Verhuur familiebezit
-
- Newbie
- Contacteer:
Verhuur familiebezit
Om met de deur in huis te vallen.
In de familie is er een mooi vastgoed die vroeger werd uitgebaat als taverne in het weekend. Mijn ouders zijn eigenaar en ondertussen met pensioen. Voorlopig zijn er weinig plannen met het pand.
Mijn eigen wens is om dit te verhuren aan bedrijven voor team meetings. Maar hierbij wil ik mijn ouders geen of zo weinig mogelijk administratie geven, en geen probleem laten hebben met hun pensioen. Bij mijn weten mogen ze niet onbeperkt bijverdienen. Dit in het kader om het pand eventueel door te verhuren aan mij.
Is het mogelijk dat ik als zoon en met eigen ondernemingsnummer hun eigendom gratis of voor een lage som verhuur aan bedrijven? Zelf ben ik reeds actief in bijberoep.
Kan dit onder bepaalde voorwaarden?
In de familie is er een mooi vastgoed die vroeger werd uitgebaat als taverne in het weekend. Mijn ouders zijn eigenaar en ondertussen met pensioen. Voorlopig zijn er weinig plannen met het pand.
Mijn eigen wens is om dit te verhuren aan bedrijven voor team meetings. Maar hierbij wil ik mijn ouders geen of zo weinig mogelijk administratie geven, en geen probleem laten hebben met hun pensioen. Bij mijn weten mogen ze niet onbeperkt bijverdienen. Dit in het kader om het pand eventueel door te verhuren aan mij.
Is het mogelijk dat ik als zoon en met eigen ondernemingsnummer hun eigendom gratis of voor een lage som verhuur aan bedrijven? Zelf ben ik reeds actief in bijberoep.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Verhuur familiebezit
Niemand heeft geantwoord tot nu toe... zegt ook iets.Woodywoody schreef: ↑3 juni 2021, 23:09 Om met de deur in huis te vallen.
Je bedoelt wellicht "dat je hun eigendom gratis/goedkoop huurt en doorverhuurt voor een normale/hoge prijs" ?
Ik zie niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn, maar wellicht bespreek je dat best met een boekhouder met kennis terzake.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verhuren aan een Brouwer?
U haalt een aantal zaken door elkaar de huurinkomsten zijn voor uw ouders geen bijverdienste voor hun pensioen maar onroerende inkomsten. Die tellen niet mee voor de beperking op de toegelaten bijverdiensten.Woodywoody schreef: ↑3 juni 2021, 23:09 Om met de deur in huis te vallen.
Die taverne zal nog wel ingeschreven staan als een handelspand waardoor de fiscus ervan uitgaat dat de huurder ze voor zijn beroep gebruikt. Uw ouders kunnen dus dit handelspand verhuren en zullen worden belast op de reële huurinkomsten. Hun pensioen, de beroepsinkomsten, zal niet verminderen maar ze zullen wel extra belast worden op hun onroerend inkomen. De extra belastingvrijstelling voor pensioenen zal wel verminderen en/of volledig wegvallen door het onroerend inkomen. Die vermindering was alleen bedoeld voor gepensioneerden met alleen een pensioen.
Het huurcontract van uw ouders dient te worden geregistreerd. Ze kunnen dit rechtstreeks doen met de uiteindelijke huurder, buiten het contract en de registratie zijn er geen formaliteiten als ze dit verhuren zonder BTW.
Uw voorstel om zelf aan lage prijs of gratis te huren en dan doorverhuren aan de uiteindelijke klant is niet aan te raden. Die zal snel ontdekt worden door de fiscus. De huurcontracten dienen geregistreerd te worden en de dataminingscomputer van de fiscus zal hierover vallen. Zeker als het gratis is, uw ouders dienen de onroerende voorheffing en/of de leegstand taks nog te betalen. Als die huurcontracten geen marktconforme prijs bevatten zal de fiscus wel een verhoging bij uw ouders uitvoeren. Uiteindelijk zullen zij op die hogere huurprijs worden belast omdat u ze voor uw beroep gebruikt.
Voor u als u dit inbrengt in uw bijberoep is het wel een beroepsinkomen.
-
- Verbannen Gebruiker
Zelfs de TS niet.
Zegt nog veel meer.