veilige belegging spaargeld voor 5000 euro, iemand tips
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
veilige belegging spaargeld voor 5000 euro, iemand tips
Ook ik zit in deze situatie.
Er komt binnenkort 5000 euro vrij die ik opnieuw (veilig) wil wegzetten. Oorspronkelijk dacht ik aan het Start2Save-project van KBC, maar dat levert mij niets op. (In die zin dat ik er geen zichtrekening heb en je verplicht bent om het geld dan cash af te halen en momenteel staat zo goed als al mijn spaargeld daar).
Bij MeDirect krijg ik op een termijnrekening maar 1,65% (netto). Een ME3-spaarrekening voorlopig nog 1,95% maar dat zakt over 2 maanden.
Waar kan ik mijn geld beter in onder brengen?
Ik dacht aan Evi, maar dan moet ik terug een nieuwe internetbank-spaarrekening openen terwijl ook daar de rente zal dalen.
Wat vinden jullie interessante alternatieven?
Toch maar bij MeDirect blijven?
Er komt binnenkort 5000 euro vrij die ik opnieuw (veilig) wil wegzetten. Oorspronkelijk dacht ik aan het Start2Save-project van KBC, maar dat levert mij niets op. (In die zin dat ik er geen zichtrekening heb en je verplicht bent om het geld dan cash af te halen en momenteel staat zo goed als al mijn spaargeld daar).
Bij MeDirect krijg ik op een termijnrekening maar 1,65% (netto). Een ME3-spaarrekening voorlopig nog 1,95% maar dat zakt over 2 maanden.
Ik dacht aan Evi, maar dan moet ik terug een nieuwe internetbank-spaarrekening openen terwijl ook daar de rente zal dalen.
Re: veilige belegging spaargeld voor 5000 euro, iemand tips
nieuw topic gemaakt
kbc start2save is trouwens enkel mogelijk met automatische spaaropdracht van max 500 euro, dus dat is wellicht niet wat je zoekt
kbc start2save is trouwens enkel mogelijk met automatische spaaropdracht van max 500 euro, dus dat is wellicht niet wat je zoekt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een tak 21, op voorwaarde dat je het geld minimaal 8 jaar kan missen.
Evi 1,8% netto als je een jaar kan wachten.
Even voor de volledigheid: Bij KBC kan je nu ook een gratis rekening krijgen, dus cash moet je niet alles afhalen/storten.Kevva schreef:(In die zin dat ik er geen zichtrekening heb en je verplicht bent om het geld dan cash af te halen en momenteel staat zo goed als al mijn spaargeld daar).
(Niet dat ik je zou adviseren om daar geld op een spaarrekening te zetten

Ik ben klant bij AXA en BNP Paribas door mijn ouders.
Bij BNP Paribas ben ik geleidelijk aan mijn positie aan het afbouwen. Met AXA heb ik niets te maken, maar mijn ouders hebben daar gespaard etc.
Tijdens mijn puberjaren opende ik ooit een KBC spaarrekening om mijn geld van mijn vakantiejob op te zetten die ik sinds vorig jaar overgezet heb naar Start2Save.
Bij Start2Save krijg ik best veel rente (1,75%) maar het probleem zit daar dat ik geen zichtrekening heb, en wil er ook gewoon geen. Dus ik ben in feite verplicht om het geld cash af te halen (dan nog op afspraak).
Heb er verder ook nog een Pricos (pensioenspaarverzekering).
Mijn hoofdbank is Keytradebank, ben hier best tevreden over. Maar de rente is te laag om hier eigenlijk het geld te houden.
Bovendien heb ik de indruk dat velen Keytrade te duur vinden
Verder heb ik dan nog een MeDirect rekening met een termijnrekening. Maar als ik er een ME3 Spaarrekening open ben ik gebonden aan de 3 maanden regel (vooropzeg).
Nu zit ik dus met de vraag waar ik eigenlijk best mijn spaargeld plaats?
Evi, was ook direct het eerste wat in me opkwam. Maar ook daar zal de rente dalen. Bovendien weten we niet of deze naar de toekomst toe nog interessant blijft?
Ook het feit dat het onverstandig is om alle geld op 1 locatie te bewaren.
Bij BNP Paribas ben ik geleidelijk aan mijn positie aan het afbouwen. Met AXA heb ik niets te maken, maar mijn ouders hebben daar gespaard etc.
Tijdens mijn puberjaren opende ik ooit een KBC spaarrekening om mijn geld van mijn vakantiejob op te zetten die ik sinds vorig jaar overgezet heb naar Start2Save.
Bij Start2Save krijg ik best veel rente (1,75%) maar het probleem zit daar dat ik geen zichtrekening heb, en wil er ook gewoon geen. Dus ik ben in feite verplicht om het geld cash af te halen (dan nog op afspraak).
Heb er verder ook nog een Pricos (pensioenspaarverzekering).
Mijn hoofdbank is Keytradebank, ben hier best tevreden over. Maar de rente is te laag om hier eigenlijk het geld te houden.
Bovendien heb ik de indruk dat velen Keytrade te duur vinden

Verder heb ik dan nog een MeDirect rekening met een termijnrekening. Maar als ik er een ME3 Spaarrekening open ben ik gebonden aan de 3 maanden regel (vooropzeg).
Nu zit ik dus met de vraag waar ik eigenlijk best mijn spaargeld plaats?
Evi, was ook direct het eerste wat in me opkwam. Maar ook daar zal de rente dalen. Bovendien weten we niet of deze naar de toekomst toe nog interessant blijft?
Ook het feit dat het onverstandig is om alle geld op 1 locatie te bewaren.
Als ik het zo lees wil je gewoon principieel geen bankrekening bij KBC. Ze is gratis, en je hoeft er niets mee te doen, leg de kaart thuis in de schuif. Maar dan kan je wel de start 2 save gebruiken. Als het gratis is, verlies je er niets aan en kan je dus volop voor de baten gaan.
En waarom vinden velen Keytrade te duur ? Ik gebruik KT ook vaak en vind de prijzen best goed voor wat ik doe. Je moet gewoon voor 1000 euro per fonds beleggen in plaats van 5 keer 200 euro en dan betaal je 9,95 euro ipv het vijfvoudige. Ieder moet voor zich uitmaken of de bank bij zijn werkwijze past. Voor gespreid beleggen gebruik ik bv. rabobank.
En waarom vinden velen Keytrade te duur ? Ik gebruik KT ook vaak en vind de prijzen best goed voor wat ik doe. Je moet gewoon voor 1000 euro per fonds beleggen in plaats van 5 keer 200 euro en dan betaal je 9,95 euro ipv het vijfvoudige. Ieder moet voor zich uitmaken of de bank bij zijn werkwijze past. Voor gespreid beleggen gebruik ik bv. rabobank.
Ik ben niet direct tegen KBC, maar ik heb al zoveel kaarten en her en der een account dat nog eentje extra nemen weeral eentje extra is dus.
Ik lees hier vaak dat beleggen of fondsen aankopen via KT duur zou zijn? Geen idee waarom.
Wat bedoel je precies met 1000 euro per fonds?
Ik heb een startbedrag van 500 euro ingelegd met een maandelijkse storting van 50 euro. Is dat niet goed?
Ik lees hier vaak dat beleggen of fondsen aankopen via KT duur zou zijn? Geen idee waarom.
Wat bedoel je precies met 1000 euro per fonds?
Ik heb een startbedrag van 500 euro ingelegd met een maandelijkse storting van 50 euro. Is dat niet goed?
Ik ga ervan uit dat je belegt via het KT fundplan. Dan is juist bedoeld om met kleine bedragen te beleggen. Iemand die gewoon het fonds aankoopt moet beter vergelijken. Om bv KT en rabobank te vergelijken ... Er zijn fondsen die bij beide zitten en dan betaal je bij KT een vaste instapkosten van 9,95 euro. Bij rabobank betaal je 1% op het aankoopbedrag. Bij kleine bedragen is in dat geval rabobank beter, vanaf 996 euro is KT in het voordeel.
Meen je dit nu?Kartouch schreef:Ik ga ervan uit dat je belegt via het KT fundplan. Dan is juist bedoeld om met kleine bedragen te beleggen. Iemand die gewoon het fonds aankoopt moet beter vergelijken. Om bv KT en rabobank te vergelijken ... Er zijn fondsen die bij beide zitten en dan betaal je bij KT een vaste instapkosten van 9,95 euro. Bij rabobank betaal je 1% op het aankoopbedrag. Bij kleine bedragen is in dat geval rabobank beter, vanaf 996 euro is KT in het voordeel.

Dit staat toch nergens aangegeven? KT heeft zelf aan dat er geen instap/beheerkosten zijn :S
Dus dan stop ik na die eenmalige storting maar beter met sparen in dit rotproduct?
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je belegt via keytradeplan heb je niks van kosten, ENKEL als je het minder dan 5 jaar bijhoudt.
Als je een groot bedrag wil beleggen, en je wilt geen 5 jaar bijhouden, dan kan je het rechtstreeks beleggen en heb je wel 9,95 instapkosten
Zie niet in waarom het keytradeplan een rotproduct zou zijn?
Als je een groot bedrag wil beleggen, en je wilt geen 5 jaar bijhouden, dan kan je het rechtstreeks beleggen en heb je wel 9,95 instapkosten
Zie niet in waarom het keytradeplan een rotproduct zou zijn?
Ja Kevva, dat vraag ik me ook af. Je hebt zo lang zitten nadenken over dat Plan en zitten puzzelen welke fondsen je zou nemen en na één storting noem je het al een rotproduct.
Kevva, rustig ademhalen. Was mijn post dan misschien onduidelijk, dan hebben andere het al uitgelegd. Er zijn geen kosten aan het plan, als je het 5 jaar aanhoudt. Vroeger opnemen kost wel veel geld. Maar dit heb je ongetwijfeld ook gelezen in de product beschrijving voordat je intekende.
Mijn punt ging er voornamelijk om dat als je buiten het plan wil beleggen meer moet uitkijken waar de goedkoopste voorwaarden zitten.
Mijn punt ging er voornamelijk om dat als je buiten het plan wil beleggen meer moet uitkijken waar de goedkoopste voorwaarden zitten.
Ik denk dat iedereen het hier wel denkt, maar ik ga het toch eens neerschrijven si.
Bezint eer ge begint!
Weet waar je aan begint!
Bezint eer ge begint!
Weet waar je aan begint!
Keuze genoeg op mijnkapitaal.be!Kevva schreef:Ook ik zit in deze situatie.
Ik dacht aan Evi, maar dan moet ik terug een nieuwe internetbank-spaarrekening openen terwijl ook daar de rente zal dalen