Verkiezingen in de VS 2020
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Sorry, maar je leest dit volgens mij volledig verkeerd.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:48Dus als er elke dag 10 vliegtuigen neerstorten, in plaats van enkele per jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.Fakkel schreef: ↑10 januari 2021, 12:27
Als 40 jaar lang 24.000 hongerdoden per jaar nauwelijks meer doet dan mensen hun schouders laten ophalen, dan gaat 1 jaar lang 15.000 covid doden per dag ook niet het drama zijn.
´t Is dat de corona doden ook in het westen vallen, want ware het beperkt tot den afriek en Azië, er werd allang niet meer over gesproken.
90% van de doden zijn dan nog eens (hoog)bejaard ook.
Dit is ´nu´ erg maar nauwelijks iets waar ze binnen 30 jaar op school nog over gaan leren. Ik herinner mij dat er les gegeven werd over de 1e WO. Maar de Spaanse griep? Kan me niet herinneren dat ze daar in ´t school ooit iets van gezegd hebben.
Dus als er elke dag 10 bomaanslagen in Belgie plaatsvinden, in plaats van 1 om de 10 jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 100.000 vrouwen verkracht worden in Belgie in plaats van een paar tientallen, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus hoe erger iets is, hoe minder erg we het moeten vinden.
(en ik ga niet zeggen dat dat komt doordat je een vrouw bent)
Laat ons stellen dat we met COVID-19 wereldwijd aan 2,5 mil doden zitten op 1,5 jaar.
Vergelijk dat met de wereldwijd 6 milj doden door hongersnood, jaar na jaar.
Dat is wat Fakkel aangeeft volgens mij.
Niemand zegt dat de doden door corona niet erg zijn.
Maar enige relativering mag toch ook aan bod komen volgens mij.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 januari 2021, 14:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn eerste vraag zou zijn : welke Bush ? Als jonkie met een hoog diploma maar een beperkt geheugen weet je wellicht niet dat er twee Bushes president geweest zijn.
En mocht je het over de jongste hebben :
- G.W. (waarbij de W voor Walker staat)
- Gouverneur Texas
- Laag IQ
- Gewezen drankorgel
- 9/11
- Republikein
- Oorlog Irak met valse voorwendselen ("weapons of mass-destruction" : ze zijn ze nog altijd aan het zoeken)
- Dick Cheney was de echte president
- Laura
en als er nog een mogelijkheid overblijft zou ik "oscar" er nog bij zeggen, meestal is dit ook een correct antwoord
Ja, ik wist dat, maar ik wou het gewoon als voorbeeld geven
Achteraf gezien had ik Clinton moeten zeggen... maar bon, dan beginnen we over stagaires enzo...
-
anonymous
Diegene die Covid een fait-divers noemen vergeten dat het
1. Nog niet gedaan is.
2. Het niet stopt bij het tellen van de doden.
Immers, overal ter wereld liggen de ziekenhuizen vol waardoor dokters en verplegers op de rand van een zenuwinzinking staan.
Waardoor reguliere zorg op een laag pitje staat en er in sommige streken (UK oa) zelfs geen sprake is van reguliere zorg. Daardoor worden oa kankers later of te laat ontdekt met alle gevolgen van dien.
Veel mensen hebben blijvende letsels door een Covid besmetting waardoor ze nog een schim zijn van hun vorige ik.
Overal ter wereld lijdt de economie onder Covid met een toekomstige golf aan ontslagen en faillissementen en begrotingstekorten.
Binnen 10 jaar zullen we hiervan nog steeds de gevolgen voelen.
Dat noem ik geen fait-divers.
Maar we dwalen af van de verkiezingen in de USA.
1. Nog niet gedaan is.
2. Het niet stopt bij het tellen van de doden.
Immers, overal ter wereld liggen de ziekenhuizen vol waardoor dokters en verplegers op de rand van een zenuwinzinking staan.
Waardoor reguliere zorg op een laag pitje staat en er in sommige streken (UK oa) zelfs geen sprake is van reguliere zorg. Daardoor worden oa kankers later of te laat ontdekt met alle gevolgen van dien.
Veel mensen hebben blijvende letsels door een Covid besmetting waardoor ze nog een schim zijn van hun vorige ik.
Overal ter wereld lijdt de economie onder Covid met een toekomstige golf aan ontslagen en faillissementen en begrotingstekorten.
Binnen 10 jaar zullen we hiervan nog steeds de gevolgen voelen.
Dat noem ik geen fait-divers.
Maar we dwalen af van de verkiezingen in de USA.
Dat is inderdaad exact hoe ik het bedoel.EarthNvstr1 schreef: ↑10 januari 2021, 13:19Sorry, maar je leest dit volgens mij volledig verkeerd.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:48
Dus als er elke dag 10 vliegtuigen neerstorten, in plaats van enkele per jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 10 bomaanslagen in Belgie plaatsvinden, in plaats van 1 om de 10 jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 100.000 vrouwen verkracht worden in Belgie in plaats van een paar tientallen, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Laat ons stellen dat we met COVID-19 wereldwijd aan 2,5 mil doden zitten op 1,5 jaar.
Niemand zegt dat de doden door corona net erg zijn.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Enkel mannen krijgen dergelijke "relativerende" meningen uit hun strot.EarthNvstr1 schreef: ↑10 januari 2021, 13:19Sorry, maar je leest dit volgens mij volledig verkeerd.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:48
Dus als er elke dag 10 vliegtuigen neerstorten, in plaats van enkele per jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Niemand zegt dat de doden door corona net erg zijn.
Trump is een man.
Bolsonaro is een man.
Erdogan is een man.
Lukashenko is een man.
Janoekovitsch is een man (is niet meer aan de macht maar was een man)
Kaczynski is een man (zijn tweelingbroer was dat ook)
Hoe komt het dat de landen die corona ontkennen en ook de vrouwen minderwaardig vinden, een man aan het hoofd hebben?
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Van zodra CarpeNoctem NVA hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem De Wever hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem MVR hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem corona hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem OpenVLD hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem PS hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem Trump hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem links hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Van zodra CarpeNoctem groen hoort, begint hij te kwijlen als de hond van Pavlov ...
Wedden van wel? Dit komt is de geschiedenis boekjes net zoals watergate en Nixon. Niet omdat Trump een onbeschoft persoon is of omdat hij slecht beleid gevoerd heeft, nee omdat hij de president was die zogezegd geprobeerd heeft om de democratie omver te werpen middels een raid op het capitool, wat natuurlijk niet klopt. Strikt genomen is dit een uit de hand gelopen betoging, mogelijks zelf opzettelijk uit de hand laten lopen. Enkele opvallende feiten, er waren veel te weinig manschappen om het capitool te beschermen ook al wist men van de betoging. Het heeft uren geduurd eer er bijkomende manschappen naar het capitool gestuurd werden. Het komt de democraten bijzonder goed uit, mocht er niks gebeurd zijn zou er bij de helft van de Amerikanen blijvende twijfel zijn over de legitimiteit van Biden, Trump is nu definitief verbrand. Dit is weer een perfect excuus om oppositie monddood te maken met vrijheidsbeperkende maatregelen die anders nooit geaccepteerd worden (verregaande censuur bv).
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Jij vindt dat ik seksistisch ben omdat ik bijvoorbeeld over CarpeNoctem spreek als "hij" en niet als "hij of zij".Aerolla schreef: ↑10 januari 2021, 13:13Ja klopt, dat is immers een typische eigenschap van mannenamturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:58
Het was niet nodig dat je hier zegt dat je een man bent. Het bleek al uit jouw kortzichtigheid.
Serieus, ik hoop oprecht dat je een troll bent, want anders ben je de gelijkheidszaak tussen man en vrouw (dat een terecht probleem is), helemaal geen dienst aan het bewijzen, in tegendeel...
Denk je dat er hier op het forum één persoon is die denkt dat CarpeNoctem een vrouw is?
Wie is hier dan seksistisch?
Man, man, man ... ik mag hier niet neerschrijven wat ik denk of we mogen weer beginnen in een nieuw topic.
Er zijn er hier toch nogal wat die serieus door de mand aan het vallen zijn. Ik had al twijfels over het intellectueel niveau van velen hier, het wordt enkel en alleen maar bevestigd.
We hebben Owlus zelfs niet nodig om samenzweringstheorieën te verkondigen - waar is hij trouwens, nog niks van gehoord de laatste week (aanwezig onder een nieuwe nickname ?) - hij heeft hier genoeg vriendjes die aan achtervolgingsswaanzin lijden.
Moet je aan hen vragen dan weet je het zeker héamturingas schreef: ↑10 januari 2021, 14:12
Enkel mannen krijgen dergelijke "relativerende" meningen uit hun strot.
Trump is een man.
Bolsonaro is een man.
Erdogan is een man.
Lukashenko is een man.
Janoekovitsch is een man (is niet meer aan de macht maar was een man)
Kaczynski is een man (zijn tweelingbroer was dat ook)
Hoe komt het dat de landen die corona ontkennen en ook de vrouwen minderwaardig vinden, een man aan het hoofd hebben?
Denken jullie nu echt dat ze ginder op de mening van een belgske zitten te wachten? Zelfs nog niet over de mening van Vivaldi.
Laat hun de problemen zelf oplossen, deze overstijgen toch al wat wij van hen denken te weten.
Laat hun de problemen zelf oplossen, deze overstijgen toch al wat wij van hen denken te weten.
-
anonymous
Dit forum begint jammer genoeg de teneur te volgen van hetgeen in de maatschappij gaande is. Ik dacht tegen beter weten in dat het hier wel zou meevallen maar de laatste tijd loopt het inderdaad de spuigaten uit. Niet te luid roepen om Owlus aub. Straks komt ie nog terug.geebee schreef: ↑10 januari 2021, 15:13Man, man, man ... ik mag hier niet neerschrijven wat ik denk of we mogen weer beginnen in een nieuw topic.
Er zijn er hier toch nogal wat die serieus door de mand aan het vallen zijn. Ik had al twijfels over het intellectueel niveau van velen hier, het wordt enkel en alleen maar bevestigd.
We hebben Owlus zelfs niet nodig om samenzweringstheorieën te verkondigen - waar is hij trouwens, nog niks van gehoord de laatste week (aanwezig onder een nieuwe nickname ?) - hij heeft hier genoeg vriendjes die aan achtervolgingsswaanzin lijden.