Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

verklaring slaapaantal

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
anonymous9

Re: verklaring slaapaantal

Bericht door anonymous9 » 13 juli 2020, 11:08

Jefdewit schreef: ↑13 juli 2020, 10:57
Timoootjex schreef: ↑12 juli 2020, 21:48 Daarnaast ik izt te lang op het internet ik zoek wel sociale contacten maar veel vrienden hebben geen tijd. of hebben het ook te druk ik ben meestal de initiatiefnemer.
Kan het zijn dat je een vastgestelde vorm van autismespectrum stoornis hebt?
Ja, dat heeft hij zelf in zijn berlicht geschreven.

En sorry dat ik het zeg: maar hoe goed bedoeld de raadgevingen hier ook zijn, iemand met ASS die op eigen houtje gestopt is met al zijn antipsychotica en antidepressiva, die niet meer naar zijn psychiater gaat, die een volledig verstoord slaappatroon heeft, en die desondanks zegt zich goed te voelen, die verward en ongestructureerd schrijft, die ook een rare titel aan dit topic heeft gegeven, zo iemand moet toch minstens het advies inwinnen van een professionele hulpverlener. Wellicht heeft hij ook behandeling nodig.

Persoonlijk vind ik dat er een slotje moet komen op dit topic. Hoe goed bedoeld de adviezen hier ook zijn, de meerderheid hier zijn leken op het gebied van psychiatrie en psychologie, het is hier een internetforum, zelfs professionals kunnen op basis van de berichten op dit forum, weinig zinvolle adviezen geven, TS kan daardoor nog verwarder worden, hij ziet best een professionele hulpverlener in een persoonlijk contact.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 13 juli 2020, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Timoootjex
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Timoootjex
Verstuur privébericht

Bericht door Timoootjex » 13 juli 2020, 11:22

Dat is wel ernstige taal :)

Ik heb vastgesteld autisme spectrum stoornis sinds ik 8 jaar was ben nu bijna 25.

Ik heb een psycholoog, ik heb iemand die hier wekelijks langskomt, men moeder nog maar net gezien zaterdag. Ik heb contact met mensen.

Dat ik op eigen houtje stop met medicatie is vooral vanwege de nadelen die voor mij hoger opwegen dan de voordelen.
Als ik het gevoel heb dat antipsychotica en antidepressiva te samen mij niet alleen moe maken maar ook een zombie gevoel geven ben ik daar niet gerust in.

Ik wil nog het ene pakken maar niet te samen. Het enigste is van antipsyhotica verdik je heeeel makkelijk.

Dat ik ongestructureerd schrijf kan iedereen hier sinds 2017 al beamen van mijn andere account. Zeker in het begin hoeveel posts ik gemaakt heb om op iets te besparen ik denk heel veel.

Ik ga wel nog naar mijn psychiater maar zolang mijn omgeving daar geen nood van inziet. Dat ik iemand heb hier die voor me kijkt. Het is niet dat ik helemaal alleeen woon he.

Ik woon alleen ja maar er is begeleiding die langskomt. Het is niet zo zonder hulp zoals jij denkt. Ik heb af en toe een afspraak met psycholoog.

Ik denk dat jij niet snapt moreofless dat mijn hoofd vol zit met van alles wat ik vorig jaar misdaan heb en weer in orde krijgen en dat voor het moment mij goed voelen het beste is op welke manier doet er niet toe want ik werk aan alles. Dat is ook de reden dat niemand in paniek hier schiet en jij dus wel. Het gaat veel beter dan vroeger.

anonymous9

Bericht door anonymous9 » 13 juli 2020, 11:32

Stoppen met antipsychotica en antidepressiva doe je niet op eigen houtje. Daar is altijd professionele hulp voor nodig.

Ik schiet niet in paniek. Ik ben vertrouwd met dit soort situaties.

Je zegt nog een psychiater en psycholoog te zien. Bespreek dit met hen. En niet op het internet.

Verder zal ik niet meer reageren. Ik vind dit een ongezonde situatie, waar ik niet meer aan wens deel te nemen.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Bericht door Yaris » 13 juli 2020, 11:42

MoreOrLess schreef: ↑13 juli 2020, 11:08 die ook een rare titel aan dit topic heeft gegeven,
Ik denk dat Timoootjex bedoelt: verklaring hoeveelheid slaap.

Timoootjex
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Timoootjex
Verstuur privébericht

Bericht door Timoootjex » 13 juli 2020, 11:47

Ja dat bedoel ik alleen was het eigenlijk bedoeld als aantal uren slaap. Daarom de rare bewoording.

Maar in feite komt het er vooral op neer dat ik mij vooral veel externe stress aantrek en niet bepaald stress die er bij mij toe doet.

bv dit probleem met racisme is iets dat ik mij enorm aantrek. Het heeft een invloed op mijn vrijheid en die vrijheid is een heel belangrijk onderdeel van men leven.

Nee ik mag die medicatie niet op eigen houtje niet nemen en dat ik beter daarvoor iemand contacteerde. Aan de andere kant moet je ook even zien waarover ik me nu zorgen maak en waarover ik me zorgen maakte toen.

Want zorgen maak ik mij altijd toen was die medicatie vooral voor men slaap.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Bericht door Nefertari » 13 juli 2020, 12:17

Timoootjex schreef: ↑13 juli 2020, 11:22 ... Ik woon alleen ja maar er is begeleiding die langskomt.
... dat mijn hoofd vol zit met van alles wat ik vorig jaar misdaan heb en weer in orde krijgen en dat voor het moment mij goed voelen het beste is op welke manier doet er niet toe want ik werk aan alles. ...
@Timoootjex,
Laat je hier vooral niet wegjagen van dit forum. Je hebt er duidelijk behoefte aan om te praten of schrijven over je problemen en dat kan soms hard nodig zijn.
Ikzelf heb een (stief)zoon die in een gelijkaardige situatie zit (Hij woont zelfstandig in een studio van Beschut Wonen, maar wél onder begeleiding. Hij neemt eveneens anti-psychotica én anti-depressiva en nog veel meer. Hij kampt ook met fouten uit zijn verleden, maar hij blijft vechten tegen "zijn demonen" en dit met vallen en opstaan. En hij blijft ook met vanalles in zijn hoofd zitten, zoals de problemen van anderen en ook de problemen in de wereld).

Ik heb veel bewondering voor mensen die ondanks dit soort problemen toch de moed er blijven inhouden.
Jij komt verstandig genoeg over om te beseffen dat je geen echte oplossing kan verwachten van een forum.
Dit zeg ik ook regelmatig tegen mijn (stief)zoon: als psychiaters en psychologen geen pasklare oplossingen kunnen bieden voor al je problemen, dan kunnen andere mensen dit zéker niet.
Maar zoals ik hierboven al liet blijken: voor mij blijf je altijd welkom om je hart te komen luchten op dit forum.

Timoootjex
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Timoootjex
Verstuur privébericht

Bericht door Timoootjex » 13 juli 2020, 12:22

Het is gewoon een heel benevelde situatie met een sterke contradictie.

Vorig jaar had ik ook een enorme hoeveelheid stress te verwerken met ook die medicatieopname die ik niet consistent nam en ook een slaapritme.

Maar toen had ik een hele mentaliteit van alles opgeven. Mensen opgeven, werk opgeven, geld opgeven en was ik ook echt moe overdag, viel ik in slaap op het werk bijna werk kwijt.

en nu
Mensen moeten in men leven zijn, ik wil ze in men leven en wil echt wat ermee doen, ik wil meer werken, ik wil meer sparen, ik ben nauwelijks moe overdag, op het werk ondervind ik geen moeheidsissues.$

Dat is het heel gekke van dit alles.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Bericht door Jefdewit » 13 juli 2020, 12:58

MoreOrLess schreef: ↑13 juli 2020, 11:08 Ja, dat heeft hij zelf in zijn berlicht geschreven.
Ok.
Daar heb ik dan overgelezen en als dat het geval is weet ik voldoende. ;)

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Bericht door gpv1 » 13 juli 2020, 12:59

Timoootjex schreef: ↑12 juli 2020, 19:30 Maar waar ik last van heb is dat ik rumineer
Er zijn veel mensen die dat hebben. Uw autisme kan dat ook in de hand werken. Vroeger had ik dat ook: zodra ik in mijn bed kroop begon ik over vanalles na te denken (niet zozeer piekeren), te filosoferen, te fantaseren,... Met als gevolg dat ik elke nacht pas 2 of 3 uur later in slaap viel. Nu heb ik dat totaal niet meer omdat ik mij de gewoonte heb eigen gemaakt om 's avonds rust in mijn hoofd te creëren.
Timoootjex schreef: ↑12 juli 2020, 19:30Ja het is beeldschermen enzo maar inslapen is mijn probleem niet het is het wakker komen na een aantal uren en da ligt aan men ritme omdat ik tussendoor slaap etc.
Stop dan eens met overdag te slapen en kijk of uw slaap 's dan nachts langer wordt (dat kan een paar dagen duren eer er een effect is). Als dat niet zo is, dan wordt het al moeilijker. Maar je zal zelf toch ook wel weten wanneer uw slaapproblemen begonnen zijn? Was dat nadat je begonnen bent met chatten of daarvoor al? Na een of andere gebeurtenis, trigger,... Zo moeilijk is dat toch niet om een verklaring en dus misschien een oplossing te vinden hé.

Bij doorslaapproblemen kan 10 mg Redomex (amitriptyline, een antidepressivum) zeer goed zijn ('s avonds innemen). Dat verlengt de slaap op een natuurlijke manier en is niet verslavend. Ik heb dat geprobeerd en dat verlengde mijn slaap idd significant. Kan me wel niet meer herinneren vanaf wanneer het effect optrad, iets van een week of twee weken of zo. Had daar ook geen bijwerkingen van. Na verloop van tijd verdween het effect echter. Ik vermoed dat ik het te lang heb gebruikt (dus best stoppen wanneer je tevreden bent over het effect). Heb het nadien ook niet meer opnieuw geprobeerd omdat ik mijn medicatie-gebruik wou verminderen. Een neuroloog had mij dat voorgeschreven maar heb het niet geprobeerd, tot wanneer ik er lang daarna iets over las op de site van een Nederlands ziekenhuis: https://www.geldersevallei.nl/patient/b ... ehandeling# (zie 'veelgestelde vragen') (toen ik dat ontdekte vroeger was dat een andere pagina). Misschien kan je dat eens bespreken met een arts.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Bericht door Vaganzza » 13 juli 2020, 13:01

Op aanvraag wordt dit topic gesloten.

EDIT mod: uiteraard is bovenstaande reden, niet de enige reden. Na overleg met de webmaster is besloten het topic toch gesloten te houden. We begrijpen gevoeligheden, maar dit is en blijft een beleggersforum en wensen ook eventuele bijkomende risico's van dit soort topics uit de weg te gaan. Er zijn andere plaatsen om dit soort problemen te bespreken.

Wij vragen dan ook om begrip voor onze beslissing.
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

Gesloten
  • Afdrukweergave

40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy