verbruik electriciteit
Re: verbruik electriciteit
Wie inzicht in zijn verbruik wil voor zowel elektriciteit als gas EN een digitale meter heeft.
Kijk dan eens naar HomeWizard.
Nederlands bedrijf en die gasten hebben een kleine dongle van 30 euro die je heel makkelijk op je digitale meter aansluit.
Dan zie je direct wat je verbruikt voor elektriciteit en gas.
Super ding.
Nederlands bedrijf en die gasten hebben een kleine dongle van 30 euro die je heel makkelijk op je digitale meter aansluit.
Super ding.
En kan je uitbreiden met slimme stopcontacten die je vanop afstand met bijhorende app kan sturen.Jhn schreef: ↑14 september 2022, 07:09 Wie inzicht in zijn verbruik wil voor zowel elektriciteit als gas EN een digitale meter heeft.
Super ding.
Je moet al krankjorum zijn om die niet te weigeren als je zonnepanelen hebt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik ben beter af met digitale meter dan met terugdraaiende meter. Hetgeen ik moet betalen is lager dan het prosumententarief. Eigen verbruik iets lager dan 50% zonder batterij. Veel zonnepanelen om de warmtepomp van het zwembad te verwarmen (dus relatief meer verbruik tijdens zonnemaanden dan een gezin zonder zwembad)
Inderdaad, heb er voorlopig 2.odbc schreef: ↑14 september 2022, 10:38En kan je uitbreiden met slimme stopcontacten die je vanop afstand met bijhorende app kan sturen.Jhn schreef: ↑14 september 2022, 07:09 Wie inzicht in zijn verbruik wil voor zowel elektriciteit als gas EN een digitale meter heeft.
Super ding.
Je kan die conditioneel laten werken.
Simple voorbeeld: de digitale meter laat weten dat er bvb X watt overschot is, dan schiet mijn bijverwarming aan.
Elke stopcontact laat natuurlijk ook zijn verbruik zien.
Ik ga waarschijnlijk ook nog hun PV meettoestel kopen.
Alleen zonde dat je dan toch weer die Energy+ moet nemen omdat automatisch te laten schakelen... Als goede spaargidser is zelfs die 1€ per maand teveel 
Valt me ook op dat je eigenlijk in die grafieken niet het juiste verbruik van een periode kan opzoeken. Bijvoorbeeld verbruik tussen 10u-12u...
Voor de rest leuke gadget.

Valt me ook op dat je eigenlijk in die grafieken niet het juiste verbruik van een periode kan opzoeken. Bijvoorbeeld verbruik tussen 10u-12u...
Voor de rest leuke gadget.
-
- Full Member
- Contacteer:
Verbruik huis hier, 100-140 kwh per maand.
Electrisch kookvuur inductie en gasverwarming. Ik vind persoonlijk dat ik niet veel verbruik als alleenstaande.
Ik laat geen onnodige dingen draaien en heb zuinige apparatuur.
Electrisch kookvuur inductie en gasverwarming. Ik vind persoonlijk dat ik niet veel verbruik als alleenstaande.
Ik laat geen onnodige dingen draaien en heb zuinige apparatuur.
Je begrijpt mijn nuance niet : Mega rekent die extra prijs aan bij ELKE zonnepanelenbezitter met een analoge meter. Dus niet enkel bij diegenen die de digitale meter hebben geweigerd, maar ook aan diegenen waar Fluvius gewoon nog niet langs is gekomen om de analoge meter te vervangen door een digitale.
En wat lees ik op de site van Fluvius? Dat dit kan duren tot 2029 …

Fluvius vervangt bij alle Vlaamse gezinnen de klassieke meter door een digitale meter. We werken straat per straat, wijk per wijk, gemeente per gemeente. Tegen 2024 heeft 80% van de huishoudens een digitale meter, tegen juli 2029 zal dat 100% zijn.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Principieel kan je hem niet weigeren, enkel de plaatsing uitstellen.PinkPanther1970 schreef: ↑15 september 2022, 08:57Maak daar 99,9999999% van.
Bij mij komen ze niet binnen.
Als je kan aantonen dat je ziek wordt van elektrosensitiviteit heb je misschien een punt ... Misschien...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Er is een oplossing alles laten afsluiten en off grid gaan.PinkPanther1970 schreef: ↑15 september 2022, 09:21
In principe mag zoveel niet. Enkel alle nutsbedrijven en intercommunales mogen alles op ieders eigendom.
Waarom noemt men ons nog eigenaars? We hebben niets te zeggen in ons eigen huis.
Geen gedoe met meters en nutsbedrijven.
Blijkbaar uit het oog verloren dat wat in verleden geplaatst eigendom blijft van nuts bedrijf.(staat uw handtekening onder)
Dus als ze beslissen aanpassingen te doen is het ofwel geeft u toegang of de kabel wordt doorgeknipt.
Dus vrije keuze, de gevolgen is uw eigen keuze.
Estate Guru believer.
Geen probleem, ga "off grid" en zorg voor jezelf en je eigen elektriciteitsproductie!PinkPanther1970 schreef: ↑15 september 2022, 09:21In principe mag zoveel niet. Enkel alle nutsbedrijven en intercommunales mogen alles op ieders eigendom.
Waarom noemt men ons nog eigenaars? We hebben niets te zeggen in ons eigen huis.
Maar je wil toch elektriciteit, veronderstel ik? Wel, als je elektriciteit wil van een energieleverancier dan zal die digitale teller er toch komen. Anders moet je zelf maar voor je elektriciteitsproductie zorgen ...
Klagen en zagen over "ikke en ikke alleen baas over mijn eigendom", de regeltjes niet willen volgen ... maar tegelijkertijd wél elektriciteit willen afnemen van nutsbedrijven, dat is gemakkelijk!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:

Ja, want die nutsbedrijven zijn filantropische instellingen die uit menslievendheid hun elektriciteit verkopen... Wat een mens allemaal moet lezen...