verbouwingen buren
verbouwingen buren
Kan je online gegevens opvragen betreffende mogelijks bouw/ verbouwaanvragen van directe buren ( die geen bord met mededeling in de tuin hebben geplaatst ) ?
Re: verbouwingen buren
Vroeger ging dat via het loket, tenminste als je rechtstreekse buur was. Met online heb ik geen ervaring. 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De slimme doen hun aanvraag, maar hangen het niet uit, en als de bezwaar termijn verstreken is starten ze de werken..
Kan je ook aan je wijkagent vragen..
Kan je ook aan je wijkagent vragen..
Staat normaal in het omgevegingsloket van de vlaamse overheid. Als directe buur zou je ook een aanschrijving moeten krijgen.
Daarnaast wordt als goede Belg/Vlaming van je verwacht dat je elke werkdag de aanplakborden aan het gemeentehuis/stadhuis en de berichten in het staatsblad doorneemt. Niet dat iemand daar tijd voor maakt of vooral goesting voor heeft om dat te doen
Ik miste ook al zo eens een bezwaarperiode. Het antwoord van de gemeente was "het was gedurende een maand in het omgevingsloket en aan het aanplakbord beschikbaar". Je moest het maar gezien hebben en de wet werd nageleefd door die mededeling.
Daarnaast wordt als goede Belg/Vlaming van je verwacht dat je elke werkdag de aanplakborden aan het gemeentehuis/stadhuis en de berichten in het staatsblad doorneemt. Niet dat iemand daar tijd voor maakt of vooral goesting voor heeft om dat te doen

Ik miste ook al zo eens een bezwaarperiode. Het antwoord van de gemeente was "het was gedurende een maand in het omgevingsloket en aan het aanplakbord beschikbaar". Je moest het maar gezien hebben en de wet werd nageleefd door die mededeling.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 28 april 2022, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal krijgen onmiddellijke gebeuren aangetekend schrijven en dan moet gebuur een maand lang het kenbaar maken via bord(met gele affiche), ongeveer een week na aangetekend schrijven vindt U in principe op side van gemeente de aanvraag terug...
Euh, hangen het 5 minuten uit. De tijd om die foto als bewijs voor de dienst ruimtelijke ordening te maken. Soms hebben ze pech en passeert die ambtenaar eens onverwacht.
In onze gemeente wordt het ook terug opgehaald. Als het dan niet meer aanhangt, dan kan je opnieuw je aanvraag indienen ... Die vlieger van het ff 5 minuten op te hangen gaat hier niet op.
Wij hebben geen aangetekend schrijven ontvangen ! Noch staat er een bord ! En zijn directe buren! Vraagje nakijken of ze inderdaad een vergunning hebben en wat ze allemaal nog gaan doen ,op omgevingsloket vlaanderen dan gaan kijken , maar hoe ? kijken bij omgevingsvergunning lopende openbare onderzoeken ? Daar staat niets bij ! k vind op die website ook niets terug waar ik als rechtstreekse buur me kan bekend maken en inzage krijgen in het dossier ? Of kijk ik erover ? Iemand gouden tip ?
Dan wordt het bellen/ mailen/ chatten met de lokale dienst, vrees ik.
Op het omgevingsloket kun je alle aanvragen terugvinden. Dus als je daar niets vindt dan is de aanvraag nog niet gedaan, zijn de werken niet vergunningsplichtig of hebben ze niets aangevraagd
. Het kan natuurlijk ook zijn dat je de aanvraag al gemist hebt, maar directe buren moeten normaal aangeschreven worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
‘Enkel in uitzonderlijke gevallen moeten de buren aangeschreven worden’: dit staat er op omgevingsloket Dus dit is zeker niet algemeen het geval.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%