Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 45 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

allalin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer allalin
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed stijgt steeds ???

• Citeer

Bericht door allalin » 12 april 2012, 12:37

Regio is wel redelijk bepalend voor de prijs. Ik wil niet te ver van Brussel uitwijken aangezien ik daar normaal de komende 10 jaar nog werk en met de stijgende brandstofprijzen....
T is kwestie van tijd pakken. Heb de indruk dat de woningen langer blijven staan en er af en toe prijsdalingen komen. Geduld is een schone deugd. We wonen goedkoop nu dus hebben tijd.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 12 april 2012, 14:00

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... baar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 12 april 2012, 14:25

Davy V schreef:http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... baar.dhtml

Na Spanje, Portugal, Ierland, UK, enz. is Nederland het zoveelste Europese land waar de huizenmarkt instort, en niet een klein beetje, maar drastisch en catastrofaal !

Maar, volgens de Immo sector zal dit uiteraard in ons land niet gebeuren, we leven immers op een Europees eiland ha, ha.

Toen ik klein was geloofde ik nog in sprookjes, maar die tijd is voorbij.

Ik noteer al jaren de immo prijzen aan onze Vlaamse kust. Ik heb cash geld en veel geduld, mijn vader, een wijs man, leerde mij het volgende:

- Koop paaseitjes na Pasen, dan moet niemand ze nog hebben !
- Koop kerstversiering na nieuwjaar, als niemand het nog nodig heeft !

Snap je !

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 12 april 2012, 15:08

Toch een kanttekening: vastgoedmarkt is nog steeds een zeer lokaal gebeuren. In al die landen die je net opnoemt, zijn er ook verschillende factoren die de markt doen crashen.

In de US woedt er ook een hele stevige vastgoedcrisis. Als je echter denkt dat je nu in Manhatten afgeprijste panden kan kopen, ben je wel goed mis. Die hebben niks geleden onder die crisis.

Ben wel met je eens dat (voor in vastgoed te investeren) je beter zit op je cash.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 12 april 2012, 16:22

@ jeffer

Denk je nu echt als in Nederland, Spanje, Portugal, Ierland, uk, de vastgoedmarrkt in elkaar stuikt, dat wij gaan ontsnappen ?

Er zijn enkele regionale verschillen, akkoord, maar dit zijn slechts kanttekeningen in de marge ! De prijsdalingen waren wel groot, tot 75 % in sommige landen en gebieden.

Vanzelfsprekend zal de immo sector niet roepen dat dit ook bij ons zal/kan gebeuren, om evidente redenen, niet zonder eigenbelang.

Ken je de gelijkenis tussen de immo sector en de beurs ?

De meeste mensen verkopen op de beurs als deze laag staat, en kopen, als de beurs weer hoog staat ! Wat uiteraard niet slim is.

Voor de immo sector idem, ze kopen als de prijzen hoog staan ! Wat uiteraard weer niet slim is.

Ik koop op de beurs als (niemand) nog aandelen wil/durft kopen, voor vastgoed heb ik geduld, net als de beurs vroeg of laat crasht, bomen groeien niet tot in de hemel, crasht vroeg of laat de immo sector, en dan, mijn waarde, moet je toeslaan, niet vroeger !

epic
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer epic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door epic » 12 april 2012, 16:25

Voor wie nog denkt dat Belgie zal ontsnappen aan een vastgoedcrisis.
Bouwsector smeekt om hervormingen;
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 875062.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 12 april 2012, 16:39

Nog een teken aan de vastgoed wand: In maart werden er 23 % minder hypotecaire leningen verstrekt tegenover een jaar geleden.

Moet er nog zand zijn !

Luc B.
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Luc B. » 12 april 2012, 16:59

@ spruitekop: Ik vind je reactie en kritiek op mijzelf (luc B.) en Patrick1 totaal overdreven.
Hoe kun jij nu in godsnaam weten in welke situatie onze kinderen zitten.
Voor de mijne kan ik stellen dat ze NIET willen starten met 2 dikke BMW's voor de deur en liefst zo veel mogelijk kunnen sparen om na enkele jaren toch ergens te komen.
Mijn twee kinderen hebben het geluk een beetje kennis te hebben en zitten beide op de unief: mijn dochter doctoreert en mijn zoon zit in zijn tweede jaar van 5. Ok dat ze later op de arbeidsmarkt zullen komen, doch zelf heb ik ook unief mogen doen, en heb nooit onder de 5 à 6000 euro bruto per maand gewerkt, met firmawagen. Waar mijn kinderen komen zie ik wel, doch dat ze ergens een inhaalbeweging gaan doen op iemand die van zijn 14de werkt (met alle respect) ben ik héél zeker van.
Zelfs in die omstandigheden zou een woning kopen aan de huidige prijzen verdomd moeilijk zijn....

Ik weet niet wat je (als tof lid en lid met kennis hier) deze reactie deed schrijven, doch ik neem je die voor altijd kwalijk. Sorry.
Hopelijk lees je deze reactie en reageer je er ook op... of hopelijk wordt je er van collega's op gewezen....

allalin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer allalin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door allalin » 12 april 2012, 17:44

@luc. Nagel op de kop.
Er wordt nogal snel vanuit gegaan dat al de jeugd alles wil en ineens.
Als ik voor mijzelf, mijn zus en de meeste van mijn vrienden spreek kan ik zeggen dat dat niet zo is.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Luc B.
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Luc B. » 12 april 2012, 18:01

Dank je, dat was eens een eerste reactie van een jongere....
Spruitekop, begin nu niet dat wij alle zaken zoals pc, i-phone, i-pad en dergelijke niet nodig hadden... die waren er gewoonweg vroeger niet. Ik kreeg in mijn eerste jaar burg. ir. Fortran computertaal en had nog nooit een pc gezien in 1977.

Het leven is op vandaag gewoon duurder geworden, en de voornoemde zaken zijn geen luxe artikelen meer... Zonet is mijn dochter thuisgekomen van 2 intervieuws, ééntje in Brussel, ééntje in Gent... zonder wagen, GPS en i-phone met Gps geraak je nooit ter plaatse, er wordt dus ook veel meer vereist van de jonge mensen, hou daar aub ook rekening mee. (en laat mij niet over het openbaar vervoer beginnen)

Waar ik je WEL zou kunnen in volgen is: Lenen voor een huwelijksfeest, lenen voor een wagen van duitse makelij met meer dan 250 pk, lenen voor een stevig reisje enz...

Nog een NB: Ik ben een enige zoon, reeds 26j gehuwd en kreeg voor mijn trouwfeest niks van mijn ouders... heb er één jaar voor gewerkt en dan half/half betaald om toch een trouwfeest te kunnen geven (300 man). Ik stond erop dat niemand zijn mooie kledij moest aantrekken voor een receptie, dus geen receptie doch feest voor iedereen.
Nu zou ik mijn kids aanraden NIET meer te huwen... zo'n feestje kost blijkbaar (volgens vrienden) vlug 25 à 30.000 euro. Daar heb je twee kleine gezinswagens voor... als ma en pa niet "duwen" zoals bij mij het geval was.

Coike

• Citeer

Bericht door Coike » 12 april 2012, 18:11

Lanius schreef:Dat jonge gezinnen moeilijk een huis kunnen kopen kan ik geloven.
Maar als ik hieronder dan lees van prijzen als 350.000 euro... Moet dat dan meteen zo een huis zijn? Je kan perfect leefbare huizen kopen voor prijzen tussen 200.000 - 250.000 euro. Beetje zoeken, misschien niet 100% de droomvilla die je voor ogen hebt.
Ik heb vorig jaar mijn huis verkocht voor 186.000 euro .Huis gebouwd in 1960 . 4 slaapkamers en ongeveer 10 are grond .Instapklaar . Een jong koppel met een kindje hebben het gekocht .Ze konden er zo in gaan wonen . Maar later gaan ze wel veranderingen aanbrengen . Ze gingen bijvoorbeeld de achterbouw met stallingen afbreken , een nieuwe keuken zetten , de badkamer vernieuwen . Maar dat kunnen ze rustig beetje bij beetje allemaal doen ....als ze weer een beetje geld gespaard hebben . En ze doen dit allemaal met 1 inkomen . Ze hebben bijvoorbeeld geen tv ....ze leven verstandig met hun budget .Doen geen gekke dingen en zijn toch zichtbaar gelukkig samen ;)

Coike

• Citeer

Bericht door Coike » 12 april 2012, 18:26

Luc B. schreef:
Het leven is op vandaag gewoon duurder geworden, en de voornoemde zaken zijn geen luxe artikelen meer... Zonet is mijn dochter thuisgekomen van 2 intervieuws, ééntje in Brussel, ééntje in Gent... zonder wagen, GPS en i-phone met Gps geraak je nooit ter plaatse, er wordt dus ook veel meer vereist van de jonge mensen, hou daar aub ook rekening mee. (en laat mij niet over het openbaar vervoer beginnen)
Dat is dus niet waar . Je geraakt er ook zonder GPS .Ik ben vele jaren in mijn vrije tijd met een trekker-opligger naar Duitsland gereden .Ik ben daar mee gestopt , omdat je tegenwoordig enorm wordt belast als je teveel verdiend .Maar ik had dus geen GPS nodig .Ik reed door Munchen , Hamburg en Keulen zonder GPS en kwam overal terecht .Maar tegenwoordig gebruikt bijna iedereen een GPS (ik ook ), omdat we denken dat we er anders niet geraken . ;D

Luc B.
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Luc B. » 12 april 2012, 18:44

Ik heb ook 20 j europa doorkruist met handboeken per land... straten en straatjes... je kent die boeken wel.
Het tijdsverschil dat je maakt met een GPS is niet te versmaden... en een wagen kopen zonder GPS is op vandaag soms duurder dan met GSP.
Denk niet dat je met je oplegger in de kleine straatjes van Brussel of Gent moest zijn... dus een I-phone met GPS functie heeft wel degelijk zin als je op uur staat en te voet bent.
We moeten mee met de tijd... we mogen niet blijven stilstaan...de toekomst houden we toch niet tegen mijn beste...

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 12 april 2012, 18:47

Als jonge zestiger vandaag, ben ik, samen met mijn vrouw met niets begonnen. We hebben beiden 15 jaar lang, zeven dagen op zeven gewerkt. Tijdens het weekend gingen we opdienen bij een traiteur, op huwelijksfeesten, restaurants, prive-feestjes en dergelijke.

We hadden geen TV, toch geen tijd voor, maar werkten en spaarden.

Onze kids zijn spartaans opgevoed, orde, tucht, dicipline en spaarzaamheid, stonden naast beleefdheid en correct afspraken nakomen, hoog in het opvoedgpatroon.

We hebben oze kids nooit bepamperd, ze moesten niet komen zagen en neuten, maar de handen uit de mouwen steken.

Ook nu nog plukken ze de vruchten van hun opvoeding, mijn idee is nog steeds, 50 € opdoen is niet moeilijk, 50 € verdienen moet je netto 4 uur voor werken !

We helpen hen, maar met mate, ze moeten het ZELF DOEN, ze gaan geen luxe levendje lijden op onze kosten, en dat weten ze ook.

Werken, sparen, overuren doen, zuinig leven en vooruit willen, slechts dan springen we financieel een beetje, niet teveel, bij.

Anders is het simpel, dan krijgen ze niets, we steken geen geld in hen als zij te lui zijn om te werken. Eentje heeft het toch geprobeerd, maar de kraan ging toe, sindsdien piept ze anders, nu kan het plotseling wel !

Coike

• Citeer

Bericht door Coike » 12 april 2012, 20:41

Luc B. schreef:Ik heb ook 20 j europa doorkruist met handboeken per land... straten en straatjes... je kent die boeken wel.
Het tijdsverschil dat je maakt met een GPS is niet te versmaden... en een wagen kopen zonder GPS is op vandaag soms duurder dan met GSP.
Denk niet dat je met je oplegger in de kleine straatjes van Brussel of Gent moest zijn... dus een I-phone met GPS functie heeft wel degelijk zin als je op uur staat en te voet bent.
We moeten mee met de tijd... we mogen niet blijven stilstaan...de toekomst houden we toch niet tegen mijn beste...
Ik zeg niet dat overbodig is , ik heb zelf ook een GPS , het is gemakkelijk ,maar vertellen dat je met een gewone personenwagen zonder GPS nergens kunt geraken , dat is niet waar .Ik trek dit jaar zelfs helemaal alleen, zonder gps en met een Russische motorfiets van Ho Chi Minh naar Hanoi in Vietnam.Ik denk dat we vroeger hebben geleerd om overal onze plan te trekken zonder moderne middelen .Nu kan men gewoon niet meer zonder ....dat vind ik alleen maar spijtig.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 45 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy