
Janus, nog 8 maand te gaan, wat denk je voor de komende 8 maand?JanusBananus schreef:Ik zou denken 10% reeel in de loop van de komende 2 jaar en zie een verbetering mogelijk vanaf 2015 (afhankelijk van hoe de economische groei verder evolueert).Jeffer schreef:@JanusBananus,
goei argumenten (buiten dat vastgoed dat langer te koop staat, in mijn regio precies weinig van te merken, maar das natuurlijk anecdotisch). Enige voorspelling over hoeveel en over welke termijn?
....
(Ik denk dat er geen hervorming van de woonbonus in VL komt die ingaat voor inkomstenjaar 2016)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toen was het scenario nog dat de woonbonus vanaf 2014 door de deelstaten diende te worden ingevuld, hetgeen intussen is verlegd naar 2015. Voor de komende 8 maand verwacht ik dat er duidelijkheid zal komen inzake de fiscale behandeling van het vastgoed. Gaat dit effectief in vanaf 1/1/2015 en blijkt het veel minder gunstig dan de huidige regeling verwacht ik naar het einde van het jaar een stijging van het aantal transacties en de prijs ten gevolge van kopers die hun aankoop vervroegen en een daling van het aantal transacties en de nominale prijs vanaf begin 2015. Indien de hervorming wordt uitgesteld of de regeringsvorming blijft aanslepen of ... zal alles nog even rustig blijven verder kabbelen.
Mijn meest waarschijnlijke scenario is dat de hervorming van de woonbonus deel uitmaakt van het regeerakkoord, en dat echte wijzigingen tov de huidige situatie doorgeschoven worden naar het eind van de legislatuur om uiteindelijk ten vroegste in werking te treden bij een volgende regering (binnen 6 jaar dus). Geld zal wel gevonden worden.
Al meer dan een jaar wordt geopperd dat fiscale onzekerheid kan wegen op de vastgoedtransacties, maar hier is nog niet veel van te merken geweest.
Al meer dan een jaar wordt geopperd dat fiscale onzekerheid kan wegen op de vastgoedtransacties, maar hier is nog niet veel van te merken geweest.
Je moet eens kijken naar de uitslag van de poll.
In juli 2012 had de helft het mis dat de prijzen gingen dalen of crashen.
Ronnie, het kan wel zijn wat je schrijft. Ik verwacht dat men de woonbonus zal behouden maar misschien zal terugbrengen naar een 30 / 40 / 45 % belastingteruggave. (dus niet de marginale aanslagvoet)
Woonbonus volledig stopzetten zal een sociaal bloedbad worden waarvan enkele degene die op een berg cash geld zitten van zullen profiteren.
In juli 2012 had de helft het mis dat de prijzen gingen dalen of crashen.
Ronnie, het kan wel zijn wat je schrijft. Ik verwacht dat men de woonbonus zal behouden maar misschien zal terugbrengen naar een 30 / 40 / 45 % belastingteruggave. (dus niet de marginale aanslagvoet)
Woonbonus volledig stopzetten zal een sociaal bloedbad worden waarvan enkele degene die op een berg cash geld zitten van zullen profiteren.
-
- VIP member
- Contacteer:
Geen aftrek meer voor 2e, 3e,... Woning. (via LT)
Aftrek % volgens inkomen.
Aftrek % volgens inkomen.
Aftrek % volgens inkomen is het huidige systeem.
Grootverdieners hebben meer voordeel.
Iedereen 40% terugbetaling is iedereen gelijk.
Grootverdieners hebben meer voordeel.
Iedereen 40% terugbetaling is iedereen gelijk.
-
- Sr. Member
Grootverdieners hebben een groter voordeel met de woonbonus,...in relatieve termen. Zij hebben een hogere marginale aanslagvoet, en dus ook een hogere effectieve aanslagvoet. Wanneer twee gezinnen, één met een gemiddeld inkomen, een ander met een sterk bovengemiddeld inkomen, beiden maximale aftrek hanteren, zal (los van andere aftrekken) het best verdienende gezin sowieso nog steeds een hogere aanslagvoet hebben. Het voordeel is dus relatief. Nu is er dus een logisch systeem: aftrek in verhouding tot de belastbare massa.
Misschien beter heel die woonbonus afschaffen. Het drijft de vastgoedprijzen de hoogte in en is voorbijgestreefd. Men zou beter de lasten op arbeid verlagen. Zo zou vastgoed pas echt terug betaalbaar worden voor de jonge generatie.
Misschien beter heel die woonbonus afschaffen. Het drijft de vastgoedprijzen de hoogte in en is voorbijgestreefd. Men zou beter de lasten op arbeid verlagen. Zo zou vastgoed pas echt terug betaalbaar worden voor de jonge generatie.
'United in diversity' - E.U.
-
- VIP member
- Contacteer:
excuses, ik zat al met de nieuwe regeling vanaf 2015:
Voor leningen gesloten vanaf 1 januari 2015 wordt de huidige belastingaftrek omgevormd naar een belastingvermindering tegen een vast tarief van 45%. Er wordt dus niet langer gewerkt met de marginale aanslagvoet. Dat systeem kan eventueel door de deelstaten worden aangepast. Hoe dit er concreet zal uitzien is op dit ogenblik onduidelijk
Dit is een eerste stap waarschijnlijk om dan dat tarief 'bij te stellen'
Dit is een eerste stap waarschijnlijk om dan dat tarief 'bij te stellen'

Even opentrekken naar studentenstudio's
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... tudio%253F" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... tudio%253F" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
Ze gaan ervan uit dat diezelfde studio nog steeds 90 000 euro kost na 6 jaar?